Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 19 mar 2010 15:37

hahahahaha, wat een eenvoudige vraag niet kan losmaken ;)

grappige reacties!
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 19 mar 2010 15:41

delirium schreef:Hehe , goei filmpje Filihaan

Heb op men woon-werk traject ook eens iets degoutant meegemaakt.
Dat is een traject van 50km, dus als ge wind op kop hebt, is even in het wiel zitten geen overbodige luxe. Nu kwam ik halverwege op de route lang de rivierdijk, en net toen kwam er ook een koppel langs die een trainingsrit met hun zoon deden. Ik schat dat zoonlief een jaar of 15 was, en hij hing in het wiel bij pa en ma, die er een stevige tempo op nahielden.
Ik dus , na 25km wind op kop, even in het wiel van zoonlief. Begint die me daar een eind te spugen!!! Om de 50 meter spuugt hij langs zich weg, en niet naar de grond gericht, gewoon wat sproeien langs zich heen. Ongelooflijk ettertje, hij reed zelf nog niet eens op kop. na een paar 100 meter was ik het zo beu, dat ik , moe of niet , voorbij gegaan ben en nog een paar km/uur sneller ben gaan rijden.
Van mij mag zo'n ettertje met zijn hele hebbe en dure fietsje gewoon de rivier in flikkeren, dan heeft reden om te spugen!


Bedankt! Het leek me wel topic-gerelateerd. Wat jij hebt meegemaakt is ook wel kut zeg. Gelijk heb je volgens mij in ieder geval wel, echt vervelend als je zoiets tegenkomt.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 19 mar 2010 16:36

Nee dat was niet Liz, die heb ik helaas(kun je volgens mij supergoed mee OH-en) nog nooit ontmoet.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 19 mar 2010 18:49

GastheerG schreef:Met die lange pompen liet je het wel uit je hoofd om niet op kop te rijden. Voor je het wist kreeg je een forse hengst voor je kop met z'n lange pomp.


Ja die oudjes van tegenwoordig!
Maaruh, komt daar soms de uitdrukking "bloed aan de paal" vandaan? :)

reuskevin
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2010 20:50

reuskevin 19 mar 2010 19:36

Wachten tot ze mij voorbij fietsen. Vervolgens in hun wiel gaan zitten en ze een beetje opjutten. Hahaha.

Nee persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee. Kunnen ze teminste van een mooi achterwerk genieten. Tevens zorgt iemand van 2.00m zoals ik ben voor het gevoel dat er geen wind in de wereld bestaat. Kortom ik heb een voorbeeld functie.

Gr,

Kevin

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 19 mar 2010 20:30

Bij het eerst volgende viaduct zou ik een stukkie sur placen op z'n Leontiens :D
Canyon Ultimate CF SL 2016

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 mar 2010 22:01

delirium schreef:Hehe , goei filmpje Filihaan

Heb op men woon-werk traject ook eens iets degoutant meegemaakt.
Dat is een traject van 50km, dus als ge wind op kop hebt, is even in het wiel zitten geen overbodige luxe. Nu kwam ik halverwege op de route lang de rivierdijk, en net toen kwam er ook een koppel langs die een trainingsrit met hun zoon deden. Ik schat dat zoonlief een jaar of 15 was, en hij hing in het wiel bij pa en ma, die er een stevige tempo op nahielden.
Ik dus , na 25km wind op kop, even in het wiel van zoonlief. Begint die me daar een eind te spugen!!! Om de 50 meter spuugt hij langs zich weg, en niet naar de grond gericht, gewoon wat sproeien langs zich heen. Ongelooflijk ettertje, hij reed zelf nog niet eens op kop. na een paar 100 meter was ik het zo beu, dat ik , moe of niet , voorbij gegaan ben en nog een paar km/uur sneller ben gaan rijden.
Van mij mag zo'n ettertje met zijn hele hebbe en dure fietsje gewoon de rivier in flikkeren, dan heeft reden om te spugen!


Wat een vervelend ettertje zeg! Eigenwijs gedoe van een verwend pubertje. Ik vind het dus sowieso kinderachtig om anderen zo op te naaien, maar ik zou precies 't zelfde doen of 'm een kwak geven :P

Ik had vandaag precies 't omgekeerde. Iemand die bij mij en m'n vriendin in 't wiel ging zitten. Hij sloeg later af, want wij staken een stukje af en kwamen 'm later weer tegen. Ik zag 'm al 100 meter achter ons fietsen en binnen no-time had hij ons ingehaald. Hij nam niet de moeite om te groeten maar keek alleen maar even arrogant. Vervolgens ging deze toerder (voorzien van een heuse Bianchi) 20 meter voor ons fietsen en zich even uitstrekken en rechtop zitten om vooral maar even te laten zien dat hij sneller kon. Waarschijnlijk kwam 't niet in hem op dat twee mensen, die met 30 per uur op het binnenblad aan het peddelen en aan het kletsen zijn, niet bepaald a block gaan. Bij stoplichten keek hij stoer achterom, onze fietsen te observeren. We bleven ongeveer 10 meter achter hem fietsen, waardoor die gast steeds achterom keek om ons vooral maar in de gaten te houden. Op het laatst hebben we maar even gas gegeven. Heb me kostelijk vermaakt.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 20 mar 2010 10:41

Wat ik zelf overigens leuk vind om te doen is op 40 of 50 meter van iemand blijven. Daar worden de "koplopers" minstens zo gek van, maar dan leuker. Je ziet ze dan regelmatig omzien en ze moeten blijven doorfietsen omdat je niet in hun luwte zit......., ja, dan heb ik een binnenpretje en een goede training ;).

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 20 mar 2010 11:29

Dat is inderdaad leuk om te doen :D

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 20 mar 2010 11:50

Er zijn inderdaad best wel wat mannen die het erg slecht kunnen hebben als je harder fiets als hen.
Ik verbaas mij daar regelmatig over dat dat ze zo dwars kan zitten.
De meest irrirante was iemand die een paar jaar geleden het niet kon hebben dat ik aanpikte op het fietspad langs de Vliet richting de sluisjes. Dat was ongehoord! En dus ging hij iets langzamer rijden, en ik er voorbij. Toen reed ik volgens hem niet snel genoeg en werd hij boos op mij!
Dus toen zei ik dat hij maar iets harder moest gaan fietsen als ik niet hard genoeg ging (ongeveer 32 tegen de wind in), toen had ik het helemaal gedaan!
Hij bleef mopperend achter mij hangen en kwam nog een keertje discusseren of ik niet iets harder kon gaan rijden.
Ik zei: Ik rij mijn eigen tempo en als dat niet hard genoeg is wat let je?
Gelukkig sloeg hij voor de sluisjes af naar links, maar niet zonder de opmerking te maken dat 'ik best mooie benen had'!?
Rare vogel zeg!
Hij droeg trouwens een blauw shirt van de TU Delft, wellicht herkent iemand zich hier wel in dit verhaal! :-)
Mannen en hun ego....

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 20 mar 2010 12:02

Bij mij ook langs de Vliet maar dan richting Leiden (is overigens al jaren geleden.)

Ik had 2 (!!) mannen achter me hangen. Tot ik een lekke band kreeg. Ze reden verder en vroegen nog even beleefd of ze moesten helpen. Toen ik antwoordde dat dat niet hoefde, hoorden ze pas dat ik een vrouw was. Ze twijfelden even of ze toch echt niet moesten helpen, maar reden toen door.
Ben nog steeds benieuwd wat ze toen nog tegen elkaar zeiden

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 20 mar 2010 12:10

Ik heb trouwens geen enkel probleem met mannen die aanpikken hoor.
Ik vind het eigelijk wel een beetje ego-strelend :-)
Blijkbaar fiets ik best hard.
En er zijn ook echt wel aardige mannen zoals de keer richting Haarlem dat iemand mij vroeg of hij even mocht aanpikken. Ik reed namelijk, volgens zegge, net iets harder dan hij en hij was nog niet helemaal fit en aan het trainen voor de Jan Jansen Classic.
En toen reed ik op mijn Jan Jansen :-)
Aardige man. Nog een beetje mee gebabbeld totdat hij een andere kant op ging en ik doorreed richting het kopje van Bloemendaal.
Niet alle mannen hebben een (te) groot ego!

Plaats reactie