Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

In navolging van Danv.: Chineze TT

basko
Forum-lid

basko 10 mar 2010 07:35

Update?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 mar 2010 15:17

Ziet er mooi uit!

We moeten maar eens een wedstrijdje doen wie 't snelste de Alde Himdyk over kan ;)

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 10 mar 2010 18:34

hmm.. tijd voor een update? niet gek;)
Maar wat moet ik vertellen?
De wielen pakken qua prijs iets hoger uit dan gedacht. Dus ik denk dat ik eerst maar even op de hed's blijf rijden. (dicht achterwiel komt er overigens wel een keer..)

Nogsteeds geen oplossing voor de achterrem. Moet nog even nieuwe remmen halen maar dan kom ik weer voor het bekende probleem. De achterbrug is te dik. Ik zoek nog een langere pen die je op de achterkant van de remhoef draait. Niet de pen die door de gehele remhoef gaat. Zo heb ik mijn andere remhoef gemold.
Iemand suggestie??
Aangezien shimano die achterpennetjes niet meer verkoopt met een lengte van ongeveer 4 cm.

Heb overigens gekozen voor een polar 200 Cad. Omdat ik deze ook op de koersfiets heb. Dus hoefde alleen de sensoren maar te halen. Als het tellertje op de stuurpen zit zie ik eigenlijk vrij weinig op het schermpje. Deze verplaats ik dus nog op het tijdritstuur.

Mijn voorderailleur/ linker topshifter functioneerde niet naar mijn zin. Uiteindelijk shifter losgeschroef en het palletje/ringetje een kwartslag gedraaid. Nu werkt het weer perfect! Je moet het alleen maar net even weten;)

Gisteren nog even 2 rondjes van ong 10 km gedaan. En vooral gelet op mijn houding. Bij het warmfietsen al niet echt een goed gevoel. Nadat het tempo was opgevoerd werd het niet veel beter. Had het gevoel dat ik ´lag´op de fiets. Dus de armen in 90+ graden. De extentions wat dichterbij gezet zodat ik wat meer de 90 gradenhoek te pakken kreeg. Daarna nog even een heel klein rondje gedaan om te kijken of er progressie in zat. Dit was wel degelijk het geval. Maar de temperatuur werkte niet echt mee dus snel weer rechtsomkeer. De punt van het zadel zal ik ook nog even wat meer omlaag zetten. Staat net wat te hoog en zo´n carbon zadel is toch wel hard aan de kont;) Ook had ik nog het idee om een paar 'schubben' op de punt van het zadel te maken. Was al een beetje aan het prutsen met bandenplakkers maar als je hard kan blazen zitten ze al los. Daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Overigens heb ik de hele fiets nagekeken met een momentsleutel. Toch wel belangrijk. Schiet mijn stuur hopelijk niet weer los;) Ik had nog helemaal geen ervaring met aandraaimomenten maar moet zeggen dat ik er nu al veel van opgestoken ben. Sommige boutjes zaten iets te strak en anderen te los.

Ohja... de conditie is op dit moment nog wel ver te zoeken;-P de snelheid daarintegen vind ik al wel weer aardig. Het blijft een lang traject zo'n blessure.

@ Tom
Misschien wel een keer een goed idee..?:P Ben je ook in Warns van de partij?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 mar 2010 21:51

@Geert Jan:

Hangt er nog vanaf. Misschien ga ik dan 'n weekend weg omdat m'n moeder 50 wordt. Gaat dat niet door, of wordt het een ander weekend, dan ben ik er sowieso bij. Heb nu een dicht achterwiel en een snelpak ;)

Jij bent er neem ik aan sowieso wel bij? En op deze fiets? :D
De finish is nu zeker op het reade klif, of niet?

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 10 mar 2010 22:51

Ik weet niet of het al gesuggereerd was, maar om je achterrem-probleem op te lossen, is het niet mogelijk om een voorrem te gebruiken? Of is de lengte van die bout ook niet goed?

foosho
Forum-lid

foosho 10 mar 2010 22:55

Strakke bak..

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 10 mar 2010 23:39

@ Tom
Jammer dat je er dan niet bij kan zijn. Dan word het Luinjebert een week later? en zowiezo 11 April neem ik aan?:)
Jij wordt dus ook al een snelle jonge? pas er maar op straks raak je met het zelfde virus besmet als mij en komt er ook zo'n fiets;)
Als het allemaal stabiel met de rug blijft ben ik zeker van de partij! En uiteraard op deze fiets. De finish ligt inderdaad op het reade klif maar waarom weet jij dit eerder dan mij??:P

@ Arepol
Zou dat kunnen omdat de bevestiging dan ook in spiegelbeeld komt te staan? Ook zou er een andere spanning op de remhoef komen te staan omdat hij nu moet 'duwen' en een voorrem moet 'trekken' of zie ik dat verkeerd?

@ Foosho
dankje:) jouw canyon ziet er ook niet slecht uit!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 mar 2010 23:53

@ Geert Jan: De reden waarom ik dat weet is dat ik me in tegenstelling tot vorig jaar eens verdiept heb ik het parcours ;) Ik ga de 27e met wat dames van Tandje Hoger het parcours ook verkennen, even wat rondjes rijden. Mocht Warns er voor mij niet inzitten, dan is Luinjeberd de eerste voor mij. Met een groepje van Tandje Hoger. 11 April weet ik nog niet zeker, denk niet dat dat gaat lukken met vervoer enzo... Rij je 9 april ook in Goenga? Ik ga ongeveer alles van WV Snits rijden denk ik.

Dat tijdritvirus heb ik al even, alleen heb ik de centen voor zoiets moois helaas niet ;)

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 11 mar 2010 00:20

@ Tom
In tegenstelling tot vorig jaar heb ik mij nog niet verdiept in de parcours. Omdat dit eigenlijk altijd wel het zelfde was. Behalve nu
Met de dames weg is nooit verkeerd natuurlijk. Maar 27 maart is er ook de voorjaarscompetitie in Sneek. Misschien is dat ook wat voor je?
Voor 9 April heb ik me al opgegeven dus heb ik geen keus meer;) Wel vind ik het een k*t parcours maarja... Ik zal je dan nog wel een aantal keer tegenkomen bij wedstrijden want ik rijd ook zo'n beetje alles;)
De centen komen vast nog wel eens;) Zoals je weet ben ik ook niet de oudste.

Misschien verder even PM-en? weet niet of het gewaardeerd word door overige forummers want nu word het wel heel erg off-topic;)

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 12 mar 2010 22:37

Weer even een update:)
Zoals al in het vandaag gefietst 2010 topic vermeld vandaag dus weer een rondje gemaakt. Gelijk na de finish van Parijs-Nice op de fiets gestapt samen met een ploeg maat.

Zo zagen de fietsjes eruit:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn TT
Afbeelding

En zijn koersfiets
Afbeelding

De houding weet ik steeds beter te vinden op de fiets. Na een stukje gepraat te hebben over koetjes en kalfjes even het gas erop.
Uiteraard wel even foto's gemaakt van de houding. Ik wil nu de extentions nog minimaal 1 cm dichterbij zetten. Is dat genoeg of zie ik iets over het hoofd? Graag commentaar:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zijn alle foto's wel bewogen maar dat is ook niet zo vreemd als de foto's van een andere fiets worden gemaakt. Ook is het een training waardoor ik bepakt op de fiets zit en zonder snelpak, lycra overschoentjes en TT helm.

Ik verander ook steeds van positie om te laten zien hoe ik zit in elke positie.

Heb ook een filmpje maar moet even kijken hoe ik dat doe. Denk even uploaden op youtube en dan linkje hier plaatsen maar die hebben jullie nog dus tegoed;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mar 2010 22:44

Ging je daarna nog kamperen ofzo? Wat heb je ontzettend veel in je achterzakken zitten.

Je zadel staat overigens volgens mij veel te hoog. Als je op 't zadel zit moet je je been strekken om onderaan te komen.. En 't op de punt zitten overdrijf je wel een beetje, zoals je op sommige foto's zit heb je zo goed als geen steun meer van 't zadel en dat fietst niet erg efficiënt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jasperr
Forum-lid

jasperr 12 mar 2010 22:53

+1

Je zit nu een beetje in een superman-houding (te lang/gestrekt).
Zadel moet een stuk lager. Dan zal je merken dat je ook gelijk meer naar achteren op je zadel kan blijven zitten. Verder kunnen de extensions idd nog dichterbij. Je krijgt dan meer de 90 graden hoeken tussen romp en arm, en bovenarm-onderarm.

Plaats reactie