Limburgs Mooiste 2010
[quote="fred mtb-sport"]Was een warme tocht dit jaar. Wilde de 250 km (oranje) doen, maar kreeg last van de warmte en bijbehorende motivatie en heb het bij de rode lus gehouden.
[/quote]
Bekend probleem... had ingeschreven voor de 200 km maar kreeg last van hoofdpijn door temperatuur (ondanks voldoende drinken en eten) en dus ook voortijdig afgehaakt (circa 140 km gereden). Was zwaar tochtje...
Verder wel complimenten voor de organisatie; perfecte bepijling, voldoende proviand en water en op de meeste kruispunten verkeersregelaars. Super!
Enige minpuntjes; sommige stukken slechte wegkwaliteit (vooral in afdalingen erg vervelend dat gestuiter) en een heel stuk grindpad (in de 200 km variant).
Voor het eerst een tocht gereden met mijn nieuwe lage wielen (Ksyrium ES); even testen hoe dat op langere afstand rijdt. Groot verschil met mijn carbon Gipiemme's (55 mm hoog), veel levendiger en directer. Was dus een succes. Nu een beetje routine ontwikkelen wanneer de verschillende wielsets ingezet gaan worden.
[/quote]
Bekend probleem... had ingeschreven voor de 200 km maar kreeg last van hoofdpijn door temperatuur (ondanks voldoende drinken en eten) en dus ook voortijdig afgehaakt (circa 140 km gereden). Was zwaar tochtje...
Verder wel complimenten voor de organisatie; perfecte bepijling, voldoende proviand en water en op de meeste kruispunten verkeersregelaars. Super!
Enige minpuntjes; sommige stukken slechte wegkwaliteit (vooral in afdalingen erg vervelend dat gestuiter) en een heel stuk grindpad (in de 200 km variant).
Voor het eerst een tocht gereden met mijn nieuwe lage wielen (Ksyrium ES); even testen hoe dat op langere afstand rijdt. Groot verschil met mijn carbon Gipiemme's (55 mm hoog), veel levendiger en directer. Was dus een succes. Nu een beetje routine ontwikkelen wanneer de verschillende wielsets ingezet gaan worden.
Warme tocht die redelijk pittig was.
Enige gvaarlijke stuk vond ik de dodemansweg ( doet ook zijn naam aan ) alle jezus hard/steil. Dat daar geen mensen tegen een gevel geklapt zijn.
Ik deed de rode lus en de eyserbosweg vond ik toch wel een mooie afsluiter.
Enige gvaarlijke stuk vond ik de dodemansweg ( doet ook zijn naam aan ) alle jezus hard/steil. Dat daar geen mensen tegen een gevel geklapt zijn.
Ik deed de rode lus en de eyserbosweg vond ik toch wel een mooie afsluiter.
Redbull Pro-SL 2010 + CSL - 3000
Ik weet het zo net nog niet met die nieuwe startlocatie. De planning was om 10:30 te starten, maar ik belandde in zoals ze op radio riepen; Nederlands Mooiste File
Uiteindelijk bleek ook de parkeerplaats niet groot genoeg voor alle toegestroomde deelnemers, waardoor ik heb geparkeerd op een naburig bedrijventerrein. So much voor de beloofde "bewaakte parkeerplaats vlak bij de start ". Bij aankomst aan de start heb ik me nog licht geergerd aan het half lege VIP parkeerveld. We kwamen natuurlijk om te fietsen, niet om te zeiken, dus de knop om en starten maar.
Uiteindelijk reden wij om 11:50 uur onder de startboog door voor de 150km. Lekker gereden en mooie route.
Langs de kant van de weg was de laatste 50 km duidelijk te zien dat de warmte zijn tol vroeg bij vele deelnemers. Overal lagen of zaten deelnemers te wachten op een lift naar huis. Ik hoorde bij de voorlaatste controle al dat er een wachttijd werd gegeven van meer dan 2 uur voor mensen die met de bezemwagen mee wilden.
Zelf zo veel mogelijk gedronken en gegeten en onderweg ook lekker een uurtje rust genomen. Om 19:40 rolde ik voldaan over de meet. Zoals alle voorgaande jaren was de route en sfeer top. Als ze de logistiek rond de nieuwe startlocatie volgend jaar wat kunnen verbeteren ben ik er in 2011 zeker weer bij.
Uiteindelijk bleek ook de parkeerplaats niet groot genoeg voor alle toegestroomde deelnemers, waardoor ik heb geparkeerd op een naburig bedrijventerrein. So much voor de beloofde "bewaakte parkeerplaats vlak bij de start ". Bij aankomst aan de start heb ik me nog licht geergerd aan het half lege VIP parkeerveld. We kwamen natuurlijk om te fietsen, niet om te zeiken, dus de knop om en starten maar.
Uiteindelijk reden wij om 11:50 uur onder de startboog door voor de 150km. Lekker gereden en mooie route.
Langs de kant van de weg was de laatste 50 km duidelijk te zien dat de warmte zijn tol vroeg bij vele deelnemers. Overal lagen of zaten deelnemers te wachten op een lift naar huis. Ik hoorde bij de voorlaatste controle al dat er een wachttijd werd gegeven van meer dan 2 uur voor mensen die met de bezemwagen mee wilden.
Zelf zo veel mogelijk gedronken en gegeten en onderweg ook lekker een uurtje rust genomen. Om 19:40 rolde ik voldaan over de meet. Zoals alle voorgaande jaren was de route en sfeer top. Als ze de logistiek rond de nieuwe startlocatie volgend jaar wat kunnen verbeteren ben ik er in 2011 zeker weer bij.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Wat die foto's betreft. Ik heb er meerdere gezien dan welke er op de site staan.
Weet iemand de namen nog van betreffende fotografen? Flexpoint heb ik dus al. iets met fotoklik oid. Waren er eigenlijk nog meer?
Inderdaad wat Frankie aangeeft. > 100KM vielen ze er met bosjes neer. In de geul langs de weg.
Zelf gelukkig geen last van kramp gehad.
Weet iemand de namen nog van betreffende fotografen? Flexpoint heb ik dus al. iets met fotoklik oid. Waren er eigenlijk nog meer?
Inderdaad wat Frankie aangeeft. > 100KM vielen ze er met bosjes neer. In de geul langs de weg.
Zelf gelukkig geen last van kramp gehad.
Redbull Pro-SL 2010 + CSL - 3000
- erikvdmaat
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
- Contact
Gisteren ook de 150km gefietst. De bedoeling was om 8.00 te starten maar er stond al een pittige file bij de afslag op A76. Dus het klokje ging pas om 10.00 aan. Ik moest eerst ook nog mijn nummer ophalen.
Na 100km begon het kwik volgens mij nog verder op te lopen. Veel drinken dus en ook niet vergeten om te blijven eten. Vlak voor de Eyserbosweg kreeg ik een voorbode van kramp in mn bovenbeen. Even gestopt en de rest met een kleinere versnelling gedraaid. Dat ging dan wel weer. Ook hier langs de weg veel mensen die het totaal hadden gehad.
Vier jaar geleden heb ik LM voor het laatst gereden en toen werd er nog bij Snowworld gestart. Daar was het lang zo druk niet en ook geen last van files. Bij Avantis vond ik het echt te druk. Heb ook mijn speldje niet opgehaald, maar ben gelijk richting auto gegaan. Misschien volgend jaar maar weer bij Snowworld en een deelnemerslimiet?
Na 100km begon het kwik volgens mij nog verder op te lopen. Veel drinken dus en ook niet vergeten om te blijven eten. Vlak voor de Eyserbosweg kreeg ik een voorbode van kramp in mn bovenbeen. Even gestopt en de rest met een kleinere versnelling gedraaid. Dat ging dan wel weer. Ook hier langs de weg veel mensen die het totaal hadden gehad.
Vier jaar geleden heb ik LM voor het laatst gereden en toen werd er nog bij Snowworld gestart. Daar was het lang zo druk niet en ook geen last van files. Bij Avantis vond ik het echt te druk. Heb ook mijn speldje niet opgehaald, maar ben gelijk richting auto gegaan. Misschien volgend jaar maar weer bij Snowworld en een deelnemerslimiet?
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="frenkie"]Ik weet het zo net nog niet met die nieuwe startlocatie. De planning was om 10:30 te starten, maar ik belandde in zoals ze op radio riepen; Nederlands Mooiste File.
[/quote]
[quote="Erik vd Maat"]
Gisteren ook de 150km gefietst. De bedoeling was om 8.00 te starten maar er stond al een pittige file bij de afslag op A76. Dus het klokje ging pas om 10.00 aan. Ik moest eerst ook nog mijn nummer ophalen.
[/quote]
Nou, dit ging bij de vorige startlokatie eigenlijk ook altijd mis... Maar na 1 keer zelf deze fout gemaakt te hebben is mij dat alle jaren daarna niet meer overkomen. Startbescheiden laten opsturen, avond daarvoor naar Heerlen rijden en hotelletje pakken, op tijd vanuit hotel vertrekken zodat je voor 8 uur op de fiets zit, auto km of 5 van de start parkeren en op fiets daarnaar toe. Op die manier gaat alles soepel en heb je nergens last van.
[/quote]
[quote="Erik vd Maat"]
Gisteren ook de 150km gefietst. De bedoeling was om 8.00 te starten maar er stond al een pittige file bij de afslag op A76. Dus het klokje ging pas om 10.00 aan. Ik moest eerst ook nog mijn nummer ophalen.
[/quote]
Nou, dit ging bij de vorige startlokatie eigenlijk ook altijd mis... Maar na 1 keer zelf deze fout gemaakt te hebben is mij dat alle jaren daarna niet meer overkomen. Startbescheiden laten opsturen, avond daarvoor naar Heerlen rijden en hotelletje pakken, op tijd vanuit hotel vertrekken zodat je voor 8 uur op de fiets zit, auto km of 5 van de start parkeren en op fiets daarnaar toe. Op die manier gaat alles soepel en heb je nergens last van.
Dit jaar voor de derde keer meegedaan en voor de eerste rode lus. Door al eerder genoemde problemen met files pas om een uur of tien kunnen starten.
Verder vond ik het erg leuk en ben ik dik tevreden. Ben overal zonder veel problemen boven gekomen en tijdens beklimmingen nauwelijks ingehaald (totaal misschien vijf keer). Het was ook het eerste jaar dat ik in afdalingen geen doodsangsten heb uitgestaan (met dank aan mijn nieuwe fiets vermoed ik, daalt veel zekerder). Andere jaren werd ik in elke afdaling door tientallen mensen ingehaald (zeg maar iedereen die ik op de klim zelf inhaalde) maar dit keer haalde ik af en toe zelfs mensen in en kon ik regelmatig mensen volgen (al daal ik nog steeds relatief langzaam, maar dat geeft niet). Enige nadeel van het feit dat ik beter klim en beter daal is dat ik ongeveer elke vijftien kilometer tien minuten moest wachten op de rest van het groepje (al waren dat er maar twee).
Wel wat te weinig gedronken en gegeten zodat bij thuiskomst (na nog dik twee uur autorijden dus) de kramp even in mijn bovenbeen schoot.
Mijn maatjes hebben de toch helaas niet kunnen volbrengen en zijn na ongeveer 110 km de kortste weg naar de finish gegaan. Die moet ik dus maar even overtuigen van het feit dat het dit jaar door de hitte veel zwaarder was dan normaal, want anders moet ik volgende keer alleen ...
Verder vond ik het erg leuk en ben ik dik tevreden. Ben overal zonder veel problemen boven gekomen en tijdens beklimmingen nauwelijks ingehaald (totaal misschien vijf keer). Het was ook het eerste jaar dat ik in afdalingen geen doodsangsten heb uitgestaan (met dank aan mijn nieuwe fiets vermoed ik, daalt veel zekerder). Andere jaren werd ik in elke afdaling door tientallen mensen ingehaald (zeg maar iedereen die ik op de klim zelf inhaalde) maar dit keer haalde ik af en toe zelfs mensen in en kon ik regelmatig mensen volgen (al daal ik nog steeds relatief langzaam, maar dat geeft niet). Enige nadeel van het feit dat ik beter klim en beter daal is dat ik ongeveer elke vijftien kilometer tien minuten moest wachten op de rest van het groepje (al waren dat er maar twee).
Wel wat te weinig gedronken en gegeten zodat bij thuiskomst (na nog dik twee uur autorijden dus) de kramp even in mijn bovenbeen schoot.
Mijn maatjes hebben de toch helaas niet kunnen volbrengen en zijn na ongeveer 110 km de kortste weg naar de finish gegaan. Die moet ik dus maar even overtuigen van het feit dat het dit jaar door de hitte veel zwaarder was dan normaal, want anders moet ik volgende keer alleen ...
De startlocatie was voor mij ideaal. In plaats 10min hoefde ik nu maar 5min vanaf thuis te rijden. De verkeersoverlast was te verwachten, gezien de ellende van de N281.
Rond 8u begonnen aan de 150km. Ik had veel drukte onderweg verwacht, maar dit viel reuze mee. De route was weer uitstekend, ook voor een inboorling nog verrassende weggetjes en klimmetjes. Nu proberen om die route te onthouden. Op 2 klapbanden na verliep de rit prima.
Rond 8u begonnen aan de 150km. Ik had veel drukte onderweg verwacht, maar dit viel reuze mee. De route was weer uitstekend, ook voor een inboorling nog verrassende weggetjes en klimmetjes. Nu proberen om die route te onthouden. Op 2 klapbanden na verliep de rit prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Wat ik persoonlijk minder vond was dat je na 200km rijden, 15 min aansluitend in een lange schuifelende massa moest meelopen om onder de finish door te komen. Weet niet of ze ook speldjes uit deelden maar vond het achter de finish erg rommelig en onoverzichtelijk en heb meteen besloten om maar naar huis door te fietsen. Wellicht dat de organisatie ook een evaluatie achteraf doet van hun 1ste keer avantis. Sommige paadjes vond ik een hoog mtb gehalte en niet echt racefiets waardig. Echter zal er volgend jaar zeker weer bij zijn.
Vrijdagavond aangekomen, tentje opgezet, en toen bleek ik net te laat te zijn voor het pastabuffet waar ik me zo op verheugd had. Er was nog wel een frietkraam open, dus het werd friet en een hamburger:-(
Zaterdag om vijf uur opgestaan en het prima verzorgde ontbijt naar binnen gewerkt.
Om zes uur gestart voor de 250km (paars). Ontbijt was niet echt lekker gevallen, lag als een steen op mijn maag, en na 15km, op de Rohrberg, werd duidelijk dat er totaal geen kracht in mijn benen zat. Kon gelukkig nog wel fietsend boven komen (er liep daar al een deelnemer...). Maar rustig aan doen was mijn devies, en hopen dat de kracht zou terugkeren.
Na een uur of twee ging het inderdaad ietsje beter, nog steeds op halve kracht maar het ontbijt was verwerkt, en de beklimmingen gingen redelijk. Na Les Waides (na 75km) kon ik mezelf nog oppepppen met de gedachte dat de zwaarste klim erop zat. Helaas vielen de eerstvolgende twee klimmetjes (de Plank en de Grensheuvel) me vies tegen, en langzaamaan begon het me te dagen dat waar ik eerder nog heeeeel langzaam reed om me te sparen, ik nu heeeel langzaam reed omdat ik niet sneller meer kon. Pap in de benen. Uiteindelijk heb ik met een gemiddelde van 21 km/u de 150km uitgereden en meer zat er niet in. Doel niet bereikt. Gefaald...
Misschien is 250km met zoveel hoogtemeters, voor mij als man van het vlakke polderland, toch te hoog gegrepen? Of had ik gewoon een slechte dag? Of was ik niet genoeg uitgerust van de Steven Rooks Classic en de Elfstedentocht in de weken ervoor? Ik ben er nog niet uit...
Dat ik niet de enige was voor wie het gisteren tegenviel geeft in ieder geval enige troost.
Ik vond het wel een erg mooie tocht, door een prachtig landschap, met een prima organisatie, en van drukte heb ik geen last gehad...
Zaterdag om vijf uur opgestaan en het prima verzorgde ontbijt naar binnen gewerkt.
Om zes uur gestart voor de 250km (paars). Ontbijt was niet echt lekker gevallen, lag als een steen op mijn maag, en na 15km, op de Rohrberg, werd duidelijk dat er totaal geen kracht in mijn benen zat. Kon gelukkig nog wel fietsend boven komen (er liep daar al een deelnemer...). Maar rustig aan doen was mijn devies, en hopen dat de kracht zou terugkeren.
Na een uur of twee ging het inderdaad ietsje beter, nog steeds op halve kracht maar het ontbijt was verwerkt, en de beklimmingen gingen redelijk. Na Les Waides (na 75km) kon ik mezelf nog oppepppen met de gedachte dat de zwaarste klim erop zat. Helaas vielen de eerstvolgende twee klimmetjes (de Plank en de Grensheuvel) me vies tegen, en langzaamaan begon het me te dagen dat waar ik eerder nog heeeeel langzaam reed om me te sparen, ik nu heeeel langzaam reed omdat ik niet sneller meer kon. Pap in de benen. Uiteindelijk heb ik met een gemiddelde van 21 km/u de 150km uitgereden en meer zat er niet in. Doel niet bereikt. Gefaald...
Misschien is 250km met zoveel hoogtemeters, voor mij als man van het vlakke polderland, toch te hoog gegrepen? Of had ik gewoon een slechte dag? Of was ik niet genoeg uitgerust van de Steven Rooks Classic en de Elfstedentocht in de weken ervoor? Ik ben er nog niet uit...
Dat ik niet de enige was voor wie het gisteren tegenviel geeft in ieder geval enige troost.
Ik vond het wel een erg mooie tocht, door een prachtig landschap, met een prima organisatie, en van drukte heb ik geen last gehad...
Maar ik heb meer verstand van gitaren...
[quote="frenkie"]Ik weet het zo net nog niet met die nieuwe startlocatie. De planning was om 10:30 te starten, maar ik belandde in zoals ze op radio riepen; Nederlands Mooiste File[/quote]
Ik had dit al verwacht en had op Google Maps naar een alternatieve parkeerplek gezocht en de TomTom daar op ingesteld: vlak voor de file van de snelweg af. Dat hadden er blijkbaar nog veel meer gedaan en industrieterrein Parkstad 6000 stond aardig vol met LM deelnemers.
Verder een mooie tocht, maar wel heul, heul erg druk! Ik zag startnummers tegen de 20000...
Ik had dit al verwacht en had op Google Maps naar een alternatieve parkeerplek gezocht en de TomTom daar op ingesteld: vlak voor de file van de snelweg af. Dat hadden er blijkbaar nog veel meer gedaan en industrieterrein Parkstad 6000 stond aardig vol met LM deelnemers.
Verder een mooie tocht, maar wel heul, heul erg druk! Ik zag startnummers tegen de 20000...
Schitterende tocht met hele mooie onbekende weggetjes en mooie beklimmingen. Ook verzorging was super geregeld, niet al te druk en goede bewegwijzering. Complimenten voor de organisatie! Enig verbeterpuntje is de instroom van auto's naar de parkeerplaatsen te stroomlijnen. Wellicht meer parkeerplaatsen die op de peak-periodes open gaan?
Hier de correcte 150km tocht met hoogtelijnen:
http://www.runsaturday.com/act/301211/subView/Height
Hier de correcte 150km tocht met hoogtelijnen:
http://www.runsaturday.com/act/301211/subView/Height
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05