Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

ace1978
Forum-lid

ace1978 18 jan 2010 14:27

[quote="chrissiewizzie"][quote="Aristos"]Jeetje, ik ging even lunchen en was te laat. Lekker is dat.

Iemand nog een kaartje over?

Ik ga overigens geen woekerprijzen betalen. 5 euro bonus vind ik meer dan voldoende... [/quote]

Als de rest van de groep heeft misggegrepen bij het inschrijven, dan wil ik die van mij wel tegen kostprijs verkopen (150 km). Ik hoor vanavond of het ze gelukt is of niet.....ik nl. heb geen zin om alleen af te reizen.[/quote]

Mocht iemand om diezelfde reden een kaartje voor de 150km over hebben, dan houd ik me van harte aanbevolen. Zou met groepje van 5 vrienden gaan, maar alleen ikzelf en 1 ander hebben er 1 weten te bemachtigen.

buitenblad
Forum-lid

buitenblad 18 jan 2010 14:32

Gewoon tot de laatste twee weken wachten, dan wordt er weer tegen normale prijzen aangeboden!

marsman
Forum-lid

marsman 18 jan 2010 14:32

[quote="SpEric"]@marsman, die afstand maakt niet zoveel uit hoor...[/quote]

Da's waar, afstand maakt niet uit, bevoorradingsposten zijn redelijk gelijk.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

speric
Forum-lid HC

speric 18 jan 2010 14:33

Ik heb hier nog een oude champions chips liggen.. hahah die zet ik wel op mijn fiets..
Lijkt het net echt ..
En... ik krijg mijn borg nog terug van 3 jaar geleden..

forza
Forum-lid

forza 18 jan 2010 14:38

We zitten erbij, met 10 man. Werkelijk top, we hadden afgesproken om stipt 12:00 uur te gaan beginnen en het is iedereen gelukt.

En wat wil je nog meer op zondag rijdt de Boss himself ook mee. Ik kan niet wachten tot het zover is. Nu nog wat trainen, want het blijft een klere eind rijden.
eigenwijs is ook wijs...

marsman
Forum-lid

marsman 18 jan 2010 14:38

Toch vraag ik me af hoe het kan dat er binnen 20 minuten 12.000 inschrijvingen waren. Vorig jaar duurde dat (mede door de brakke site) toch nog 1,5 dag. Zouden er veel startbewijzen vooraf aan bedrijven verkocht zijn? Zoveel populairder dan vorig jaar is de AGR toch ook weer niet denk ik.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bennyb
Forum-lid

bennyb 18 jan 2010 14:39

Ben zeer benieuwd hoeveel kaarten er nog over waren voor de 'vrije' inschrijving maar dit krijg je toch niet te horen van de organisatie.
Een echte liefhebber heeft dus geen kans meer, tja vroeger toen was het nog leuk !

Gewoon de MatSalden rijden, kleinschalig en heel gezellig !

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 18 jan 2010 14:55

Een echte liefhebber gaat niet de AGR rijden! Die rij je gewoon om in de weg gereden te worden door de personen waar ik het eerder al over had.

Ik heb ook altijd een gratis kaartje, maar zeg lekker niet hoe ik er aan kom :D daalijk doen jullie het ook :D

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 jan 2010 15:00

Volgend jaar kunnen ze ook wel 50 euro vragen voor een startbewijs. Met zoveel animo krijgen ze de inschrijving dan ook wel vol. Onvoorstelbaar hoe de AGR in toch relatief korte tijd zo ontzettend populair is geworden terwijl er genoeg alternatieven beschikbaar zijn die gewoon een veel beter prijs/kwaliteit verhouding bieden.

Voor de mensen die geen startbewijs hebben weten te bemachtigen:

Optie 1--> Ga gewoon lekker door met fietsen en kijk een paar weken voor de AGR nog eens op marktplaats. Vaak zijn er dan genoeg mensen die hun startbewijs verkopen omdat ze in de tussentijd niet of nauwelijks hebben gefietst. Als je nu tijdens de hype van de inschrijving gaat shoppen betaal je de hoofdprijs maar tegen die tijd kun je voor de normale kosten vaak wel slagen (Het is weer een heel ander verhaal of die 35 euro dan wél normaal is ;)).

Optie 2--> Zoek lekker een andere tocht uit waar je net zoveel plezier kunt beleven. In datzelfde weekend kun je bijvoorbeeld terecht bij de Peter van Petegem Classic vanuit Oudenaarde. Voor Belgische begrippen is dat overigens ook een prijzige tocht want je betaalt er 10 euro inschrijfgeld. Voor goedkopere alternatieven in Vlaanderen kun je bijvoorbeeld kijken op de site van de vlaamse wielrijdersbond.

forza
Forum-lid

forza 18 jan 2010 15:02

Afgelopen jaar de Vuelta gereden daar moesten we met 11.000 man dooreen klein poortje van het circuit af en over kleine te smalle fietspaden. En toch was dat ook helemaal top, dus het zal hier allemaal ook wel mee vallen. Het gaat om de sfeer en happening op zich. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niets vinden maar ieder zijn ding toch.
eigenwijs is ook wijs...

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 18 jan 2010 15:02

[quote="marsman"]Toch vraag ik me af hoe het kan dat er binnen 20 minuten 12.000 inschrijvingen waren. Vorig jaar duurde dat (mede door de brakke site) toch nog 1,5 dag. Zouden er veel startbewijzen vooraf aan bedrijven verkocht zijn? Zoveel populairder dan vorig jaar is de AGR toch ook weer niet denk ik. [/quote]

Volgens mij duurde het vorig jaar zolang omdat de site er continue eruit lag..een andere verklaring kan ik er niet voor geven..
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

m_huizinga
Forum-lid

m_huizinga 18 jan 2010 15:04

Ik denk dat de deelname van Armstrong de volgende dag ook wel z'n invloed heeft gehad. Ik weet zeker dat er die zondag 3x zoveel publiek staat als afgelopen jaar. Dat zag je vorig jaar ook bij de Tour Down Under.

Plaats reactie