Tour 2010 (met kasseien)
Weten we allemaal niet meer wat er gebeurde in 1999 op de Passage de Gois? Dat effect kan optreden, zowel op de Oosterscheldedam als op de kasseien. Daar win je de tour niet maar kan je hem wel verliezen. Let op Menchov ligt na die etappe al minuten achter. Die kon bij de ploegentijdrit niet eens op half tempo een bocht bij mooi weer in Montpellier nemen.
Contador zal er averij oplopen en ook F. Schleck zal zijn naam ongetwijfeld eer aandoen. Radioshack zal zeker van voren zitten en ik denk Rabobank ook (zie het voorseizoen van 2009 wat weinig winst opleverde maar waarin Rabo het peloton wel op de kant kreeg). We weten daar dus al wie er goed is en wie niet.
Boasson Hagen wint op zijn 22e een etappe in de Giro en Gent Wevelgem. Als Lars Boom dat dit jaar doet dan wordt die jongen helemaal omhoog geschreven in de pers. Die gozer gaat het maken.
Is is nu echt niemand die wil reageren op mijn stelling dat Gesink top5 rijdt en een klein kansje heeft op het podium?
Contador zal er averij oplopen en ook F. Schleck zal zijn naam ongetwijfeld eer aandoen. Radioshack zal zeker van voren zitten en ik denk Rabobank ook (zie het voorseizoen van 2009 wat weinig winst opleverde maar waarin Rabo het peloton wel op de kant kreeg). We weten daar dus al wie er goed is en wie niet.
Boasson Hagen wint op zijn 22e een etappe in de Giro en Gent Wevelgem. Als Lars Boom dat dit jaar doet dan wordt die jongen helemaal omhoog geschreven in de pers. Die gozer gaat het maken.
Is is nu echt niemand die wil reageren op mijn stelling dat Gesink top5 rijdt en een klein kansje heeft op het podium?
Camerig is prachtig!
20e? hij is alleen minder dan Armstrong, A. Schleck en Contador.
De andere mannen (wo Valverde, Evans en Sammy Sanchez) heeft ie gelost in de Vuelta. Natuurlijk is de Vuelta niet de Tour maar concentratie en focus zijn daarbij van belang en die heeft ie wel getoond in de Amstel. Ik zie niet in dat Gesink bang moet zijn van Menchov, Nibali, Kreuziger, Wiggins, F. Schleck (want Gesink is een betere tijdrijder). Kortom, top10 kun wel verwachten vind ik.
Ik kijk heel erg uit naar de tour !
De andere mannen (wo Valverde, Evans en Sammy Sanchez) heeft ie gelost in de Vuelta. Natuurlijk is de Vuelta niet de Tour maar concentratie en focus zijn daarbij van belang en die heeft ie wel getoond in de Amstel. Ik zie niet in dat Gesink bang moet zijn van Menchov, Nibali, Kreuziger, Wiggins, F. Schleck (want Gesink is een betere tijdrijder). Kortom, top10 kun wel verwachten vind ik.
Ik kijk heel erg uit naar de tour !
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid
- Contact
Ehm, Gesink heeft nooit voor Valverde gestaan in het klassement en daar gaat het om. Daarnaast zijn Valverde, Evans, Sanchez, Menchov, Kreuziger en Wiggins duidelijk betere tijdrijders. Dus ik denk dat top 20 logischer is, gezien ook het moeten knechten voor Menchov.Gijs01 schreef:20e? hij is alleen minder dan Armstrong, A. Schleck en Contador.
Gesink heeft niet voor Valverde gestaan. Dat klopt maar hij heeft hem wel losgereden en doen wankelen. Ik zie in de koers dat Valverde vooral een beter eindschot had. Niet slecht als je op je 23e al een tweevoudig winnaar van L-B-L zo het vuur aan de schenen kunt leggen.
Ik geloof ook niet dat Gesink moet knechten voor Menchov tenzij die een reeele kans heeft op de gele trui. Die kans acht ik gering. Rabo gaat duidelijk het komend jaar trachten te scoren met de Hollandse talenten.
Verder denk ik dat de tijdrit wel invloed zal hebben maar dat de klimmers met 4 aankomsten bergop in het voordeel zijn deze tour.
Ook ontwikkelt Gesink zich nog steeds terwijl de wat oudere coureurs vooral op detail nog beter worden en natuurlijk veel slimmer zijn. Gesink werd 9e op de Spelen en heeft weldegelijk aanleg voor de tijdrit. Daar hoeft hij niet veel te verliezen van Evans, Valverde, Sanchez en Wiggins. Van Kreuziger gaat ie niet verliezen. Let maar op!
5e zou super zijn maar als hij 20e wordt met een ritwinst of de bollentrui is dat ook een hele mooie score. 20e en verder lege handen betekent m.i. dat hij niet waarmaakt wat er van hem verwacht wordt. Laat onverlet dat hij ook dan de tijd moet krijgen om tot bloei te komen want in NL sabelen we sporters te gemakkelijk neer.
Ik geloof ook niet dat Gesink moet knechten voor Menchov tenzij die een reeele kans heeft op de gele trui. Die kans acht ik gering. Rabo gaat duidelijk het komend jaar trachten te scoren met de Hollandse talenten.
Verder denk ik dat de tijdrit wel invloed zal hebben maar dat de klimmers met 4 aankomsten bergop in het voordeel zijn deze tour.
Ook ontwikkelt Gesink zich nog steeds terwijl de wat oudere coureurs vooral op detail nog beter worden en natuurlijk veel slimmer zijn. Gesink werd 9e op de Spelen en heeft weldegelijk aanleg voor de tijdrit. Daar hoeft hij niet veel te verliezen van Evans, Valverde, Sanchez en Wiggins. Van Kreuziger gaat ie niet verliezen. Let maar op!
5e zou super zijn maar als hij 20e wordt met een ritwinst of de bollentrui is dat ook een hele mooie score. 20e en verder lege handen betekent m.i. dat hij niet waarmaakt wat er van hem verwacht wordt. Laat onverlet dat hij ook dan de tijd moet krijgen om tot bloei te komen want in NL sabelen we sporters te gemakkelijk neer.
Camerig is prachtig!
Pierre92 schreef:Dit jaar al zou Gesink een vrije rol krijgen. Het lijkt me niet dat ze hem, na zijn Vuelta 2009, laten knechten voor Menchov.
Team Rabobank kan na vele jaren sappelen eindelijk scoren met Nederlanders in de Tour. Dat commerciele belang speelt een enorme rol. De druk om met Nederlanders te presteren is intern enorm denk ik. Nog een jaar met zo'n slecht voorjaar (ik zie Flecha nog achter Langeveld aangaan in Het Volk), zo'n verzopen Tour en het is hommeles. Als Gesink gaat knechten voor Menchov dan haken heel, heel veel Nederlanders af bij de tour. Dan trekken de NOS, AD-sportwereld en De Telegraaf alle registers open over wanbeleid want die zien hun oplagen en kijkcijfers in het geding komen.
Dan is het mogelijk zelfs gebeurd met de Rabowielerploeg want krijgt die per 2012 te maken met een aflopend sponsorcontract. Let wel, binnen het Bankwezen, zelfs bij de Boerenleenbank die niet aan het gas bij de staat ligt, moet er fors bezuinigd worden de komende jaren en dan zijn sponsorbudgetten gewoon im frage. Zeker als je kijkt dat de publiciteit lang niet altijd positief was de laatste 4 jaar (Rasmussen!).
Kortom, laten we hopen op succes voor Nederland, het is nu of nooit!
Camerig is prachtig!
Het zou ook te gek voor woorden zijn als Gesink moet knechten voor Menchov. Begrijp me goed, Menchov is een zeer goed ronderenner, maar is in mijn ogen kansloos voor een top5-notering. Gesink daarentegen niet. Daarom begreep ik ook niet zo goed waarom Menchov de Giro niet rijdt. Waarom niet gewoon Menchov kopman in de Giro en Gesink in de Tour?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik vind dat Rabo een verstandige tactiek heeft voor de Giro en de Tour.
Niet meer van dat halfslachtige gedoe met 1 kopman, 2 helpers, 1 sprinter, 2 helpers daarvoor, en dan wat voetvolk voor in de ontsnappingen. Dat verstikte de Nederlandse talenten en was saai.
In de Giro is Freire gewoon kopman, en Mollema mag zijn ding doen als debutant, zonder druk van te moeten presteren voor een klassements kopman.
En in de Tour: Alle kleppers mee! De Giro is gewonnen, de Vuelta is gewonnen, nu nog schitteren in de Tour.
Misschien dat Menchov met wat minder druk op zijn schouders ook wat relaxter en beter kan fietsen. En wat minder onderuit gaat of verkrampt afdaalt. Ik schat Menchov toch hoger in dan Gesink qua klassement.
Niet meer van dat halfslachtige gedoe met 1 kopman, 2 helpers, 1 sprinter, 2 helpers daarvoor, en dan wat voetvolk voor in de ontsnappingen. Dat verstikte de Nederlandse talenten en was saai.
In de Giro is Freire gewoon kopman, en Mollema mag zijn ding doen als debutant, zonder druk van te moeten presteren voor een klassements kopman.
En in de Tour: Alle kleppers mee! De Giro is gewonnen, de Vuelta is gewonnen, nu nog schitteren in de Tour.
Misschien dat Menchov met wat minder druk op zijn schouders ook wat relaxter en beter kan fietsen. En wat minder onderuit gaat of verkrampt afdaalt. Ik schat Menchov toch hoger in dan Gesink qua klassement.
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Red Bull Pro SL 4400 \'10