fietsen s'avonds laat of nacht
Van de week heb ik mijn lamp binnen gekregen en heb ik mijn eerste rit in het donker gemaakt. Naar aanleiding van een test in roadbike heb ik de Ixon IQ gekocht van het merk Busch en Muller. Heb geen ervaring met andere lampen, maar vind deze perfect. Het was tijdens mijn ritje van de week aardedonker op sommige plekken, met deze lamp geen enkel probleem.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Aarde donker is meestal het probleem niet, maar als er strooilicht is van andere weggebruikers... Dat is in mijn geval (maar ik heb maar een goedkoop lampje) in ieder geval wel zo.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Afgelopen periode was het niet of nauwelijks geschikt en aangenaam om s'avonds wat
te trainen. Maar afgelopen 3 weken toch wel een dag in de week goed kunnen fietsen.
Goed verlicht zijn, duidelijk richting aangeven en bij kruisingen of splitsing afremmen.
Dan valt het best mee met al die automobilisten. Tot nu toe waren ze voorzichtig en beleefd.
te trainen. Maar afgelopen 3 weken toch wel een dag in de week goed kunnen fietsen.
Goed verlicht zijn, duidelijk richting aangeven en bij kruisingen of splitsing afremmen.
Dan valt het best mee met al die automobilisten. Tot nu toe waren ze voorzichtig en beleefd.