WK Mendrisio
Ik ben absoluut geen fan van Evans, of hij het verdiend, ach dat maakt niet uit hij deed eindelijk wat hij altijd al had moeten doen en dat is aanvallen. Cancellara was de beste man in koers, ik heb respect voor zo'n sporter. Helaas voor hem wist iedereen dat hij de te kloppen man was.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben het niet eens met de stelling dat Cancelara de beste man in koers was. Hij was iig niet beter dan cunego, sanchez, gilbert, breschel, valverde en wie er nog meer in die kopgroep zat. Bergop kon hij het verschil niet maken. Anders had ie op z'n minst kolobnev en rodriguez teruggehaald....
Ik denk dat de sterkste man in koers gewonnen heeft vandaag. Daar was het parcours ook naar. Het zwaarste sinds Duitama. Ok, evans is ook niet mijn favoriete renner, maar hij was op het laatste gewoon het meest fris en bleef makkelijk voorop. Chapeau!
Ik denk dat de sterkste man in koers gewonnen heeft vandaag. Daar was het parcours ook naar. Het zwaarste sinds Duitama. Ok, evans is ook niet mijn favoriete renner, maar hij was op het laatste gewoon het meest fris en bleef makkelijk voorop. Chapeau!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
mooie overwining eindelijk gaat hij een keer uitzichzelf
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Had niet verwacht dat Evans na de eerdere teleurstellende grote rondes toch nog de veerkracht bezat om een WK te winnen.
Knap gedaan in een schitterende finale waar alle groten tot het gaatje moesten om bij te blijven.
En ook, ondanks zijn ploeg ,want die reed enkel en alleen voor een ander uit de Aussie selectie (Belgisch journaal)
Het lijkt daar Astana in de tour wel!
Had wel verwacht dat Hoogerland lang mee zou gaan,maar zolang.
Dat was ouderwets Zeeuws genieten.
Knap gedaan in een schitterende finale waar alle groten tot het gaatje moesten om bij te blijven.
En ook, ondanks zijn ploeg ,want die reed enkel en alleen voor een ander uit de Aussie selectie (Belgisch journaal)
Het lijkt daar Astana in de tour wel!
Had wel verwacht dat Hoogerland lang mee zou gaan,maar zolang.
Dat was ouderwets Zeeuws genieten.
Zij is ook tegen
Ik snap best wel dat iedereen anders naar een koers kijkt, maar ik kon het vandaag dus absoluut niet volgen.
Belgen die met 4 in een kopgroep zitten en niet rijden, waarom niet?
Als de Waele en de Greef zich op hadden geofferd dan had dat groepje misschien wel tot 3, 4 minuten kunnen uitlopen. Nu bleven de 2 Italianen rijden en ontstond er een status quo waarin er niet echt werd gekoerst.
Spanjaarden weer meesters in het plakken en kijken (op Rodriguez na) terwijl ze met hun toppers vooraan zitten.
Twee rondes voor de finish nog een peloton van een man of 50,60 op 26 km van de finish van een wk en niet willen rijden!!
De Nederlanders hielden zich keurig aan hun opdracht: zuinig rijden, tot na de finish zelfs, mooi!
Hulde aan een geweldige Hoogerland en een verdiende werekdkampioen die er staat van april tot eind september.
Een leuke finale van 25 km met een ontstellend vervelende 5,5 uur er voor. Veel te weinig spektakel, iedereen bang voor iedereen.
Belgen die met 4 in een kopgroep zitten en niet rijden, waarom niet?
Als de Waele en de Greef zich op hadden geofferd dan had dat groepje misschien wel tot 3, 4 minuten kunnen uitlopen. Nu bleven de 2 Italianen rijden en ontstond er een status quo waarin er niet echt werd gekoerst.
Spanjaarden weer meesters in het plakken en kijken (op Rodriguez na) terwijl ze met hun toppers vooraan zitten.
Twee rondes voor de finish nog een peloton van een man of 50,60 op 26 km van de finish van een wk en niet willen rijden!!
De Nederlanders hielden zich keurig aan hun opdracht: zuinig rijden, tot na de finish zelfs, mooi!
Hulde aan een geweldige Hoogerland en een verdiende werekdkampioen die er staat van april tot eind september.
Een leuke finale van 25 km met een ontstellend vervelende 5,5 uur er voor. Veel te weinig spektakel, iedereen bang voor iedereen.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Zelf nog nooit gekoerst zeker?
H3 schreef:Ik ben absoluut geen fan van Evans, of hij het verdiend, ach dat maakt niet uit hij deed eindelijk wat hij altijd al had moeten doen en dat is aanvallen. Cancellara was de beste man in koers, ik heb respect voor zo'n sporter. Helaas voor hem wist iedereen dat hij de te kloppen man was.
Mee eens.
Hopelijk ziet Evans (eindelijk) eens in dat aanvallen loont, op t juiste moment.
Dan kan ie vaker meedoen om een podiumplek.
En dan alleen geredeneerd vanuit de gedachte; hoe meer kanshebbers, hoe meer spanning en zeker niet omdat ik liefhebber ben van zijn meestal saaie manier van koersen.
Ik ben het er ook niet mee eens dat Cancellara de beste man in koers was. Misschien in de afdaling, maar niet bergop.
Evans heeft wat mij betreft terecht gewonnen. Gewoon goed gereden. En saai vond ik het allerminst, eerlijk gezegd. Er gebeurde toch van alles in de finale.
Alleen, de Nederlanders (op Hoogerland na) vielen me wel tegen. Misschien had ik iets te veel verwacht van Kroon en Gesink, maar dat zat er dus duidelijk niet in.
Evans heeft wat mij betreft terecht gewonnen. Gewoon goed gereden. En saai vond ik het allerminst, eerlijk gezegd. Er gebeurde toch van alles in de finale.
Alleen, de Nederlanders (op Hoogerland na) vielen me wel tegen. Misschien had ik iets te veel verwacht van Kroon en Gesink, maar dat zat er dus duidelijk niet in.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
japie carbon schreef:Zelf nog nooit gekoerst zeker?
Dat lijkt me wel duidelijk.
Kroon was zich echt aan 't sparen in de finale, toen hij op de klim aan 't vechten was om aan de groep te blijven hangen. Ook niet zo raar dat iedereen (op Evans na) steen kapot zit als je 260 km hebt gereden aan 40 km/h met 5000 hoogte meters.
Als je iets in zo'n lange wedstrijd niet moet doen in het onnodige krachtinspanningen. Je moet wachten en je gemak houden, zodat je in de finale nog wat over hebt.
Dat gezeik over Evans snap ik echt niet, hij heeft dit hele jaar toch regelmatig aangevallen. In de Tour heeft hij ook echt wel geprobeerd er nog wat van te maken. In de Dauphine heeft hij ook zich zelf en Valverde tot 't uiterste gedreven. Evans valt wel aan, alleen hij heeft 't probleem dat hij eigenlijk nooit de beste klimmer is. Het beste wat hij dan kan doen is maar proberen er aan te blijven hangen, allemaal vergeten hoe hij vorig jaar op Alpe d'Huez lijk bleek boven kwam?
Bijvoorbeeld Menchov is geen haar beter dan Evans als 't op wieltjes zuigen aankomt, maar die rijdt in een Rabo shirtjes en dan is 't allemaal niet zo erg meer?
Amclassic-fan schreef:japie carbon schreef:
Als je iets in zo'n lange wedstrijd niet moet doen in het onnodige krachtinspanningen. Je moet wachten en je gemak houden, zodat je in de finale nog wat over hebt.
Je zag de kopmannen, op het laatst, een voor een nodige krachtinspanning doen om uiteenlopende redenen.
Het moet dan ook maar net op zijn plaats vallen.
Dat blijft het mooiste aan dit soort finales.
Je weet altijd pas achteraf wie het precies goed gokte omdat je nooit precies de tegenreactie uit de groep kan voorzien.
Zij is ook tegen