Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Avondettape, ben ik de enige...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 23 jul 2009 02:28

Dat was cynisch Timo.....

De banden die zij gebruiken zijn toch van Vittoria?
"Try not. Do or do not......there is no try"

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 23 jul 2009 11:00

Triest om te zien hoe een groot renner als Jean-Paul van Poppel gisteravond voor spek-en-bonen aan tafel zat Mart Smeets. Hij diende blijkbaar als 'decorstuk' bij de
korte reportage over Thor Hushovd en de afgang van Carlos Sastre. Meestal worden
er beelden getoond van de 'prestaties' van oud-renners aan tafel, maar Jean-Paul
heeft zeker te weinig gepresteerd. Het wordt hoog tijd dat de NOS eens naar andere
verslaggevers en een ander 'format' voor het programma op zoek gaat. Het was weer
een slaapverwekkende vertoning, onbegrijpelijk na zo’n prachtige etappe.

FrankR

En over die banden, als ik de Rabobank was zou ik maar eens op zoek gaat naar een
andere bandenleverancier.................

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 jul 2009 11:06

Ik hoorde dat Van Poppel in de uitzending zat, dus ik ben er maar eens voor gaan zitten. Ik had wel zin om zijn sprints nog eens te zien. Wat een tegenvaller zeg. Ze hebben hem inderdaad alleen als decorstuk gebruikt.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 23 jul 2009 12:01

Bottecchia schreef:Leuke uitzending vanavond. Boogerd die even terugkeerde naar zijn overwinning op La Plagne en Dirk-Jan Roeleven (nog nooit van gehoord) had een erg mooi verhaal over zijn fiets.

Ooit in Italië gratis geholpen door een fietsenmaker, ter plekke beloofd om zijn volgende fiets daar te kopen en dan gewoon 9 jaar later terugkeren om dat ook echt te doen. Alsof dat nog niet leuk genoeg is fietst hij er daarna ook gewoon op naar huis. Kijk, dat zijn nou leuke verhalen.


Vreselijk overdreven verhaal en die fiets van hem was helemaal een ramp, ik hou overigens helemaal niet van die overdreven fietsverhalen waarbij allerlei diepere gedachten erbij worden gehaald.

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 23 jul 2009 12:40

torro schreef:Ik hou overigens helemaal niet van die overdreven fietsverhalen waarbij allerlei diepere gedachten erbij worden gehaald.


Helemaal mee eens, maar is Dirk-Jan Roeleven niet toevallig werkzaam bij de omroep, c.q. programmamaker bij de VPRO? Zonde van de zendtijd, het topic was meer iets voor de vluchtigheid van de wereld draait door.

FrankR

eelcoz

eelcoz 23 jul 2009 12:50

andromeda schreef:Dat was cynisch Timo.....


Zo kwam het niet op mij over.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 jul 2009 13:03

torro schreef:
Bottecchia schreef:Leuke uitzending vanavond. Boogerd die even terugkeerde naar zijn overwinning op La Plagne en Dirk-Jan Roeleven (nog nooit van gehoord) had een erg mooi verhaal over zijn fiets.

Ooit in Italië gratis geholpen door een fietsenmaker, ter plekke beloofd om zijn volgende fiets daar te kopen en dan gewoon 9 jaar later terugkeren om dat ook echt te doen. Alsof dat nog niet leuk genoeg is fietst hij er daarna ook gewoon op naar huis. Kijk, dat zijn nou leuke verhalen.


Vreselijk overdreven verhaal en die fiets van hem was helemaal een ramp, ik hou overigens helemaal niet van die overdreven fietsverhalen waarbij allerlei diepere gedachten erbij worden gehaald.


Wat ik er zo leuk aan vond was dat die kerel duidelijk gek was met zijn fiets. Het verhaal er om heen en de reis was iets waar hij ontzettend veel plezier aan heeft beleefd. Dat een ander die fiets oud en/of spuuglelijk vind doet er dan voor mij niet toe. Net zo min als de vraag of het dom is om te denken dat je over die Bernard pas kan in mei en of hij nou wel of niet een stuk met de trein zou mogen afleggen. Dat is de invulling die je kunt geven aan zo'n verhaal en dat zouden we allemaal anders doen. De één koopt een veel te dure Pinarello en de ander koopt een fiets als deze. Je kan de route zo kort mogelijk maken of je kunt alle bergen en heuvels die ook maar enigzins in de buurt liggen meepakken.

Het is, hoe je het ook bekijkt, een aparte manier om een fiets te kopen. Een manier die veel meer investering vraagt dan alleen even je creditcard trekken bij de plaatselijke dealer. En hij had er oprecht lol in. Dat is toch veel leuker dan het zoveelste verhaal van iemand die een dagje in een auto achter de karavaan aan mag rijden?

Nou ja, zo zie je maar weer dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen als je zo'n tv programma maakt.

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 23 jul 2009 15:33

http://www.clipser.com/watch_video.php?vid=30157

Hier dat stukje met Harmeling. Mooi menneke vind ik dat.
schimmeltussejebenen

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 jul 2009 01:37

Ik vind Boogert over het algemeen een fijne vent om naar te luisteren, maar tijdens bovengenoemde uitzending zei hij toch wel een aantal dingen die elkaar flink tegenspraken. Zo vond hij dat het dragen van een helm, en beschermstukken niet "mannelijk"was, maar hij vond het blijkbaar wel "mannelijk"om iedere dag een nieuw paar witte sokjes uit de kast te trekken. Ook dat gezeur over iedere koers een nieuw stuurlint en de moraal die je daarvan zou krijgen, vond hij klaarblijkelijk erg "mannelijk".

iskander_
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:17

iskander_ 24 jul 2009 02:11

Was het niet zo dat het moest en niet dat hij dat perse wilde. zo heb ik het begrepen.
Hij kreeg bergen van die sokken. en ja van dat stuurlintje verbaasde mij ook wel en beetje.
maar ja zou zijn fietsers nu eenmaal. beentjes scheren want dat moet natuurlijk goed uitzien. ( excuus voor als ik val ) en hun fiets is heilig. mag geen spatje modder op zitten voor de rit. Hoe verklaar je anders dat vele een fiets van 3 a 4 duizend euries hebben.

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 24 jul 2009 11:14

Het programma is op ! Wat een matige vertoning gisteren weer

Plaats reactie