Fietsen 2010
Carbon rim: Light and stiff with intergrated dynamic balancing for weight saving and greater stability at high speed
Aero spokes: Variable section making them light and aerodynamic
New anti-rolling spoke system: For simplified assembly and maintenance
Aluminium hubs with oversized right-hand rear flange: for weight saving, rigidity and maximum torque transmission
Technical spec:
Rim height: front 50mm / rear 50mm (carbon)
Spokes: front 18 s/steel aero / rear G3 7x3 s/steel aero (black)
Hubs: Alloy (black)
Weight: 1360g pr
Code Product RRP
CPW5012010 BORA ONE TUBULAR HG PR £1478.99
CPW5002010 BORA ONE TUBULAR ED PR £1474.99
http://www.chickencycles.co.uk/index.ph ... ub=7&ord=2
Aero spokes: Variable section making them light and aerodynamic
New anti-rolling spoke system: For simplified assembly and maintenance
Aluminium hubs with oversized right-hand rear flange: for weight saving, rigidity and maximum torque transmission
Technical spec:
Rim height: front 50mm / rear 50mm (carbon)
Spokes: front 18 s/steel aero / rear G3 7x3 s/steel aero (black)
Hubs: Alloy (black)
Weight: 1360g pr
Code Product RRP
CPW5012010 BORA ONE TUBULAR HG PR £1478.99
CPW5002010 BORA ONE TUBULAR ED PR £1474.99
http://www.chickencycles.co.uk/index.ph ... ub=7&ord=2
TiesT schreef:@Litespeed, Je kunt overstappen naar een ander merk. Ze komen met plastic meuk:
Eerst verklaren ze trots dat ze zich terugtrekken uit carbon. Na een mislukt avontuur met een wel heel erg standaard taiwan aluminium / carbon produkten. Dan proberen ze het nu nog een keer, maar dan wel met een mooie fiets. Al zijn de letters nog niet helemaal je van het vind ik. Een mooie carbonfiets op de markt brengen hadden ze meteen moeten doen ipv die toen wel heel goedkope rommel. Nu komt het de geloofwaardigheid van het merk niet ten goede.
@JSParie: Vind het nogal een kansloos geval, Litespeed maakt mooie, tijdloze en goede Titanium frames. Dat moeten ze lekker blijven doen. Dit is van alles wat maar eigenlijk helemaal niks als een paar verschrikkelijk grote letters.
TiesT schreef:@Litespeed, Je kunt overstappen naar een ander merk. Ze komen met plastic meuk:
Ik ben niet zo merkvast hoor... Ik vind het afgezien van het kleurschema, decals en de kabels in de bovenbuis, best wel een mooie bak. Te makkelijk om dit opeens fantasieloos te vinden. Ik zie niet zo goed waar dat aan afgemeten wordt.
Zo tijdloos zijn de diverse modellen van Litespeed toch ook weer niet? De modellen met hoekige buisdoorsneden bijvoorbeeld, Vortex en Archon. Tijdlozer vind ik dan de modellen van 'baum': klik. Sweet!
Ach litespeed zal als ze het goed aanpakken altijd wel mooie min of meer tijdloze titanium fietsen blijven verkopen. Alleen denk ik dat de groei er echt uit is en het net als met Merlin een steeds selecter (lees kleiner) groepje liefhebbers wordt dat zoveel geld voor een fiets over heeft die niet lichter of stijver is dan het gemiddelde carbon frame dat een fractie kost. Ik ben zelf wel een liefhebber hoor, ik heb zelf een wat oudere klassieke merlin extralight, maar toch ook wel een modern (niet te duur) carbon frame. Als litespeed in omzet niet achteruit wil gaan, dan moeten ze toch mee met de carbon trend ben ik bang.
Bij titanium zal de rek met het materiaal er onderhand toch wel uit zijn. Bij carbon zie je dat ze met specifieke vezels nog wat kunnen doen om comfortabeler of in ieder geval op specifieke wensen aangepaste frames te maken. Maar ook daar is het inmiddels moeilijk om echt met iets speciaals te komen. En daar heeft Litespeed ook last van natuurlijk.
Ben wel benieuwd of het Litespeed carbon avontuur gaat lukken. In ieder geval is het een betere poging dan met de vorige generaties niet titanium Litespeeds en Merlins.
Bij titanium zal de rek met het materiaal er onderhand toch wel uit zijn. Bij carbon zie je dat ze met specifieke vezels nog wat kunnen doen om comfortabeler of in ieder geval op specifieke wensen aangepaste frames te maken. Maar ook daar is het inmiddels moeilijk om echt met iets speciaals te komen. En daar heeft Litespeed ook last van natuurlijk.
Ben wel benieuwd of het Litespeed carbon avontuur gaat lukken. In ieder geval is het een betere poging dan met de vorige generaties niet titanium Litespeeds en Merlins.
TiesT schreef:@Litespeed, Je kunt overstappen naar een ander merk. Ze komen met plastic meuk:
Hoi,
Litespeed heeft het al een paar keer geprobeerd met iets anders te komen.
Maar als ze in Chattanooga denken een gat in de markt te hebben gevonden slaan ze de bal wel héél ver mis.:rolleye:
Ik had gehoopt dat zij eindelijk in het verleden eens ingezien hadden dat aluminium goed is om dakranden van te maken en carbon voor vishengels te produceren en dat zij zich voor de rest bij hun leest moesten houden n.l. bij Titanium.
Maar helaas......... want daar heb je hun ook weer met die plastieke rotzooi.
Op dat foei lelijke ding daar zit toch niemand op te wachten of wel soms?
Maar ja dat is mijn mening, sorry neem me niet kwalijk
Grtz,
Morel
Ik zou graag willen horen waarom de Litespeed totaal mislukt is. En dit afgezien van spuitschema/decals. In dit rijtje vind ik de Litespeed namelijk zeker de mooiste.
Overigens, zou ik zo'n fiets nooit kopen, aangezien die vette buizen mij niet kunnen bekoren, maar dat is weer wat anders. Het gaat mij er om dat een model schijnbaar niet goed valt, terwijl het IMO niet veel anders is als andere wel bejubelde ontwerpen (een willekeurige greep uit het aanbod).
(En nogmaals: het gaat mij niet om het merk Litespeed. Zo merkvast ben ik niet.)
Die plastic Litespeed: ik heb toch een beetje het gevoel dat als er "Cervélo" op had gestaan een heel stel forumleden het als de gedroomde opvolger van de Soloist (of S1 of hoe dat ding ook mag heten) had gezien. Oh, een S1 met ISP, wanneer heeft (vul hier uw fietsenboer van keuze in) hem op voorraad? Ik hoor het ze al zeggen :p Want met een 3T vork en een paar andere stickers is het gewoon een Cervélo.
Maar inderdaad, Litespeed, blijf bij je leest. Dit is net zo jammer/kansloos als de Merlin pogingen met carbon te werken. Ik wil er nog niet dood op gevonden worden.
Maar inderdaad, Litespeed, blijf bij je leest. Dit is net zo jammer/kansloos als de Merlin pogingen met carbon te werken. Ik wil er nog niet dood op gevonden worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Ik wil zoiezo niet dood gevonden worden als het ff kan... Maar hier schuilt wel een waarheidje in Timo.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Die litespeed is bloedmooi, en idd als er Cervélo op stond stonden ze bij hun fietsenboer nu al aan te schuiven om hem te bestellen...
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;