Amsterdam - Parijs non-stop
-
- Forum-lid
Je zou er een spannend jongens boek over kunnen schrijven hihihihihi.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
Toen im m'n 1é 600km rit maakte was ik ook steeds op zoek naar "hoe wat nachtrust te nemen". Dat vond ik niet meer dan normaal. Maar bv de laatse, vorig weekend, was ik daar helemaal niet meer mee bezig. Je moet even leren dat een nacht fietsen ook zonder slaap kan en dan wordt het al een stuk makkelijker. Als het gaat om snel te zijn moet je eens berekenen hoeveel harder je moet rijden als je 3 uur nachtrust op 600km wilt wegwerken. Overigens mijn 600km gingen net onder de 25 uur maar er zaten wel 6000 hoogtemeters in.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
Snel is nooit onze insteek geweest. Wat mij betreft heb je grofweg twee mogelijkheden om zo'n rit aan te pakken. Je kiest er voor om met zo weinig mogelijk kilometers zo snel mogelijk in Parijs aan te komen óf je kijkt niet naar de klok en maakt er een geweldig avontuur van door leuke elementen toe te voegen.
Aangezien we zoiets als dit misschien maar één keer in ons leven zouden doen was wel duidelijk dat we voor de 2e optie zouden gaan. De klok vond én vind ik nog steeds niet interessant maar ik vraag me dus wel af of je makkelijker fietst wanneer je niet slaapt omdat je lichaam dan misschien meer door blijft gaan en niet even in een soort ruststand terecht komt.
Misschien toch nog één keertje uitproberen. Hé, wat zeg ik nu? Het zou toch eenmalig zijn? Help!![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Aangezien we zoiets als dit misschien maar één keer in ons leven zouden doen was wel duidelijk dat we voor de 2e optie zouden gaan. De klok vond én vind ik nog steeds niet interessant maar ik vraag me dus wel af of je makkelijker fietst wanneer je niet slaapt omdat je lichaam dan misschien meer door blijft gaan en niet even in een soort ruststand terecht komt.
Misschien toch nog één keertje uitproberen. Hé, wat zeg ik nu? Het zou toch eenmalig zijn? Help!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
@Bottecchia: daag me niet uit voor een herkansing (met oog op een rappe tijd)...
Je moet 'n keer non-stop rijden
. Is ook echt een belevenis. Maar enige voorbereiding in de vorm van een 300 en 400 km raad ik wel aan. Je benen zullen het probleem niet zijn maar je nek en armen des te meer! Volgend jaar zijn er veel van dit soort ritten ivm Parijs Brest Parijs. Succes alvast. En ja, pas op, het is verslavend! (al denk je daar de 1é keer aan het einde van zo'n rit heel anders over).
Maar jullie hebben een mooie rit gemaakt!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar jullie hebben een mooie rit gemaakt!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
@HenkV: We reden twee dagen achter elkaar 300 km, dat lijkt me voorbereiding 'genoeg'.
En idd, nu nog een beetje last van m'n schouders. Tinteling in m'n rechterhand is gelukkig verdwenen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Het is nog geenszins zeker dat de editie van 2011 ook doorgang zal vinden:
Dus ben je student, woonachtig en/of studerend in (Groot)Amsterdam, dan is dit wellicht leuk om op je te nemen. Voel je geroepen!
Voor meer info zie: SKITS forum.Hansje schreef:Amsterdam - Parijs 2011 Commissieleden Gezocht
Zoals de titel al aangeeft zijn wij op zoek naar mensen die graag willen meehelpen met het organiseren van Amsterdam - Parijs 2011 (..)
Wanneer je graag wilt meehelpen, moet gedacht worden aan de volgende taken:
- amsterdam-parijs.skits.nl up-to-date houden.
- Het evenement onder de aandacht brengen bij alle SWV's (StudentenWielrenVerenigingen).
- Contact zoeken met de media & als het nodig is: sponsoren zoeken.
- Vrijwilligers zoeken die jullie kunnen helpen met een aantal zaken.
- Het regelen van een verblijfplaats in Parijs.
- Zorgen dat alle bagage in Parijs terecht komt.
- Boodschappen doen.
- Zorgen dat alle afgepeigerde deelnemers goed worden ontvangen en bij kunnen komen van hun tocht.
Dus ben je student, woonachtig en/of studerend in (Groot)Amsterdam, dan is dit wellicht leuk om op je te nemen. Voel je geroepen!
Laatst gewijzigd door corniel op 09 jul 2013 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt fantastisch om deze verhalen te lezen. De site van Skits had ik ook al een keer bekeken, en heb nog steeds een idee om zoiets ook te gaan doen.
Mijn idee is echter dit om te draaien en vanaf Parijs naar Huis te rijden. Dus de Thalys op donderdagochtend te pakken. En dan vanaf het station of de eifeltoren op weg naar huis te gaan. Wel met een tussenstop ergens in Belgie. We willen dit met een aantal vrienden gaan doen ik koppels van twee, om toch een soort wedstrijdelement erin te brengen. Zijn er mensen die zoiets ook al eens gedaan hebben of die ideeen en tips hebben?
Mijn idee is echter dit om te draaien en vanaf Parijs naar Huis te rijden. Dus de Thalys op donderdagochtend te pakken. En dan vanaf het station of de eifeltoren op weg naar huis te gaan. Wel met een tussenstop ergens in Belgie. We willen dit met een aantal vrienden gaan doen ik koppels van twee, om toch een soort wedstrijdelement erin te brengen. Zijn er mensen die zoiets ook al eens gedaan hebben of die ideeen en tips hebben?
-
- Forum-lid
Ja, mag wel. Alleen hij moet in een (soort van) fiets tas. Zie de laatste foto uit mijn verslag. Ik zal de link naar de andere foto's komend weekend even repareren. Ben wat aan het verhuizen geweest...
@Red_vfr: Ter overweging: Het is wel erg gaaf om als finale Parijs in te rijden en uiteindelijk die stomme toren te zien staan. Naar huis rijden heeft misschien ook wel wat alleen ga je dan het bekende tegemoet terwijl het onbekende bij dit soort avonturen eigenlijk is waar het om gaat. Althans, voor mij dan. Maar het is sowieso een gaaf plan om eens te doen natuurlijk. Welke kant je ook op gaat.
@Red_vfr: Ter overweging: Het is wel erg gaaf om als finale Parijs in te rijden en uiteindelijk die stomme toren te zien staan. Naar huis rijden heeft misschien ook wel wat alleen ga je dan het bekende tegemoet terwijl het onbekende bij dit soort avonturen eigenlijk is waar het om gaat. Althans, voor mij dan. Maar het is sowieso een gaaf plan om eens te doen natuurlijk. Welke kant je ook op gaat.
[quote="Corniel"]En idd, nu nog een beetje last van m'n schouders. Tinteling in m'n rechterhand is gelukkig verdwenen.[/quote]
Hihi, in 2009 heb ik nog maanden last gehad van tintelingen in mn rechter pink.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
In 2010 geen problemen trouwens.
Hihi, in 2009 heb ik nog maanden last gehad van tintelingen in mn rechter pink.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
In 2010 geen problemen trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"