Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

ivo1
Forum-lid

ivo1 21 jun 2009 20:12

wellicht kunnen we toch wel iets verwachten van TD, hij is vandaag namelijk 3e geworden in de afsluitende tijdrit in de ronder van zwitserland op 1:40 op cancellara. en dat op een tijdrit van 38.5 kilometer! volgens mij moet je dan wel in vorm zijn...

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2009 20:59

Voor mij hoeft TD niet de nieuwe Zoetemelk te worden.
Als hij zijn niveau van twee jaar terug haalt is hij gewoon één van de betere Nederlandse renners.

Ik zie meer een soort Cunego in hem, In de grote rondes misschien voor een ritzege, klassiekerwerk op het lijf geschreven.

Een grote ronde zie ik hem niet winnen.
Het zou denk ik zonde zijn als zijn talent verkwanseld wordt als "meesterknecht".

Maar laat hem eerst weer op niveau komen.

robbey
Forum-lid

robbey 21 jun 2009 21:19

Deel die mening niet, TD vind ik meer geschikt voor de grote etappe koersen, hij heeft dit al reeds bewezen. Bovendien de eendagskoersen daar zal hij het in mogelijke sprints vaak afleggen.
Of we wat kunnen verwachten in de Tour, wellicht, ik hoop het. Tuurlijk nederlandse renner maar ben nog niet overtuigt.
Vindt het machtsvertoon van Colombia echt ongekend, heb zelden dit gezien, zoveel breedte. 6 van de 8 etappes in R van Zwitserlan gewonnen. Wordt nog wat in de Tour, laat ze alsjeblieft Tony Martin meenemen!

dc
Forum-lid

dc 21 jun 2009 21:29

Theo V schreef:Voor mij hoeft TD niet de nieuwe Zoetemelk te worden.
Als hij zijn niveau van twee jaar terug haalt is hij gewoon één van de betere Nederlandse renners.

Ik zie meer een soort Cunego in hem, In de grote rondes misschien voor een ritzege, klassiekerwerk op het lijf geschreven.

Het zou denk ik zonde zijn als zijn talent verkwanseld wordt als "meesterknecht".

Cunego en TD zijn compleet verschillende renners :P

Cunego is explosief, TD is een diesel (tijdrijder).

Als je TD met een topper zou moeten vergelijken kom je eerder uit bij type Evans/Rogers etc.

pierre92
Forum-lid

pierre92 21 jun 2009 21:37

Ik ontken zeker niet dat ik een groot fan ben van TD, maar de afgelopen maanden was ik zeer teleurgesteld over hem.

De laatste week/weken zie ik echter een positieve tendens van hard fietsen onstaan, met een bevestiging daarvan vandaag!

Deze jongen heeft een groot talent en als dat niet zo is dan istie wel heel dom om met zo'n grote mond doping te nuttigen.

En over die mooie auto doet niemand moeilijk alstie top-10 eindigt in de tour...
(dat is natuurlijk zeer oppurtunistisch, ik zie hem echter wel top-20 rijden, te meer omdat hij heeft bewezen geen/weinig slechte dagen te kennen in een grote ronde.)
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 22 jun 2009 10:56

Ik denk dat Dekker een goede renner is. Of hij ook een renner is voor de grote rondes... Tja, daar kun je over twisten. Ik denk zelf dat hij dat nog niet bevestigd heeft met zijn benen.

Zelf zie ik Dekker meer als een goede renner die een etappe kan winnen in de Tour. En dat zou toch al geweldig zijn, Nederlands succes in een etappe.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 jun 2009 12:00

DC schreef:
Theo V schreef:Voor mij hoeft TD niet de nieuwe Zoetemelk te worden.

Cunego en TD zijn compleet verschillende renners :P

Cunego is explosief, TD is een diesel (tijdrijder).

Als je TD met een topper zou moeten vergelijken kom je eerder uit bij type Evans/Rogers etc.

Ik bedoelde meer dat ze allebei gezien werden als de toekomstige ronderenners van hun land.

De klassiekervergelijking is mischien meer wat ik graag zelf zou zien.:)

sepp
Forum-lid

sepp 22 jun 2009 12:46

wie staat er op het podium voor

groen? freire,hushofd,cavandisch
geel? armstrong , menchov,evans
bollen? kreuziger,contador,...
jongeren? andy, kreuziger,...
avia cyclingteam

ted038
Forum-lid

ted038 22 jun 2009 13:31

sepp schreef:wie staat er op het podium voor

groen? freire,hushofd,cavandisch
geel? armstrong , menchov,evans
bollen? kreuziger,contador,...
jongeren? andy, kreuziger,...

volgens mij kan er maar 1 persoon per trui zijn, dus wat jij beweert is zowieso fout ;)

En over een erg dikke maand weten we het :)

sepp
Forum-lid

sepp 22 jun 2009 15:49

ik zei toch wie staat er op het podium..dat zijn toch 3plaatsjes
avia cyclingteam

delirium
Forum-lid

delirium 22 jun 2009 16:47

Na deze ronde van zwitserland begin ik mij af te vragen hoever Cancellara kan komen als hij voor eigen rekening mag rijden...
Vorig jaar ging hij in de bergen tekeer als een wildeman. De tempo's die hij oplegde, meestal de eerste kilometers van een klim weliswaar, leken echt verschroeiend voor de grote hoop. Daarna zakte hij nooit echt ver weg.
Ik zie in cancellara in ieder geval een ronderrenner , zelfs voor een grote ronde. Misschien binnen een jaar of twee?

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 22 jun 2009 17:03

Cancellara? Die moet gewoon blijven tijdrijden, daar kan hij prijzen mee pakken.

Als hij op rondes gaat focussen, zal hij heus wel 'goed' worden, beetje plek 10-20 in de Tour... maar wat heb je daar aan als je ook kan kiezen de beste te zijn op de tijdrit?

Ik zie Cancellara echt geen tijd pakken in echt zware bergetappes. (niet het type etappe van de TdS)

Plaats reactie