Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
pietr
- Forum-lid
pietr
22 jul 2009 11:31
MrT schreef:Pietr schreef:Ik heb dit topic niet terug gelezen, dus ik weet niet of het al gezegd is: zou Armstrong nadeel hebben ondervonden van zijn noodgedwongen uitvallen in de Giro, of heeft die verplichte rust hem juist geholpen?
ffs
je hebt niet alleen het topic niet gelezen, je hebt zeker ook de giro niet gevolgd?
(hij is helemaal niet uitgevallen)
:rolleye: Klopt, ik heb de Giro nauwelijks gevolgd. k durf het nu nauwelijks te vragen, maar het was toch wel zo dat hij zijn sleutelbeen had gebroken?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
-
moustache
- Forum-lid
moustache
22 jul 2009 11:33
Dat was niet in de Giro.
-
pietr
- Forum-lid
pietr
22 jul 2009 11:40
Moustache schreef:Dat was niet in de Giro.
Thx!
Zou die blessure hem parten spelen tijdens de Tour (i.v.m. trainingsachterstand)?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
-
eelcoz
eelcoz
22 jul 2009 11:54
Ik denk dat dat wel meevalt, aangezien hij nog een hele Giro heeft gereden voor de Tour. Tot nu toe vind ik dat hij erg sterk rijdt, beter dan ik had verwacht. Ik vraag me trouwens af of het nou gisteren zo bedoeld was (zoals D&D beweerden) of dat hij gewoon eerst niet mee kon en later er toch naar toe kon rijden. Het leek namelijk ook een beetje alsof het groepje Schleck/Contador na de demarrage een beetje stilviel.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
22 jul 2009 12:05
scottwilko schreef:Ik heb wel geen interviews gezien vandaag, maar ik kreeg tijdens de laatste klim gisteren het vermoeden dat lance al bezig was met meesterknecht spelen. Hij heeft redelijk wat mensen opgehouden. Nu kon ik wegens omstandigheden alleen de laatste klim zien dus weet niet hoe de rest was gegaan
Opgehouden? Hij zakte gewoon door het ijs. Contador was gaan vliegen en Andy Schleck probeerde te volgen. Als Lance had gekund was hij in het wiel van Schleck gedoken. Klöden kwam bij het groepje Armstrong, werd meteen op kop gezet, reed zich leeg, ging van de kop, iedereen reed weg bij Lance, die vervolgens de leeg gereden Klöden weer op kop zette maar op het eind ook hem niet kon volgen. Als hij mensen wilde "ophouden" had hij Klöden nooit op kop gezet en was hij toch tenminste mee gesprongen toen iedereen over de leeg gereden Klöden sprong en dan had hij sowieso nooit bij Klöden hoeven lossen!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
marconi
- Forum-lid
marconi
22 jul 2009 13:28
Als hij mensen wilde "ophouden" had hij Klöden nooit op kop gezet en was hij toch tenminste mee gesprongen toen iedereen over de leeg gereden Klöden sprong en dan had hij sowieso nooit bij Klöden hoeven lossen!
Zag jij dan niet hoe Lance op een ouderwetse manier die halve minuut ff dichtreed? Ik vond het klasse en hadden we maar 1 man in Nederland die zo'n prestatie kan neerzetten. Als je op die leeftijd na 3 jaar niet gekoerst te hebben, in de training voor de grote ronden ook nog even zijn sleutelbeen brak en daarna nog zo goed met de crème de la crème meerijdt en ze zelfs achter laat, dan ben je een echte klasbak. De jongeren moeten zich schamen om zo'n ouwe bok niet bij te kunnen houden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
22 jul 2009 13:37
Marconi schreef:De jongeren moeten zich schamen om zo'n ouwe bok niet bij te kunnen houden.
Dus iedereen die jonger is, maar wel wat ervaring heeft, zou Armstrong er nu af moeten rijden?
Gelukkig is de hype onder de Armstrong-aanhangers verschoven van 'hij gaat weer winnen' naar 'naar omstandigheden is hij heel goed bezig'. Misschien dat het de komende dagen nog wat meer afgezwakt wordt.
-
duotone
- Forum-lid
duotone
22 jul 2009 20:03
niet dat ik heb gezegd dat hij ging winnen, maar ik denk toch wel dat hij nog een keer gaat winnen, maar dan wel volgende jaar! Zoals je vandaag ook kon zien schikt hij zich in de rol van meesterknecht. Wiggens wilde hij perse niet meenemen aangezien dit in de ogen van contador de grootste concurent was i.v.m de tijdrit. Dat probleem is nu ook opgelost?
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
22 jul 2009 21:54
Volgend jaar gaat hij ook niet winnen. Maar ik ben dit jaar onder de indruk van Lance, omdat nu pas blijkt hoe superieur hij was al die keren dat hij WEL won.
Verder ben ik totaal niet onder de indruk van zijn gebrek aan respect tegenover Contador. Van in het begin was hij Contador liever kwijt dan rijk. Contador is de tour desondanks zijn ploegleider (en ook Armstrong) aan het winnen. Men kan beweren dat Evans er fysiek onder leed vorig jaar dat hij geen waardige tourploeg had, maar ik denk dat het in Contador zijn geval mentaal stukken erger is dat hij nu geen waardig ploegleider heeft.
Ze zijn na de rit meer bezig over tactische fouten dan over hun tourwinnaar. Ik heb meer en meer bewondering voor Contador dat hij met al die druk kan omgaan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
marconi
- Forum-lid
marconi
22 jul 2009 22:00
MrT schreef:Marconi schreef:De jongeren moeten zich schamen om zo'n ouwe bok niet bij te kunnen houden.
Dus iedereen die jonger is, maar wel wat ervaring heeft, zou Armstrong er nu af moeten rijden?
Gelukkig is de hype onder de Armstrong-aanhangers verschoven van 'hij gaat weer winnen' naar 'naar omstandigheden is hij heel goed bezig'. Misschien dat het de komende dagen nog wat meer afgezwakt wordt.
Nee, ik schreef iets anders. Ik zal het even verduidelijken. Onder onze Nederlandse prof renners is er niet 1 die aan die bijna 37 jarige kan tippen! Een man die 3 jaar buiten competitie is geweest en bijna 37 jaar is staat in de top van het klassement van de TdF ! Daar komt nog bij dat hij een sleutelbeen brak en daardoor onvoldoende voorbereid aande Giro begon die hij als 12de beëindigde.
Ik heb NOOIT gezegd dat hij weer ging winnen en velen met mij hebben dat nooit gedaan. In een eerder gestelde vraag door een krant heb ik als winnaar Contador opgegeven en LA als misschien bij de eerste 5. Ik ben gewoon een bewonderaar van zo'n sportman als Lance en het is treurig te moeten constateren dat velen het prachtig vinden als hij wat minder goed klimt. Dat "minder goede klimmen" is begrijpelijk, maar het is mij onbegrijpelijk dat zovele jongere Nederlandse coureurs dát tempo zelfs niet kunnen bijhouden. Zie de verschillen vandaag! Zo heb ik ook respect voor Jeannie Longo die op haar 50ste nog kampioen tijdrijden van Frankrijk werd dit jaar. Als persoon bewonder ik haar niet zo, maar als sportvrouw des te meer.
De tijd van LA is voorbij als gedoodverfde winnaar maar hij staat zijn mannetje nog steeds. En hoe! Twee van dat kabliber bij de Rabo ploeg en dan zat het wel goed.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
22 jul 2009 22:01
Marconi schreef:Zag jij dan niet hoe Lance op een ouderwetse manier die halve minuut ff dichtreed?
Jij hebt het over een andere etappe dan wij
Vandaag probeerde hij dat trouwens ook maar toen viel hij stil en moest Wiggins overnemen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
simen
- Forum-lid
simen
22 jul 2009 23:56
de zwarten schreef:Volgend jaar gaat hij ook niet winnen. Maar ik ben dit jaar onder de indruk van Lance, omdat nu pas blijkt hoe superieur hij was al die keren dat hij WEL won.
Verder ben ik totaal niet onder de indruk van zijn gebrek aan respect tegenover Contador. Van in het begin was hij Contador liever kwijt dan rijk. Contador is de tour desondanks zijn ploegleider (en ook Armstrong) aan het winnen. Men kan beweren dat Evans er fysiek onder leed vorig jaar dat hij geen waardige tourploeg had, maar ik denk dat het in Contador zijn geval mentaal stukken erger is dat hij nu geen waardig ploegleider heeft.
Ze zijn na de rit meer bezig over tactische fouten dan over hun tourwinnaar. Ik heb meer en meer bewondering voor Contador dat hij met al die druk kan omgaan.
+1
Kon Lance zijn ego opzij zetten ,en die kans heeft hij nu,dan zou hij er alleen maar groter door worden in de ogen van het publiek.
Tevens kan hij dan zijn morele overwicht in de ploeg in handen houden.
Dat raakt hij nu kwijt en dat heeft hij kennelijk nog niet in de gaten.
Zij is ook tegen