JOUW eerste racefiets
Oop foto is wat groot hier een linkje Mijn eerste racefiets (FOCUS)
Dit is mijn eerste fiets waar ik vandaag afscheid van heb genomen. Vanaf morgen ben ik in het bezit van een Specialized. Wel heel plezier gehad van deze fiets, zeker om mee te beginnen.
Dit is mijn eerste fiets waar ik vandaag afscheid van heb genomen. Vanaf morgen ben ik in het bezit van een Specialized. Wel heel plezier gehad van deze fiets, zeker om mee te beginnen.
Hier ga ik vandaag afscheid van nemen. 2.5 jaar terug begonnen met fietsen, en nu is het tijd voor een nieuwe...
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Mooie verhalen!
Mijn eerste echte volbloed racer: Gazelle AA special, model Piet de Wit. Campa croce d'aun erop. Rolls zadel, Cinelli Champion du monde stuur. Goedkope Mavic wielen (op advies van de Piet de Wit himself: wielen gaan stuk en dan kan je maar beter goedkope hebben). Mijn hele verdiensten van de krantenwijk ging er in zitten: zo'n 3000 ouderwetse guldens.
Heb 'm nog steeds. Alle onderdelen eraf gemonteerd met het idee om het frame eens lekker fris te laten spuiten. Maar met dat idee speel ik al 3 jaar dus dat gaat nog wel ff duren!
oh ja, gekocht in 1988.
Groet!
Mijn eerste echte volbloed racer: Gazelle AA special, model Piet de Wit. Campa croce d'aun erop. Rolls zadel, Cinelli Champion du monde stuur. Goedkope Mavic wielen (op advies van de Piet de Wit himself: wielen gaan stuk en dan kan je maar beter goedkope hebben). Mijn hele verdiensten van de krantenwijk ging er in zitten: zo'n 3000 ouderwetse guldens.
Heb 'm nog steeds. Alle onderdelen eraf gemonteerd met het idee om het frame eens lekker fris te laten spuiten. Maar met dat idee speel ik al 3 jaar dus dat gaat nog wel ff duren!
oh ja, gekocht in 1988.
Groet!
Na jaren met een oude mountainbike in de Alpen gefietst te hebben, heb ik een Trek 1500 gekocht. Een aantal jaren veel plezier van gehad. Na een zware valpartij in Luik de fiets moeten vervangen. Ik gebruik hem nu nog alleen in de winter.
Mijn eerste racefiets, gister aangeschaft, na een half jaar op een mountainbike uitgeprobeerd te hebben of fietsen wat voor mij is:
Koga Team edition, de alu versie, ultegra afgemonteerd.
Gister eerste rondje erop gereden, kan niet anders zeggen dan: H-e-e-r-l-i-j-k!!
Wel meteen beetje kramp opgelopen, omdat ik uiteraard te fanatiek van start ging (lees zonder op te warmen direct vol op de pedalen) en de andere houding is ook wel beetje wennen.
Hoop er de komende jaren veel plezier van te hebben.
Koga Team edition, de alu versie, ultegra afgemonteerd.
Gister eerste rondje erop gereden, kan niet anders zeggen dan: H-e-e-r-l-i-j-k!!
Wel meteen beetje kramp opgelopen, omdat ik uiteraard te fanatiek van start ging (lees zonder op te warmen direct vol op de pedalen) en de andere houding is ook wel beetje wennen.
Hoop er de komende jaren veel plezier van te hebben.
Koga Team Edition
- ridefreeordie
- Forum-lid
Mijn eerste fiets was een piepklein Batavus fietsje met 5 versnellingen en een kilometerteller met een snaar verbonden aan de as!
Ik was toen nog erg klein voor m'n leeftijd en heb nog best lang met dat kinderfietsje gedaan.
Daarna tweedehands een stalen Koga met Shimano 600.
Behoorlijk wat op gereden van m'n 14e (schat ik, groeispurt) tot m'n 20e.
Toen van een Belgische huisgenoot zijn stalen Primorosso overgenomen (huismerk van een winkel in België ).
14 speed 105, Mavic 501 met open pro velg.
Superfijne fiets, 10 jaar lang veel op gereden in de heuvels rondom Wageningen en later Nijmegen evenals vele toertochten.
Alleen een iets te korte bovenbuis, dus toch gaan kijken voor een andere (gelukkig is ie perfect voor m'n vriendin, dus hij hoeft niet weg, heb er uiteraard een emo band mee)
Afgelopen winter via MP bij een forumlid (bleek) een mooi Pina Asolo frame gekocht.
Deze heb ik nu laten opbouwen met alles neue onderdelen.
Dus dit is eigenlijk mijn allereerste 'nieuwe' fiets. (foto's binnenkort hoop ik).
Ik was toen nog erg klein voor m'n leeftijd en heb nog best lang met dat kinderfietsje gedaan.
Daarna tweedehands een stalen Koga met Shimano 600.
Behoorlijk wat op gereden van m'n 14e (schat ik, groeispurt) tot m'n 20e.
Toen van een Belgische huisgenoot zijn stalen Primorosso overgenomen (huismerk van een winkel in België ).
14 speed 105, Mavic 501 met open pro velg.
Superfijne fiets, 10 jaar lang veel op gereden in de heuvels rondom Wageningen en later Nijmegen evenals vele toertochten.
Alleen een iets te korte bovenbuis, dus toch gaan kijken voor een andere (gelukkig is ie perfect voor m'n vriendin, dus hij hoeft niet weg, heb er uiteraard een emo band mee)
Afgelopen winter via MP bij een forumlid (bleek) een mooi Pina Asolo frame gekocht.
Deze heb ik nu laten opbouwen met alles neue onderdelen.
Dus dit is eigenlijk mijn allereerste 'nieuwe' fiets. (foto's binnenkort hoop ik).
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Op 12 jarige leeftijd ben ik begonnen met fietsen, mijn eerste fiets was een grijze Peugeot, type enzo weet ik echt niet meer. Vele leuk toertochten gefietst.
Door een blessure aan mijn knie gestopt met fietsen
In feb. 2008 heb ik bij een FM voor 300 euro deze fiets gekocht, en ben ik rustig weer gaan fietsen.
Het is de rechter fiets op de foto, hij staat er niet helemaal op.
Een merkloos Alu frame met 105 afmontage.
[img=http://img651.imageshack.us/img651/9646/eerstefiets.jpg]
In April dit jaar mijn eerste nieuwe fiets gekocht, de oude ingeruild. 600 euro voor mijn oude fiets terug gekregen.
Het is een Bulls Desert Falcon 2 met Ultegra afmontage.
[img=http://img820.imageshack.us/img820/2995/fiets2.jpg]
In feb. 2008 heb ik bij een FM voor 300 euro deze fiets gekocht, en ben ik rustig weer gaan fietsen.
In April dit jaar mijn eerste nieuwe fiets gekocht, de oude ingeruild. 600 euro voor mijn oude fiets terug gekregen.
Het is een Bulls Desert Falcon 2 met Ultegra afmontage.
[img=http://img820.imageshack.us/img820/2995/fiets2.jpg]
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1
Een Jan van Zuijlen toendertijd afgemonteerd met van alles 105 tot en met Modolo en Suntour en Campa en de aller eerste Look pedalen
foto is ter indicatie van een forum lid maar wel uit die tijd midden jaren 80
foto is ter indicatie van een forum lid maar wel uit die tijd midden jaren 80
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003
-
- Forum-lid
competer schreef:Op 12 jarige leeftijd ben ik begonnen met fietsen, mijn eerste fiets was een grijze Peugeot, type enzo weet ik echt niet meer. Vele leuk toertochten gefietst.
Aan de kleurstelling te zien is het een Intersens frame, mijn eerste racefiets was er zo 1, alleen dan grijs met zwart.
Ik ben ooit begonnen met een Peugeot met Simplex onderdelen, dat zal zowat 1980/1981 geweest zijn. Veel tochten op gereden en Peugeot was toen een bekend fietsenmerk.
Na de Peugeot kwam een witte Colnago, eerst met shimano en later deze helemaal opgebouwd met Campa. Later volgenden een Alan en Raleigh ssc allemaal met Campa SR.
Na ongeveer 10 jaar niet meer gefietst te hebben toch maar weer begonnen op een 2e handse waarvan ik het merk niet meer weet, zat DA op. Weer een lange niet fiets periode en begin vorig jaar een tweede hands Van Tuyl aangeschaft met een mix van Campa Record en Dura Ace. Begin dit jaar een Pinarello FP6 gekocht met Ultegra 2010 en Dura Ace wielen. Hier hou ik het wel even op vol alhoewel ik alweer nadenk over een opbouw van de Pinarello met Campa Record en Eurus wielen. Nou ja, zo blijf je een beetje bezig he:)
Na de Peugeot kwam een witte Colnago, eerst met shimano en later deze helemaal opgebouwd met Campa. Later volgenden een Alan en Raleigh ssc allemaal met Campa SR.
Na ongeveer 10 jaar niet meer gefietst te hebben toch maar weer begonnen op een 2e handse waarvan ik het merk niet meer weet, zat DA op. Weer een lange niet fiets periode en begin vorig jaar een tweede hands Van Tuyl aangeschaft met een mix van Campa Record en Dura Ace. Begin dit jaar een Pinarello FP6 gekocht met Ultegra 2010 en Dura Ace wielen. Hier hou ik het wel even op vol alhoewel ik alweer nadenk over een opbouw van de Pinarello met Campa Record en Eurus wielen. Nou ja, zo blijf je een beetje bezig he:)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra