Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke = dommeke 2?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 mei 2009 00:42

het verschil tussen alcohol en cocaine is de afhankelijkheid en de duur van verslaving: alkoholverslaving is een kwestie van jaren, cocaine is veel verslavender bij frequent gebruik en een kwestie van maximum een jaartje of twee.
Er zijn genoeg voorbeelden van wielrenners die de "pot belge" gebruikten en na hun carriere rijp waren voor het gekkenhuis.
Misschien moeten degenen die deze drug bagatelliseren eens een kijkje gaan nemen in een afkickcentrum.
Het is goed voor het welzijn van Tom dat hij zo zwaar aangepakt wordt want er gaan al jar verhalen over zijn excessen en 3 x gepakt zou wel eens 10 keer zoveel maal genomen kunnen zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 12 mei 2009 00:53

wasbeer2006 schreef:Ik ben het opzich wel een met de zwarten, dat je net zou goed een lijntje coke kan sneuven dan en halve krat bier. Ik denk ook dat het eerste minder schadelijk is.


een halve krat bier sneuven is wel heftig hoor.

geintje, kon het niet laten :D:D:D

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 mei 2009 01:08

hendrikjan schreef:beetje offtopic;

ben je die mening ook toebedeeld ten aanzien van vlees?
"iets door je mond te jagen waardoor grote stukken primair regenwoud tegen de vlakte gaan, en hele Indianenstammen worden gechanteerd, bedreigd, onderdrukt en op de vlucht gejaagd"


toevallig wel, ik eet haast nooit vlees. (maar we dwalen dan wel ver af, en ik ben heus ook niet perfect in alles waar ik kritiek op geef!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

boboris
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2008 15:43

boboris 12 mei 2009 01:45

Ook lekker dat iedereen beweert dat TB een drugsprobleem heeft omdat ie af en toe een lijntje snuift.

En wat ben ik blij dat in NL drugsgebruik niet vervolgd wordt.


@ Scepticus:

Wat versta jij dan onder drugsprobleem? Iedere prof kent de spelregels. Als je dan met de status van Tom deze risico's neemt om je baan (en die van anderen!!!) op het spel te zetten, dan heb je een serieus PROBLEEM. Wijzen naar anderen of drank is de zwakte (lees excuus) van de verslaafde.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 mei 2009 03:01

boboris schreef: Wat versta jij dan onder drugsprobleem? Iedere prof kent de spelregels. Als je dan met de status van Tom deze risico's neemt om je baan (en die van anderen!!!) op het spel te zetten, dan heb je een serieus PROBLEEM.


Ja snap ik. Maar het is een probleem omdat iedereen het een probleem vindt.

Oké, ik relativeer vast weer veel teveel.
Daarom als take-home-message voor het slapen gaan:
Afbeelding
Trusten! :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 12 mei 2009 10:21


niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 12 mei 2009 10:58

GastheerG schreef:
Boonen incidenteel gebruiker en DRIE keer direct na gebruik een controle? Ik heb erg goed opgelet bij wiskunde en kansberekening is een leuk vak. De kans dat 3 controles zo toegespitst op die momenten is gewoon bizar klein.
Conclusie? Ik zou de hele dag over m’n schouder lopen kijken als ik in die ploeg zat! Daar zit gewoon een klikspaan en het is geen vriend van Boonen!


En in non-ironische stijl: Of Boonen gebruikte ietsje vaker dan slechts drie keer. En dan is er geen klikspaan nodig om de getallen statistisch weer in de pas te laten lopen......
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 12 mei 2009 11:11

Als je 2 keer zo weg komt met een hand boven je hoofd, en je kan het nog niet laten, dan ben je of ontzettend dom, of je hebt totaal geen verantwoordelijkheidszin of je bent verslaafd.
Ze hadden hem de 2de keer beter een mep tegen zijn oren gegeven ipv een hand boven zijn hoofd.

roel78
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mei 2007 11:01

roel78 12 mei 2009 14:58

herbawife schreef: Ze hadden hem de 2de keer beter een mep tegen zijn oren gegeven ipv een hand boven zijn hoofd.


Mep tegen zijn oren kan nog steeds. Kan ie Cavendish tenminste een beetje bijbenen zonder die enorme flappen van hem.

Herman Brood op een fiets
Parijs-Roubaix Junkie
Fietsen is niets
Fietsen is Funkie
Berg na berg
met een vinger in de neus
Vanaf heden luidt de leus
De kasseien vallen mee
Rij Parijs-Roubaix op L.S.D

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 12 mei 2009 15:06

JanVr schreef:
Vedetten hebben -of ze het leuk vinden of niet- een voorbeeldfunctie. En alles wat ze doen wordt uitgelicht in de media. Dat is de tol voor beroemd zijn.


Als ik kinderen heb hoop ik toch dat ze andere voorbeelden vinden dan topsporters als moreel referentiekader... (dat hun sportieve prestaties tot voorbeeld strekken, OK, maar daar houdt het dan ook op)

En wat je tweede bemerking betreft: waarom zouden vedetten geen privéleven mogen hebben? Wie zijn wij dat we menen ook aanspraak te mogen maken op en eisen te stellen aan hun niet-publieke bestaan?

Bijzonder ergerlijk was wel de berichtgeving op het VRT-TV-journaal eergisteravond: tien (10!) volle minuten van het nieuws werden eraan gespendeerd, met een reporter ter plaatse, live vanuit Balen, voor de oprit van Boonens huis, inclusief nietszeggende interviews met plaatselijke wielerfans, toevallige passanten en de kat van de buren. Wat is de informatieve waarde daarvan? En welke invloed kan dat soort stemmingmakerij hebben op de rechtsgang?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 mei 2009 20:04

GastheerG schreef:
Scepticus schreef:Oké, ik relativeer vast weer veel teveel.


Nee hoor dat valt wel mee. In essentie ben ik het ook wel met je eens. Alleen als het grote doel van Tom Boonen is om drugs gelegaliseerd te krijgen vind ik dat hij een heel onhandige weg heeft gekozen.

Overigens met wat er nu besloten is bij QS ben ik toch bang dat daar echt een keer een beerput open gaat.

Boonen incidenteel gebruiker en DRIE keer direct na gebruik een controle? Ik heb erg goed opgelet bij wiskunde en kansberekening is een leuk vak. De kans dat 3 controles zo toegespitst op die momenten is gewoon bizar klein.
Conclusie? Ik zou de hele dag over m’n schouder lopen kijken als ik in die ploeg zat! Daar zit gewoon een klikspaan en het is geen vriend van Boonen!


Paar dingen
- Is Coke niet superlang te vinden (haar)?
- En misschien gebruikt Tom gewoon heel regelmatig?
- Misschien zit de verklikker in het party circuit?

Plaats reactie