Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2010 15:08

Tja Zoran, je kan het wel blijven herhalen, maar ik heb het toch precies zo gedaan als jij beschrijft en bij mij bleef de boel maar droog lopen als de weg nat was. Sterker nog ik heb een e-mail van jullie staan waarin wordt toegegeven dat 't weg spoelt in natte omstandigheden...

In de regen vond ik 't gewoon waardeloos. Als je ergens rijdt waar 't niet regent zal 't best ideaal zijn, maar dan is Nederland toch 't verkeerde land.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 22 apr 2010 15:32

henpaden schreef:@rene1;
Bij een halve liter terpentine heb je maar heel weinig kaarsjes nodig.
Dit omdat na oplossing en stolling het mengsel de eigenschap heeft om met relatief weinig kaarsjes al dik te worden na akoeling.
Hooguit twee van die dunne kerk kaarsjes is voldoende. (mogelijk zelfs slechts één, even uit testen na stolling)
Pannetje met kaarsjes op komfoor en slechts 30 a 40 graden opwarmen,
dus niet gevaarlijk.
Afkoelen duurt wel even en roeren hoef je nauwelijks te doen.
Zelf heb ik kaarsjes gebruikt van gewone paraffine, dus niet van bijenwas.
Als je het smeermiddel in een plastic knijpflesje met tuutje (te koop voor 1,50 als huishoudsolie, maar dat gooi je weg) stopt voor het gebruik eventjes schudden. Dan komt het er vloeibaar uit.



echt mooi zulke doe-het-zelf tips! Ik ga het proberen!

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 22 apr 2010 22:48

Amclassic-fan schreef:Tja Zoran, je kan het wel blijven herhalen, maar ik heb het toch precies zo gedaan als jij beschrijft en bij mij bleef de boel maar droog lopen als de weg nat was. Sterker nog ik heb een e-mail van jullie staan waarin wordt toegegeven dat 't weg spoelt in natte omstandigheden...

In de regen vond ik 't gewoon waardeloos. Als je ergens rijdt waar 't niet regent zal 't best ideaal zijn, maar dan is Nederland toch 't verkeerde land.


Kop op, gewoon door blijven rijden dan want het regent véél vaker niet dan wel in ons landje.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 23 apr 2010 11:40

Amclassic-fan schreef:Tja Zoran, je kan het wel blijven herhalen, maar ik heb het toch precies zo gedaan als jij beschrijft en bij mij bleef de boel maar droog lopen als de weg nat was. Sterker nog ik heb een e-mail van jullie staan waarin wordt toegegeven dat 't weg spoelt in natte omstandigheden...

In de regen vond ik 't gewoon waardeloos. Als je ergens rijdt waar 't niet regent zal 't best ideaal zijn, maar dan is Nederland toch 't verkeerde land.


Hoe lang fiets je dan voordat t droog gaat lopen? Ik heb tm 3 uur geen problemen...

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 03 mei 2010 23:45

Zoals ik al eerder aangaf ga ik weer terug naar olie gebaseerde smering.
Zeker ook omdat ik bij iedereen die enthousiast is hoor over: na iedere rit en rijkelijk aanbrengen.

Inmiddels ben ik overgestapt. Gebruik nu Finish line. Dit was het eerste middel wat de 'standaard' fm mij aan heeft bevolen. Dit bevalt goed. Na 2 uur regen liep mijn ketting nog prima.
Wil ook graag Boeshield T9 proberen en evt Progold. Lees op dit forum daar ook goede reacties over. Net als bij Squirt kan je dat helaas niet overal kopen.

Daarom bied ik mijn Squirt aan om te testen.

Kan gratis afgehaald worden in Nieuwkoop
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 04 mei 2010 04:16

Hi,

Finish Line.
Nog zo'n van de regen in de drop produkt.

Boeshield is al stukken beter ook al zie ik het zelf niet als een 100% raceprodukt.
Het doet wel at het belooft te doen en da's al meer wat vele andere produkten pretenderen.

Testers gevraagd voor Dynamic Dry Lube (was het dat ?) dus..

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 mei 2010 09:44

Ik reed van de week door een onwijze hoosbui en alles wat hier genoemd wordt dat het oplost enzo..... geen last van gehad :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 592
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 04 mei 2010 11:22

riherm1 schreef:
henpaden schreef:@rene1;
Bij een halve liter terpentine heb je maar heel weinig kaarsjes nodig.
Dit omdat na oplossing en stolling het mengsel de eigenschap heeft om met relatief weinig kaarsjes al dik te worden na akoeling.
Hooguit twee van die dunne kerk kaarsjes is voldoende. (mogelijk zelfs slechts één, even uit testen na stolling)
Pannetje met kaarsjes op komfoor en slechts 30 a 40 graden opwarmen,
dus niet gevaarlijk.
Afkoelen duurt wel even en roeren hoef je nauwelijks te doen.
Zelf heb ik kaarsjes gebruikt van gewone paraffine, dus niet van bijenwas.
Als je het smeermiddel in een plastic knijpflesje met tuutje (te koop voor 1,50 als huishoudsolie, maar dat gooi je weg) stopt voor het gebruik eventjes schudden. Dan komt het er vloeibaar uit.


echt mooi zulke doe-het-zelf tips! Ik ga het proberen!


Ik heb wel eens in de Fiets gelezen dat smering van een fietsketting één van de moeilijkste smeringen is omdat er zoveel druk op de schakels komt te staan waardoor heel veel smeermiddelen op dat moment naar buiten worden geperst (veel kracht i.c.m. klein contactoppervlak in de schakels). Ik kan me moeilijk voorstellen dat paraffine de juiste eigenschappen heeft om die druk/wrijving te kunnen doorstaan. Er wordt niet voor niets bijvoorbeeld teflon of keramiek aan de commerciële smeermiddelen toegevoegd, dat zijn neem ik aan bestandsdelen die wel tegen die druk bestand zijn.

Ik ga dus niet lopen prutsen met die home-brew middeltjes.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 04 mei 2010 14:28

afgelopen zaterdag 240km in de regen gefietst met squirt dry lube en geen problemen gehad, geen gekraak of andere problemen

AL een keer eerder aangegeven, met de MTB 45km modder en regen dat was funnest maar goed dat is een paar gradatie's zwaarder
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 11 mei 2010 15:32

Amclassic-fan schreef:Tja Zoran, je kan het wel blijven herhalen, maar ik heb het toch precies zo gedaan als jij beschrijft en bij mij bleef de boel maar droog lopen als de weg nat was. Sterker nog ik heb een e-mail van jullie staan waarin wordt toegegeven dat 't weg spoelt in natte omstandigheden...

In de regen vond ik 't gewoon waardeloos. Als je ergens rijdt waar 't niet regent zal 't best ideaal zijn, maar dan is Nederland toch 't verkeerde land.


My wife did send you an email in which she confirmed that Squirt might wash away in wet circumstances. She said that based on what I told her; that problems might occur in the winter when riding on extremely wet, very muddy terrain for a few hours...
It looks like she mixed different circumstances, because in normal,wet circumstances Squirt works perfectly, as a lot of forum members confirmed already.
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 11 mei 2010 17:08

Ik heb het ook 1 keer geleend van een maat. Aangebracht op een droge dag volgens de manual. In de eerste rit meteen is tijdens een hoosbui, waarbij het water ook goed hoog weer opspatte, de hele ketting in 20 minuten droog gelopen. Daarbij alleen op het asfalt gereden, niet door de modder of zoiets dergelijks.
Ik heb nu van finishline het smeermiddel met ceramic of zoiets (goude dop). Werkt prima, loopt niet droog en is zuinig in gebruik.

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 11 mei 2010 18:04

The fact that almost all Squirt users are very happy with Squirt, also in wet circumstances, must mean that those few unhappy riders don't use Squirt properly. How else to explain this??

We sponsor the Fuji MTB masters team, they used only Squirt on their chains for the past months, have ridden in all weather and terrain types without any complains. They are actually very enthousiastic too.

Just remember that the chain should not be degreased (not even with soap) at all - the more Squirt you have on the chain, the less water and mud can get in there, and the less chainsuck you will have. The wax should stay on the chain and in all the cavities for it to do it's job, don't remove it all the time. That way you also have to apply less later on.
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie