L-B-L 2009
Ik heb zaterdag ook de 170km gereden. De tocht is me goed bevallen, maar de route was niet zo mooi als andere jaren. We weten natuurlijk hoe dat komt en anderen hebben het ook al geschreven, maar omdat er vooral in het tweede deel veel grote banen waren opgenomen in de route, gaat het echte karakter van LBL hiermee een beetje verloren. Overigens vond ik het eerste deel van de route, dat ook aangepast was, prachtig. En ik was blij met de ingelaste beklimmingen, zo'n Stockeu hoort gewoon in LBL. Maar na de Stockeu werd de route een stuk minder interessant, zelfs ronduit saai vond ik (je reed namelijk een deel hetzelfde as de heenweg). Ook het stuk na de laatste klim, dat in mijn herinnering een km of 20 was en waarop je nog eens flink gas kon geven, was anders. Nu reden we door wat dorpjes/stadjes heen (Troo en Chaudfontaine) en ook daar kon je niet lekker doorrijden (door alle fietsers en auto's stropte het geheel nogal eens). Met andere woorden, als het Le Champion niet lukt de route volgend jaar in ere te herstellen, dan is dit de laatste deelname van mij geweest.
De bevoorrading was op zich OK. Maar ik snap niet dat bij de ene post er water gekocht moet worden (als er bordje eau non potable hangt ga ik echt niet tappen) terwijl bij de volgende post (Wanne) er water en sportdrank in overvloed te krijgen was. Dat kan best beter verdeeld worden denk ik.
Nog een foto tip: Le Champion heeft zelf ook foto's gemaakt, deze vind je op de Flickr site van Frits van Eck: http://www.flickr.com/photos/fve/
Als je jezelf tegenkomt op een foto, stuur frits dan een mailtje en je krijgt de foto gratis in hoge resolutie.
Tenslotte: hebben jullie ook de drie dames van Leontien.nl gezien? Damn, wat ziet die ploeg er goed gesoigneerd uit!! :p
De bevoorrading was op zich OK. Maar ik snap niet dat bij de ene post er water gekocht moet worden (als er bordje eau non potable hangt ga ik echt niet tappen) terwijl bij de volgende post (Wanne) er water en sportdrank in overvloed te krijgen was. Dat kan best beter verdeeld worden denk ik.
Nog een foto tip: Le Champion heeft zelf ook foto's gemaakt, deze vind je op de Flickr site van Frits van Eck: http://www.flickr.com/photos/fve/
Als je jezelf tegenkomt op een foto, stuur frits dan een mailtje en je krijgt de foto gratis in hoge resolutie.
Tenslotte: hebben jullie ook de drie dames van Leontien.nl gezien? Damn, wat ziet die ploeg er goed gesoigneerd uit!! :p
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
[quote="magoo"]Ook het stuk na de laatste klim, dat in mijn herinnering een km of 20 was en waarop je nog eens flink gas kon geven, was anders. Nu reden we door wat dorpjes/stadjes heen (Troo en Chaudfontaine) en ook daar kon je niet lekker doorrijden (door alle fietsers en auto's stropte het geheel nogal eens). Met andere woorden, als het Le Champion niet lukt de route volgend jaar in ere te herstellen, dan is dit de laatste deelname van mij geweest.
[/quote]
Dat laatste stuk was niet veranderd , die is al jaren hetzelfde hoor.
Misschien omdat er wegwerkzaamheden waren leek het anders .
Ik vermoed dat de gemeente Stoumont voor altijd dwars zal zitten , ik hoop het niet . De Rosier , Vecquee , Amermont/Haute Levee waren toch zeker smaakmakers , die mensen willen rijden.
De Stockeu wordt dan weer lastig inplannen.
[/quote]
Dat laatste stuk was niet veranderd , die is al jaren hetzelfde hoor.
Misschien omdat er wegwerkzaamheden waren leek het anders .
Ik vermoed dat de gemeente Stoumont voor altijd dwars zal zitten , ik hoop het niet . De Rosier , Vecquee , Amermont/Haute Levee waren toch zeker smaakmakers , die mensen willen rijden.
De Stockeu wordt dan weer lastig inplannen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
[quote="magoo"]Tenslotte: hebben jullie ook de drie dames van Leontien.nl gezien? Damn, wat ziet die ploeg er goed gesoigneerd uit!! :p[/quote]
Zijn de schaatsdames van leontien. maar die zijn er daarom niet minder om
Zijn de schaatsdames van leontien. maar die zijn er daarom niet minder om
Wij hebben ook de 245 gereden. Gestart om kwart voor zeven, en uiteindelijk om kwart voor acht weer terug.
De nieuwe route was erg mooi, vooral het laatste stuk naar Bastenaken is uitdagender dan voorheen.
De genoemde cols slaan echter nergens op. Op diverse plekken moest er serieus geklommen worden, maar dat mocht volgens de routebeschrijving "geen naam hebben."
En wie is er kapot gegaan op de col de Vilette?
Col de la Redoute ging uitstekend en dan is het heerlijk uitbollen richting Luik.
Route 245: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=miyhgtwaluukdtvc
Na afloop was het in elk geval heerlijk slapen bij www.ccr.nl en had ik de volgende dag weer genoeg energie om bij de klimtijdrit met 10:15 de beste seizoenstijd neer te zetten 8)
De meeste deelnemers hadden de boodschap van organisatie goed begrepen en er werd over het algemeen keurig gewacht voor de stoplichten en volgens mij heb ik minder afval gezien dan normaal gesproken. Het aantal uitgeknepen gelpacks misschien 10 en een paar binnenbanden, dus weinig fiets-aso's dit jaar. Dit kan overigens van de automobilisten niet gezegd worden. De gemiddelde Belg heeft een zeer kort lontje en ik heb aardig wat scheurende auto's gezien die al luid beginnen te toeteren als ze een paar seconden moeten wachten op afslaande of inschikkende fietsers. Gelukkig ook een hoop aardige automobilisten, maar ik vond het wel opvallend.
De verzorging was de eerste helft belabberd. Na 50 km 1 stroopwafel en in Bastenaken 1 klein blikje koude rijstepap. Als je iets anders wilde dan water, kon je dat voor commerciele bedragen kopen. Niet voor niets dat het bij de Aldi langs de route druk was met fietsers. Wij hadden ons helemaal volgepropt met eten en moesten toch extra inslaan.
En bij de laatste 2 stempelposten was er ineens een overvloed aan koekjes, bananen, en AA-drank.
De kosten van inschrijving zijn met 17 euro fors te noemen. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Waalse Pijl. Hier kun je voor 5 euro meedoen en dan krijg je wel overal chocola, wafels, fruit en energiedrank zoveel je wil.
Maar ja volgens de wet van vraag en aanbod is de prijs blijkbaar niet te hoog, want er willen meer dan genoeg mensen meedoen.
De nieuwe route was erg mooi, vooral het laatste stuk naar Bastenaken is uitdagender dan voorheen.
De genoemde cols slaan echter nergens op. Op diverse plekken moest er serieus geklommen worden, maar dat mocht volgens de routebeschrijving "geen naam hebben."
En wie is er kapot gegaan op de col de Vilette?
Col de la Redoute ging uitstekend en dan is het heerlijk uitbollen richting Luik.
Route 245: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=miyhgtwaluukdtvc
Na afloop was het in elk geval heerlijk slapen bij www.ccr.nl en had ik de volgende dag weer genoeg energie om bij de klimtijdrit met 10:15 de beste seizoenstijd neer te zetten 8)
De meeste deelnemers hadden de boodschap van organisatie goed begrepen en er werd over het algemeen keurig gewacht voor de stoplichten en volgens mij heb ik minder afval gezien dan normaal gesproken. Het aantal uitgeknepen gelpacks misschien 10 en een paar binnenbanden, dus weinig fiets-aso's dit jaar. Dit kan overigens van de automobilisten niet gezegd worden. De gemiddelde Belg heeft een zeer kort lontje en ik heb aardig wat scheurende auto's gezien die al luid beginnen te toeteren als ze een paar seconden moeten wachten op afslaande of inschikkende fietsers. Gelukkig ook een hoop aardige automobilisten, maar ik vond het wel opvallend.
De verzorging was de eerste helft belabberd. Na 50 km 1 stroopwafel en in Bastenaken 1 klein blikje koude rijstepap. Als je iets anders wilde dan water, kon je dat voor commerciele bedragen kopen. Niet voor niets dat het bij de Aldi langs de route druk was met fietsers. Wij hadden ons helemaal volgepropt met eten en moesten toch extra inslaan.
En bij de laatste 2 stempelposten was er ineens een overvloed aan koekjes, bananen, en AA-drank.
De kosten van inschrijving zijn met 17 euro fors te noemen. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Waalse Pijl. Hier kun je voor 5 euro meedoen en dan krijg je wel overal chocola, wafels, fruit en energiedrank zoveel je wil.
Maar ja volgens de wet van vraag en aanbod is de prijs blijkbaar niet te hoog, want er willen meer dan genoeg mensen meedoen.
[quote="Tyr W"]De nieuwe route was erg mooi, vooral het laatste stuk naar Bastenaken is uitdagender dan voorheen. [/quote]
Ik heb de 2009 route naar Bastenaken naast die van 2007 gelegd en daar is niks veranderd. Vanaf zo'n beetje Chabrehez ( even ervoor steek je een grote weg over N89 ) tot aan Stavelot is de route hetzelfde .
[quote="Tyr W"]De genoemde cols slaan echter nergens op. Op diverse plekken moest er serieus geklommen worden, maar dat mocht volgens de routebeschrijving "geen naam hebben."
Die hebben niet de naam om vernoemd te worden , al zijn ze zo als je al zelf zegt best lastig.
[quote="Tyr W"]En wie is er kapot gegaan op de col de Vilette? [/quote]
Ik kende hem alleen van de andere kant , die kregen we tijdens de 130 km versie van 2005 voor de kiezen . Toen was hij ook al niet prettig om op te fietsen.
[quote="Tyr W"]De meeste deelnemers hadden de boodschap van organisatie goed begrepen en er werd over het algemeen keurig gewacht voor de stoplichten en volgens mij heb ik minder afval gezien dan normaal gesproken. Het aantal uitgeknepen gelpacks misschien 10 en een paar binnenbanden, dus weinig fiets-aso's dit jaar. Dit kan overigens van de automobilisten niet gezegd worden. De gemiddelde Belg heeft een zeer kort lontje en ik heb aardig wat scheurende auto's gezien die al luid beginnen te toeteren als ze een paar seconden moeten wachten op afslaande of inschikkende fietsers. Gelukkig ook een hoop aardige automobilisten, maar ik vond het wel opvallend. [/quote]
Bij het eerste verkeerslicht in Luik reden er voor ons al 4 man door rood , daarna nog 1 keer , zo'n 10 km voor het einde , 2 man waaronder een internetclubmaat .
Ook een paar keer van die irritant hard toeterende Belgen gehad . 1 keer zelfs toen ik zelf een groepje in het halen was . Hij kwam toen harder dan de toegestane 90 km/u voorbij , helemaal op de linker weghelft .
Nou moet ik wel zeggen dat vele Nederlanders de verkeersregels wat betreft wielrenners in Belgie ook niet kennen . Volgens mij moet je buiten de bebouwde kom achter elkaar rijden .
[quote="Tyr W"]De verzorging was de eerste helft belabberd. Na 50 km 1 stroopwafel en in Bastenaken 1 klein blikje koude rijstepap. Als je iets anders wilde dan water, kon je dat voor commerciele bedragen kopen. Niet voor niets dat het bij de Aldi langs de route druk was met fietsers. Wij hadden ons helemaal volgepropt met eten en moesten toch extra inslaan.
En bij de laatste 2 stempelposten was er ineens een overvloed aan koekjes, bananen, en AA-drank. [/quote]
Dit is al jaren zo .
[quote="Tyr W"]De kosten van inschrijving zijn met 17 euro fors te noemen. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Waalse Pijl. Hier kun je voor 5 euro meedoen en dan krijg je wel overal chocola, wafels, fruit en energiedrank zoveel je wil.
Maar ja volgens de wet van vraag en aanbod is de prijs blijkbaar niet te hoog, want er willen meer dan genoeg mensen meedoen.[/quote]
Ik denk betere sponsoren en wss goedkopere startaccomodaties.
Ik heb de 2009 route naar Bastenaken naast die van 2007 gelegd en daar is niks veranderd. Vanaf zo'n beetje Chabrehez ( even ervoor steek je een grote weg over N89 ) tot aan Stavelot is de route hetzelfde .
[quote="Tyr W"]De genoemde cols slaan echter nergens op. Op diverse plekken moest er serieus geklommen worden, maar dat mocht volgens de routebeschrijving "geen naam hebben."
Die hebben niet de naam om vernoemd te worden , al zijn ze zo als je al zelf zegt best lastig.
[quote="Tyr W"]En wie is er kapot gegaan op de col de Vilette? [/quote]
Ik kende hem alleen van de andere kant , die kregen we tijdens de 130 km versie van 2005 voor de kiezen . Toen was hij ook al niet prettig om op te fietsen.
[quote="Tyr W"]De meeste deelnemers hadden de boodschap van organisatie goed begrepen en er werd over het algemeen keurig gewacht voor de stoplichten en volgens mij heb ik minder afval gezien dan normaal gesproken. Het aantal uitgeknepen gelpacks misschien 10 en een paar binnenbanden, dus weinig fiets-aso's dit jaar. Dit kan overigens van de automobilisten niet gezegd worden. De gemiddelde Belg heeft een zeer kort lontje en ik heb aardig wat scheurende auto's gezien die al luid beginnen te toeteren als ze een paar seconden moeten wachten op afslaande of inschikkende fietsers. Gelukkig ook een hoop aardige automobilisten, maar ik vond het wel opvallend. [/quote]
Bij het eerste verkeerslicht in Luik reden er voor ons al 4 man door rood , daarna nog 1 keer , zo'n 10 km voor het einde , 2 man waaronder een internetclubmaat .
Ook een paar keer van die irritant hard toeterende Belgen gehad . 1 keer zelfs toen ik zelf een groepje in het halen was . Hij kwam toen harder dan de toegestane 90 km/u voorbij , helemaal op de linker weghelft .
Nou moet ik wel zeggen dat vele Nederlanders de verkeersregels wat betreft wielrenners in Belgie ook niet kennen . Volgens mij moet je buiten de bebouwde kom achter elkaar rijden .
[quote="Tyr W"]De verzorging was de eerste helft belabberd. Na 50 km 1 stroopwafel en in Bastenaken 1 klein blikje koude rijstepap. Als je iets anders wilde dan water, kon je dat voor commerciele bedragen kopen. Niet voor niets dat het bij de Aldi langs de route druk was met fietsers. Wij hadden ons helemaal volgepropt met eten en moesten toch extra inslaan.
En bij de laatste 2 stempelposten was er ineens een overvloed aan koekjes, bananen, en AA-drank. [/quote]
Dit is al jaren zo .
[quote="Tyr W"]De kosten van inschrijving zijn met 17 euro fors te noemen. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Waalse Pijl. Hier kun je voor 5 euro meedoen en dan krijg je wel overal chocola, wafels, fruit en energiedrank zoveel je wil.
Maar ja volgens de wet van vraag en aanbod is de prijs blijkbaar niet te hoog, want er willen meer dan genoeg mensen meedoen.[/quote]
Ik denk betere sponsoren en wss goedkopere startaccomodaties.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
hmm, de vorige keer (2 jaar terug) reed ik met een groepje en dus veel sneller. Blijkbaar had ik nu meer tijd om de bultjes en omgeving op te merken..who cares schreef: Ik heb de 2009 route naar Bastenaken naast die van 2007 gelegd en daar is niks veranderd. Vanaf zo'n beetje Chabrehez ( even ervoor steek je een grote weg over N89 ) tot aan Stavelot is de route hetzelfde .
In Nederland ook, tenzij je niemand in de weg fietst.Volgens mij moet je buiten de bebouwde kom achter elkaar rijden
Dat maakt het niet beter.(de verzorging) Dit is al jaren zo
Bij de WP gaat het allemaal wat minder officieel en met veel minder mensen. Ze hebben daar bijvoorbeeld geen duur congrescentrum, maar een sportkantine als start/finish. En de weg-pijlen staan sinds jaar en dag op de weg geschilderd, zodat je niet elk jaar alles hoeft op te hangen. En wie weet inderdaad betere sponsors.(over de Waalse Pijl) Ik denk betere sponsoren en wss goedkopere startaccomodaties.
edit: zojuist de vraag van een collega waarom de toerversie het laatste stuk niet wat meer de route van de profs volgt. Juist de laatste jaren zitten hier een paar flinke klims in, op 1 van die smaakmakers sprong Andy Schleck in het voorjaar weg. Weet iemand het? Finale route profs: http://tinyurl.com/l43d8c
[quote="Tyr W"][
edit: zojuist de vraag van een collega waarom de toerversie het laatste stuk niet wat meer de route van de profs volgt. Juist de laatste jaren zitten hier een paar flinke klims in, op 1 van die smaakmakers sprong Andy Schleck in het voorjaar weg. Weet iemand het? Finale route profs: http://tinyurl.com/l43d8c
[/quote]
Omdat bij de toerversie het niet gaat om de dagoverwinning , maar de overwinning op jezelf.
edit: zojuist de vraag van een collega waarom de toerversie het laatste stuk niet wat meer de route van de profs volgt. Juist de laatste jaren zitten hier een paar flinke klims in, op 1 van die smaakmakers sprong Andy Schleck in het voorjaar weg. Weet iemand het? Finale route profs: http://tinyurl.com/l43d8c
[/quote]
Omdat bij de toerversie het niet gaat om de dagoverwinning , maar de overwinning op jezelf.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
De echte finale van LBL is ook helemaal niet leuk om te fietsen. Roche au Faucons is een pittige klim en de moeite waard maarik ziet er niet op te wachten om over provinciale wegen en dwars door steden heen te rijden.
Hoe is jullie ervaring met het gedrag van de deelnemers? Ik heb al even meegelezen op wielertoerist.nl maar misschien dat hier nog mensen zijn die een mening hebben over het gedrag van ons toeristen. Heeft men wat opgestoken van de waarschuwing van de organistatie?
Hoe is jullie ervaring met het gedrag van de deelnemers? Ik heb al even meegelezen op wielertoerist.nl maar misschien dat hier nog mensen zijn die een mening hebben over het gedrag van ons toeristen. Heeft men wat opgestoken van de waarschuwing van de organistatie?
Ging toch prima? Was van veel automobilisten idd niet te zeggen. Ik snap best dat er bij veel toertochten wat irritatie kan ontstaan, maar het lijkt me zinloos om dit te botvieren op wielertoeristen die zich normaal gedragen. In Limburg valt dit verschijnsel me ook in toenemende mate op tijdens toertochten. En ja, het geeft wat overlast, maar het lijkt me voor de economie van de regio ook niet slecht, zulke evenementen. Als je de uitgaven voor overnachtingen en eten/drinken gaat optellen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Probleem is dat de automobilist in kwestie dat niet zo ziet. Die zit in zijn auto en wil er langs maar ziet zijn poging gestrand op een peloton toerfietsers.
Als je dit soort evenementen wilt blijven organiseren dan zul je rekening moeten houden met anderen. Als veel mensen zeuren over het feit dat ze last hebben van ons fietsers dan weet iedereen wat er uiteindelijk zal gebeuren. Le Champion zal dat als Nederlandse organisatie in België misschien eerder merken maar uiteindelijk krijg je het overal.
Ik snap het gevoel van de fietser ook prima hoor. Ik rij bijna wekelijks een toertocht of cyclo. Maar ik zorg er altijd zoveel mogelijk voor dat niemand last van mijn heeft. Met name grote groepen zorgen nog wel eens voor overlast. Dan rij ik er wel 100 meter voor of achter. Is ook goed voor je conditie!
Is er mischien ook iemand die informatie van Le Champion heeft? Heeft men bericht van de plaatselijke autoriteiten over de gang van zaken?
Als je dit soort evenementen wilt blijven organiseren dan zul je rekening moeten houden met anderen. Als veel mensen zeuren over het feit dat ze last hebben van ons fietsers dan weet iedereen wat er uiteindelijk zal gebeuren. Le Champion zal dat als Nederlandse organisatie in België misschien eerder merken maar uiteindelijk krijg je het overal.
Ik snap het gevoel van de fietser ook prima hoor. Ik rij bijna wekelijks een toertocht of cyclo. Maar ik zorg er altijd zoveel mogelijk voor dat niemand last van mijn heeft. Met name grote groepen zorgen nog wel eens voor overlast. Dan rij ik er wel 100 meter voor of achter. Is ook goed voor je conditie!
Is er mischien ook iemand die informatie van Le Champion heeft? Heeft men bericht van de plaatselijke autoriteiten over de gang van zaken?
[quote="Bottecchia"]De echte finale van LBL is ook helemaal niet leuk om te fietsen. Roche au Faucons is een pittige klim en de moeite waard maarik ziet er niet op te wachten om over provinciale wegen en dwars door steden heen te rijden.
Hoe is jullie ervaring met het gedrag van de deelnemers? Ik heb al even meegelezen op wielertoerist.nl maar misschien dat hier nog mensen zijn die een mening hebben over het gedrag van ons toeristen. Heeft men wat opgestoken van de waarschuwing van de organistatie?
[/quote]
Had wel het idee dat het beter was dan andere jaren maar het is voor sommigen blijkbaar toch erg moeilijk even te stoppen voor een stoplicht. Ook 1 gezien die voorrang nam op een rotonde waar net een motor aankwam. Die motor had voorrang en moest in de remmen waanran de bekende vingergebaren kwamen (van de motorbereider. Heb de fietser later ingehaald en gevraagd naar het waarom van zijn aktie. Hij stond hier wel open voor en erkende dat ie fout zat omdat ie de snelheid van de motor verkeerd had ingeschat.
Verder viel het mij mee.
Hoe is jullie ervaring met het gedrag van de deelnemers? Ik heb al even meegelezen op wielertoerist.nl maar misschien dat hier nog mensen zijn die een mening hebben over het gedrag van ons toeristen. Heeft men wat opgestoken van de waarschuwing van de organistatie?
[/quote]
Had wel het idee dat het beter was dan andere jaren maar het is voor sommigen blijkbaar toch erg moeilijk even te stoppen voor een stoplicht. Ook 1 gezien die voorrang nam op een rotonde waar net een motor aankwam. Die motor had voorrang en moest in de remmen waanran de bekende vingergebaren kwamen (van de motorbereider. Heb de fietser later ingehaald en gevraagd naar het waarom van zijn aktie. Hij stond hier wel open voor en erkende dat ie fout zat omdat ie de snelheid van de motor verkeerd had ingeschat.
Verder viel het mij mee.
[quote="Bottecchia"]
Als je dit soort evenementen wilt blijven organiseren dan zul je rekening moeten houden met anderen. Als veel mensen zeuren over het feit dat ze last hebben van ons fietsers dan weet iedereen wat er uiteindelijk zal gebeuren. Le Champion zal dat als Nederlandse organisatie in België misschien eerder merken maar uiteindelijk krijg je het overal. [/quote]
Het houdt wel een keer op met rekening houden met anderen. Verreweg de meeste fietsers hebben zich als engeltjes gedragen, en nog wordt er getoeterd en gedaan.
Ik ben wel benieuwd hoe de gemeentes reageren nav deze editie.
In de Ardennen mogen ze blij zijn met de (fiets)toeristen, want als die wegblijven wordt het gebied nog armoediger dan het nu is.
Als je dit soort evenementen wilt blijven organiseren dan zul je rekening moeten houden met anderen. Als veel mensen zeuren over het feit dat ze last hebben van ons fietsers dan weet iedereen wat er uiteindelijk zal gebeuren. Le Champion zal dat als Nederlandse organisatie in België misschien eerder merken maar uiteindelijk krijg je het overal. [/quote]
Het houdt wel een keer op met rekening houden met anderen. Verreweg de meeste fietsers hebben zich als engeltjes gedragen, en nog wordt er getoeterd en gedaan.
Ik ben wel benieuwd hoe de gemeentes reageren nav deze editie.
In de Ardennen mogen ze blij zijn met de (fiets)toeristen, want als die wegblijven wordt het gebied nog armoediger dan het nu is.