garantie
Ik vind de reactie van veltec beetje dubbelzinnig. Ik zit zelf in de fietsen wereld...
En als VOS merk X,Y, Z etc bij veltec koopt dan komt cervelo er ook vandaan. Want als veltec niet zou willen dat zij cervelo doen dan zouden zij ook niet al die andere merken aan vos leveren. Waarom VOS dan niet gewoon cervelo dealer maken? Dan is dat toch gewoon duidelijk.
veltec is mijns inziens een arrogant bedrijf die zeer hoge voorwaarden oplegt bvb om cervelo te mogen aanbieden.
Een vriend van me met redelijk grote zaak in belgie wou cervelo doen. dat was ok.
hij stelde zelf voor om alle frames van cervelo op stock te nemen...
Was niet goed. Het MOESTEN allemaal fietsen ...Fietsen met veel te duur betaalde groepen en veel te duur betaalde wielen( ver boven marktprijs...rara waarom cervelo fietsen duur zijn). Die vriend van me koopt zijn groepen en wielen scherp in dus waarom zou hij dan die groepen plots in soort koppelverkoop met een cervelo ik weet niet hoe duur moeten aankopen?
hij stelde dus voor dat hij ze zelf afmonteerde... ook niet goed.
Hij wou zelfs een even groot bedrag( was wel echt fors bedrag dus) aan frames doen dan dat hij anders aan de te duur betaalde fietsen zou geven...ook niet goed.
Weet je wat die vertegenwoordiger laconiek zei... beste vriend 1000€ meer of minder voor een fietsje voor zij die cervelo kopen maakt dat niets uit. voila.
Hij zei dan ook ( mijns inziens ) terecht ...geen cervelo. Wat nog zo opvallend is is dat veltec altijd zijn dealers pusht om veel voorraad te nemen. Maar zelf nemen ze amper stock...en als ik goed ingelicht ben dan leveren ze zelf cervelo ook op bestelling. Dus ze bestellen pas als dealer hem verkocht heeft.
Van dumpen gesproken. Ik weet zelfs dat cervelo fietsen via een veltec vertegenwoordiger in franse warenhuizen( volgens die collega = een soort franse aldi) stonden...die man werd wel ontslagen . Maar dit wijst er mijns inziens op dat ze volgens commissie werken.
Ik weet niet hoor maar als je zo een stenge voorwaarden oplegt en dan zelf amper stock hebt en geregeld dumpt...Dan zou ik me als veltec dealer die al die voorwaarden zou moeten voldoen toch niet makkelijk voelen.
Het is overigens ook niet zo dat elke veltec dealer de kans krijgt om die bepaalde overstock te kopen.
Die fietsen komen mijns inziens ook niet uit duitsland aangezien die dan het risico zou lopen hun importeurschap( exclusief voor duitsland) kwijt te spelen.
.
Ik zou er nog veel meer kunnen over vertellen en vind het verder niet relevant.
ik vind cervelo sowieso veel te duur voor wat het is. het zijn mooie frames maar zo kan ik wel 30 merken opnoemen. En als je weet wat de productiekost is dan val je flauw denk ik.
De argumenten die veltec aanhaalt inzake productie in china vond ik ook naast de kwestie. volgens hen zou de enige reden dat in china wordt geproduceerd de mileunormen zijn. Waarom produceren er dan nog in duitsland en italie , oostblok?
Als men daar produceert dan is het om de loonkost laag te houden want anders waarom zoveel invoerrechten, transport, levertijd etc?
Cervelo is een mooi merk daar gaat het dus niet om en ik vind het mooi dat Vos die tegen betaalbare prijzen kan aanbieden. Maar maak Vos dan gewoon cervelo dealer. En laat hem dezelfde voorwarden voldoen dan de andere cervelo dealers.
En als VOS merk X,Y, Z etc bij veltec koopt dan komt cervelo er ook vandaan. Want als veltec niet zou willen dat zij cervelo doen dan zouden zij ook niet al die andere merken aan vos leveren. Waarom VOS dan niet gewoon cervelo dealer maken? Dan is dat toch gewoon duidelijk.
veltec is mijns inziens een arrogant bedrijf die zeer hoge voorwaarden oplegt bvb om cervelo te mogen aanbieden.
Een vriend van me met redelijk grote zaak in belgie wou cervelo doen. dat was ok.
hij stelde zelf voor om alle frames van cervelo op stock te nemen...
Was niet goed. Het MOESTEN allemaal fietsen ...Fietsen met veel te duur betaalde groepen en veel te duur betaalde wielen( ver boven marktprijs...rara waarom cervelo fietsen duur zijn). Die vriend van me koopt zijn groepen en wielen scherp in dus waarom zou hij dan die groepen plots in soort koppelverkoop met een cervelo ik weet niet hoe duur moeten aankopen?
hij stelde dus voor dat hij ze zelf afmonteerde... ook niet goed.
Hij wou zelfs een even groot bedrag( was wel echt fors bedrag dus) aan frames doen dan dat hij anders aan de te duur betaalde fietsen zou geven...ook niet goed.
Weet je wat die vertegenwoordiger laconiek zei... beste vriend 1000€ meer of minder voor een fietsje voor zij die cervelo kopen maakt dat niets uit. voila.
Hij zei dan ook ( mijns inziens ) terecht ...geen cervelo. Wat nog zo opvallend is is dat veltec altijd zijn dealers pusht om veel voorraad te nemen. Maar zelf nemen ze amper stock...en als ik goed ingelicht ben dan leveren ze zelf cervelo ook op bestelling. Dus ze bestellen pas als dealer hem verkocht heeft.
Van dumpen gesproken. Ik weet zelfs dat cervelo fietsen via een veltec vertegenwoordiger in franse warenhuizen( volgens die collega = een soort franse aldi) stonden...die man werd wel ontslagen . Maar dit wijst er mijns inziens op dat ze volgens commissie werken.
Ik weet niet hoor maar als je zo een stenge voorwaarden oplegt en dan zelf amper stock hebt en geregeld dumpt...Dan zou ik me als veltec dealer die al die voorwaarden zou moeten voldoen toch niet makkelijk voelen.
Het is overigens ook niet zo dat elke veltec dealer de kans krijgt om die bepaalde overstock te kopen.
Die fietsen komen mijns inziens ook niet uit duitsland aangezien die dan het risico zou lopen hun importeurschap( exclusief voor duitsland) kwijt te spelen.
.
Ik zou er nog veel meer kunnen over vertellen en vind het verder niet relevant.
ik vind cervelo sowieso veel te duur voor wat het is. het zijn mooie frames maar zo kan ik wel 30 merken opnoemen. En als je weet wat de productiekost is dan val je flauw denk ik.
De argumenten die veltec aanhaalt inzake productie in china vond ik ook naast de kwestie. volgens hen zou de enige reden dat in china wordt geproduceerd de mileunormen zijn. Waarom produceren er dan nog in duitsland en italie , oostblok?
Als men daar produceert dan is het om de loonkost laag te houden want anders waarom zoveel invoerrechten, transport, levertijd etc?
Cervelo is een mooi merk daar gaat het dus niet om en ik vind het mooi dat Vos die tegen betaalbare prijzen kan aanbieden. Maar maak Vos dan gewoon cervelo dealer. En laat hem dezelfde voorwarden voldoen dan de andere cervelo dealers.
Ach, ze passen goed bij elkaar.. (Veltec en Vos)
Veltec laat personeel ook spulletjes op Marktplaats dumpen tegen zeer speciale prijzen.
Laats had ik een klant met een hele mooie BMC mountainbike en toen ik 'm vroeg waar hij deze gekocht had kreeg ik als antwoord dat hij deze via zijn buurman (die werkt bij Veltec) voor importeursprijs gekocht had...........plus nog wat gepimpt met wat leuke spulletjes,uiteraard ook tegen importeursprijzen.
En zo kan ik nog wel wat leuke verhalen vertellen over Veltec.
Overigens zijn dit geen verzonnen verhaaltjes want als ik maar enigsinds zou twijfelen aan de echtheid hiervan zou ik ze niet plaatsen.
Veltec laat personeel ook spulletjes op Marktplaats dumpen tegen zeer speciale prijzen.
Laats had ik een klant met een hele mooie BMC mountainbike en toen ik 'm vroeg waar hij deze gekocht had kreeg ik als antwoord dat hij deze via zijn buurman (die werkt bij Veltec) voor importeursprijs gekocht had...........plus nog wat gepimpt met wat leuke spulletjes,uiteraard ook tegen importeursprijzen.
En zo kan ik nog wel wat leuke verhalen vertellen over Veltec.
Overigens zijn dit geen verzonnen verhaaltjes want als ik maar enigsinds zou twijfelen aan de echtheid hiervan zou ik ze niet plaatsen.
adroit schreef:Ach, ze passen goed bij elkaar.. (Veltec en Vos)
Laats had ik een klant met een hele mooie BMC mountainbike en toen ik 'm vroeg waar hij deze gekocht had kreeg ik als antwoord dat hij deze via zijn buurman (die werkt bij Veltec) voor importeursprijs gekocht had...........plus nog wat gepimpt met wat leuke spulletjes,uiteraard ook tegen importeursprijzen.
En wat is hier mis aan? Ik kan mij goed voorstellen dat personeel van Veltec voor eigen gebruik en in kleine schaal voor familie/vrienden/buurman tegen scherpe prijzen kunnen kopen. Dit gebeurd toch in veel vakgebieden.
Ik snap best dat jij liever zelf een fiets aan de betreffende man had verkocht ( er van uitgaand dat jij FM/handelaar bent), maar niemand laat zo'n kans toch lopen.
Oh had ik maar een buurman bij Veltec:)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
En wat is hier mis aan? Ik kan mij goed voorstellen dat personeel van Veltec voor eigen gebruik en in kleine schaal voor familie/vrienden/buurman tegen scherpe prijzen kunnen kopen. Dit gebeurd toch in veel vakgebieden.
Ik vind het niet kunnen. Familie mwahhhh maar vrienden, buren .... waar eindigt het. Als je er je brood mee moet verdienen kan ik mij heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt van deze handelswijze.
Als Falcone's verhaal het beeld van Veltec juist weergeeft is het een arrogante manier van zaken doen. En idd Cervelo prijzen vind ik ook over de top.
Ik vind het niet kunnen. Familie mwahhhh maar vrienden, buren .... waar eindigt het. Als je er je brood mee moet verdienen kan ik mij heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt van deze handelswijze.
Als Falcone's verhaal het beeld van Veltec juist weergeeft is het een arrogante manier van zaken doen. En idd Cervelo prijzen vind ik ook over de top.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Ik was gisteren bij Lohman in Amsterdam. Zij zijn gestopt met Cervélo (waren naar eigen zeggen dealer van het eerste uur). Letterlijk omdat 'prijsvechters zoals die in Zwanenburg' kortingen geven van 35% op de frames. Daar wil (en waarschijnlijk 'kan') Lohman niet aan meedoen. Tja, dit heet vrije marktwerking en de consument heeft altijd gelijk. Vind het wel jammer aangezien ik de mensen bij Lohman meer kennis van zaken en passie voor mooie fietsen toedicht dan de mensen bij Vos (tegen wie ik niks heb, laat dat duidelijk zijn). Maar ik geef toe dat op deze bedragen kortingen van 30%+ flink aantikken. Lohman gaf voor de duidelijkheid aan dat ze altijd open staan voor onderhoud en reparatie van fietsen waar ze ook vandaan mogen komen.
hero schreef:Ik was gisteren bij Lohman in Amsterdam. Zij zijn gestopt met Cervélo (waren naar eigen zeggen dealer van het eerste uur). Letterlijk omdat 'prijsvechters zoals die in Zwanenburg' kortingen geven van 35% op de frames. Daar wil (en waarschijnlijk 'kan') Lohman niet aan meedoen. Tja, dit heet vrije marktwerking en de consument heeft altijd gelijk. Vind het wel jammer aangezien ik de mensen bij Lohman meer kennis van zaken en passie voor mooie fietsen toedicht dan de mensen bij Vos (tegen wie ik niks heb, laat dat duidelijk zijn). Maar ik geef toe dat op deze bedragen kortingen van 30%+ flink aantikken. Lohman gaf voor de duidelijkheid aan dat ze altijd open staan voor onderhoud en reparatie van fietsen waar ze ook vandaan mogen komen.
Het kan best dat ze zeggen dat dat de reden is, maar in mijn ogen is juist Lohman zo'n zaak die zich nou net niet onderscheidt zodat je een beetje meer betaald. Je wordt daar vaak al vreemd aangekeken als je binnenkomt, het is nu niet dat de klantvriendelijkheid er van af straalt. Als je dan, met de intentie een nieuwe fiets te kopen, iets vraagt kijken ze je ongeïnteresseerd aan van achter een een of ander hangtafeltje of de toonbank.
Dus als zij zeggen last te hebben van een winkel als Vos moeten ze eerst eens bij zichzelf te raden gaan. Daarnaast is Vos misschien best scherp met zijn prijzen, maar Lohman is vaak ronduit duur. En het is zeker geen momentopname, want ik woon daar redelijk in de buurt en ben daar vaker geweest dan 1 keer.
michelvd schreef: Je wordt daar vaak al vreemd aangekeken als je binnenkomt, het is nu niet dat de klantvriendelijkheid er van af straalt. Als je dan, met de intentie een nieuwe fiets te kopen, iets vraagt kijken ze je ongeïnteresseerd aan van achter een een of ander hangtafeltje of de toonbank.
Deze ervaring heb ik zeker niet bij Lohman. Feit blijft dat zij zeggen niet mee te willen gaan met de trend dat prijsvechters fikse kortingen geven op frames. Dat is de keuze van Lohman en dat is wat ik aan deze discussie wilde meegeven. Wel jammer overigens want het was altijd leuk de opgebouwde Cervélo's in de etalage te kunnen bewonderen.
Grappig, ben nu 1 keer bij Lohman geweest. En dat was een erg prettige ervaring; goed gesprek, ongedwongen sfeer, niet goedkoop wel goed geholpen...
Mbt die 35%, volgens mij is het eerder rond de 23% wat Vos/Salden goedkoper is op een Cervelo. En die verdienen er natuurlijk ook nog wel wat aan.
Ik vraag me wel af, of je jezelf daar nu wel een plezier mee doet als dealer. Het stoppen met een merk als Cervelo. Iedereen wil het (als ik af ga op het forum en het gekkenhuis op Bikemotion). Kun je dan niet beter genoegen nemen met iets minder marge?
Mbt die 35%, volgens mij is het eerder rond de 23% wat Vos/Salden goedkoper is op een Cervelo. En die verdienen er natuurlijk ook nog wel wat aan.
Ik vraag me wel af, of je jezelf daar nu wel een plezier mee doet als dealer. Het stoppen met een merk als Cervelo. Iedereen wil het (als ik af ga op het forum en het gekkenhuis op Bikemotion). Kun je dan niet beter genoegen nemen met iets minder marge?
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
het probleem lijkt mij niet een kwestie van een mindere marge, maar dat niemand die frames nog bij je koopt als ze om de hoek voor veel minder worden aangeboden door een bedrijf dat niet aan de eisen van de importeur hoeft te voldoen, maar de frames wèl geleverd krijgt (en waarschijnlijk ook nog tegen een lager prijs, omdat-ie grootafnemer is). daar kun je volgens mij nooit tegenop
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
quote"Laats had ik een klant met een hele mooie BMC mountainbike en toen ik 'm vroeg waar hij deze gekocht had kreeg ik als antwoord dat hij deze via zijn buurman (die werkt bij Veltec) voor importeursprijs gekocht had...........plus nog wat gepimpt met wat leuke spulletjes,uiteraard ook tegen importeursprijzen."quote
@ adroit= je verhaal klopt volkomen. op zich heb ik daar geen problemen mee zo lang het zeer beperkt blijft ...ware het niet dat hun vertegenwoordigers voortdurend liggen vloeken op andere groothandels die hetzelfde doen. pot en de ketel.
En ik doe zelf om voorheen aangehaalde redenen geen zaken met veltec maar ik kom genoeg met fietsenhandelaars in contact en als ze allemaal zelfde verhaal vertellen dan neem ik aan dat het de waarheid is. en heb het zelf met eigen ogen en oren mogen aanhoren en zien.
ik ben een voorstander van een transparante manier van zaken doen. niet van een dubbelzinnige houding waarbij men van alle walletjes wil eten en men anderen beschuldigd van zaken ...u weet wel de splinter en de balk.
voor de rest ga ik zwijgen heb hier al genoeg geschreven. Maar ik heb zo een beetje de indruk dat veltec 2 gezichten heeft.
Eentje die zegt haar dealers te beschermen en eentje die wil verdienen door grote aantallen te verkopen aan anderen die geen dealer zijn... En het verhaal past men aan naar goodwill.
Het doorleveren van fietsen aan vrienden en kenissen door importeurs gebeurt quasi overal. maar enkel bij veltec geven ze en er zo op af en doen ze het tegelijk zelf.
Ik kan lohman ook volkomen begrijpen.Zij voldoen aan de strenge voorwaarden. financieren ook fietsen die ze eigenlijk liever niet op stock zouden willen nemen en dan komen hu marges zwaar onder druk te staan. Ze hebben dan enkel de lasten maar niet de baten van het dealerschap.
Als een winkel als lohman af ziet van het dealerschap van een merk dat in is dan wijst er dat toch op dat er ergens iets fout zit.
Cervelo is een hype. Maar kenmerkend aan een hype is dat ze ook weer voorbij zal gaan.
@veetee= ik denk dat lohman gerust genoegen zal nemen met minder marge maar wie zegt dat VOS( geen dealer) aan dezelfde voorwaarden inkoopt. Dat is allicht niet zo. En vos heeft ook niet dezelfde verplichtingen dus kunnen ze ook makkelijk lager gaan.
@ adroit= je verhaal klopt volkomen. op zich heb ik daar geen problemen mee zo lang het zeer beperkt blijft ...ware het niet dat hun vertegenwoordigers voortdurend liggen vloeken op andere groothandels die hetzelfde doen. pot en de ketel.
En ik doe zelf om voorheen aangehaalde redenen geen zaken met veltec maar ik kom genoeg met fietsenhandelaars in contact en als ze allemaal zelfde verhaal vertellen dan neem ik aan dat het de waarheid is. en heb het zelf met eigen ogen en oren mogen aanhoren en zien.
ik ben een voorstander van een transparante manier van zaken doen. niet van een dubbelzinnige houding waarbij men van alle walletjes wil eten en men anderen beschuldigd van zaken ...u weet wel de splinter en de balk.
voor de rest ga ik zwijgen heb hier al genoeg geschreven. Maar ik heb zo een beetje de indruk dat veltec 2 gezichten heeft.
Eentje die zegt haar dealers te beschermen en eentje die wil verdienen door grote aantallen te verkopen aan anderen die geen dealer zijn... En het verhaal past men aan naar goodwill.
Het doorleveren van fietsen aan vrienden en kenissen door importeurs gebeurt quasi overal. maar enkel bij veltec geven ze en er zo op af en doen ze het tegelijk zelf.
Ik kan lohman ook volkomen begrijpen.Zij voldoen aan de strenge voorwaarden. financieren ook fietsen die ze eigenlijk liever niet op stock zouden willen nemen en dan komen hu marges zwaar onder druk te staan. Ze hebben dan enkel de lasten maar niet de baten van het dealerschap.
Als een winkel als lohman af ziet van het dealerschap van een merk dat in is dan wijst er dat toch op dat er ergens iets fout zit.
Cervelo is een hype. Maar kenmerkend aan een hype is dat ze ook weer voorbij zal gaan.
@veetee= ik denk dat lohman gerust genoegen zal nemen met minder marge maar wie zegt dat VOS( geen dealer) aan dezelfde voorwaarden inkoopt. Dat is allicht niet zo. En vos heeft ook niet dezelfde verplichtingen dus kunnen ze ook makkelijk lager gaan.