ULTREMO R
ik was vandaag vertrokken en heb me moeten laten oppikken na 80 km dat er 2 scheuren in de buitenlaag van mijn achterband waren. Ik heb er 780km mee gedaan triestig is het .En dan noch in bijna elk fiets boekje aangeprezen als de band die je moet kopen
Ik heb er (nog) geen echte problemen mee. Enkel geconstateerd dat er wat kleine sneetjes in zitten (1mm) Hoe diep, geen idee, en ook (nog) niet lek gereden. Morgen weer een kilometer of 100-120 rijden, zal na afloop eens kijken hoe de banden eruit zien.
Eigenlijk nog niets negatiefs te melden over de banden dus, tenminste....als de (zeer) kleine sneetjes normaal zijn .
Eigenlijk nog niets negatiefs te melden over de banden dus, tenminste....als de (zeer) kleine sneetjes normaal zijn .
Cervélo & Cannondale
Ik heb tot nu toe (ong 500 km) alleen bij mijn achterband wat gaten in het rubber van steentjes die ik eruit heb gehaald. één gaatje is zo groot dat de band eromheen iets vervormt maar ik heb ze dan ook op 9 bar dus.
Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat maar al die verhalen stemmen idd niet goed....
Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat maar al die verhalen stemmen idd niet goed....
-
- Forum-lid
De 17e april nieuwe Ultremo R bandjes gemonteerd, de 18e april na 70 Km een diepe jaap van ± 12 mm in m'n voorband,
maar de binnenband was nog wel heel. Ik heb de band aan de buitenzijde hersteld met Rubber Repair van Bison,
als versteviging het kunstof-gaasje gebruikt.
In 14 dagen 630 Km gedraaid, helaas vandaag toch lek gereden op die plaats,
de "lekbescherming" van deze band (ik weet dat je 'm daar niet voor koopt, maar ze adverteren d'r wel mee)
vind ik maar minimaal, toch jammer, ik had hogere verwachtingen,
maar de binnenband was nog wel heel. Ik heb de band aan de buitenzijde hersteld met Rubber Repair van Bison,
als versteviging het kunstof-gaasje gebruikt.
In 14 dagen 630 Km gedraaid, helaas vandaag toch lek gereden op die plaats,
de "lekbescherming" van deze band (ik weet dat je 'm daar niet voor koopt, maar ze adverteren d'r wel mee)
vind ik maar minimaal, toch jammer, ik had hogere verwachtingen,
Grt. Zapp
.....De 17e nieuwe Ultremo R bandjes gemonteerd, de 18e na 70 Km een diepe jaap van ± 12 mm in m'n voorband.......
Je bedoeld toch niet bandje nummer 17 en 18??!!
Ik denk dat ik het na na 2 a 3 bandjes voorgezien zou houden. 1e keer slechte band kan pech zijn, 2e keer wordt al irritant, na drie banden adieu.
Rijdt nog steeds vol tevredenheid op GP 4000S'en, ga nog maar niet switchen...
Je bedoeld toch niet bandje nummer 17 en 18??!!
Ik denk dat ik het na na 2 a 3 bandjes voorgezien zou houden. 1e keer slechte band kan pech zijn, 2e keer wordt al irritant, na drie banden adieu.
Rijdt nog steeds vol tevredenheid op GP 4000S'en, ga nog maar niet switchen...
Bij mij is het ook alleen mijn achterband...zou het iets met het gewicht dat op de band rust te maken hebben? Misschien dat je gewicht ook wat uit maakt hoe snel ze scheuren....maar ik kan hier ook totale onzin zitten te opperen .FW schreef:Ik heb tot nu toe (ong 500 km) alleen bij mijn achterband wat gaten in het rubber van steentjes die ik eruit heb gehaald. één gaatje is zo groot dat de band eromheen iets vervormt maar ik heb ze dan ook op 9 bar dus.
Cervélo & Cannondale
-
- Forum-lid
@ mellie
Nee hoor, was ik onduidelijk het was 17 en 18 april,
zo achterlijk zal toch niemand zijn ?
Nee hoor, was ik onduidelijk het was 17 en 18 april,
zo achterlijk zal toch niemand zijn ?
Grt. Zapp
Ik had ze op m`n nieuwe Cube zitten. De achterband was na 800 km compleet vervormd nadat een steentje de vezels onder de toplaag had beschadigd en heb ik dus vervangen.
Afgelopen weekend de voorband ook maar vervangen: weersvoorspellingen voor de fietschallenge waren slecht en met dat Belgisch wegdek ook nog: had geen zin in lopen.
Ik vind de ultremo R heerlijk rijden, maar nu weer `gewoon` continental GP4000s erop, toch een veiliger keus!
Afgelopen weekend de voorband ook maar vervangen: weersvoorspellingen voor de fietschallenge waren slecht en met dat Belgisch wegdek ook nog: had geen zin in lopen.
Ik vind de ultremo R heerlijk rijden, maar nu weer `gewoon` continental GP4000s erop, toch een veiliger keus!
-
- Forum-lid HC
Zal hier weleens een reactie van Schwalbe willen zien, je maakt mij niet wijs dat ze niet op de hoogte zijn van al deze problemen!
Er zit gewoon iets goed fout met de Ultremo's!!!!
Er zit gewoon iets goed fout met de Ultremo's!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!