Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tijdritkalender 2009

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 05 jun 2009 01:32

Ja zag het net bij de uitslag op wv snits:

Hier een foto-tje van mij:

Tijdens (die bidon had je niet eens nodig) hij zit ook niet op de goede plek maar kwam ik later pas achter. (vlak voor de start)
Afbeelding

Voor de start. Uiterste concentratie

Afbeelding

Bekijk ze hier allemaal: http://www.numberseven.nl/keyword/geert+jan+stenvert
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 05 jun 2009 10:35

Mannen, ik weet niet of dit het juiste draadje is voor mijn vraag. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Ik zou graag eens een keer wat tijdritten rijden. Op basis van trainingen schat ik in dat het me wel ligt, dus dat wil ik graag eens proberen.

Wat is het stappenplan voor dummies om in het wedstrijdencircuit te geraken?

Ik kom uit een andere sport en daar was het vrij duidelijk: lid worden van een club, die regelde automatisch de wedstrijdlicentie, en vervolgens kon je je inschrijven in de wedstrijden.

Hoe werkt dat voor het tijdrijden?

corniel
Forum-lid HC

corniel 05 jun 2009 11:53

@Mrt: dit draadje lijkt me bij uitstek geschikt. Om aan tijdritten deel te nemen heb je niet zoveel nodig:
- Een helm Afbeelding (is altijd verplicht)
- Een racefiets
- De wil om heel hard te trappen

Natuurlijk kan je de bike pimpen met tt-stuff tot je drie ton lichter bent, maar noodzakelijk is het zeker niet.

Vervolgens kijk je op de tt-agenda naar een tt bij jou in de buurt waar je aan mee wilt doen. Vervolgens meld je je aan. Lid worden van een club heeft voordelen, maar voor deelname aan de meeste tijdritten (en aan allen ten zij vermeld bij eerder genoemde agenda) is dat niet nodig. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat wel.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 05 jun 2009 13:16

Bedankt Corniel.

- Helm draag ik altijd
- Racefiets heb ik
- Hard trappen kan ik

So far so good.

Moet wel even een opzetstuurtje kopen. Heb je nog tips?

Het moet makkelijk te (de-)monteren zijn en mag mijn stuur niet beschadigen. Schakelen zal ik gewoon blijven doen met huidige shifters, het gaat in eerste instantie om te trainen en wat wedstrijden te proberen.

Dit is mijn fiets:
http://img15.imageshack.us/img15/6451/cervelos2.jpg

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 05 jun 2009 13:42

MrT schreef:Bedankt Corniel.

- Helm draag ik altijd
- Racefiets heb ik
- Hard trappen kan ik

So far so good.

Moet wel even een opzetstuurtje kopen. Heb je nog tips?

Het moet makkelijk te (de-)monteren zijn en mag mijn stuur niet beschadigen. Schakelen zal ik gewoon blijven doen met huidige shifters, het gaat in eerste instantie om te trainen en wat wedstrijden te proberen.

Dit is mijn fiets:
http://img15.imageshack.us/img15/6451/cervelos2.jpg

waar woon je?

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 05 jun 2009 13:55

Omgeving Rotterdam...
...waarom?

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 05 jun 2009 23:34

Voor een opzetstuurtje zal ik 2 losse doen. Zijn wel prijziger als 1 beugel. Tip kijk anders op marktplaats of iemand ze aanbied. Zijn goedkoper dan nieuw. En meestal een krasje op een tt stuur maakt voor mij niet veel uit je rijd er amper mee alleen voor een tijdrit. En let wel op welke stuurdikte je moet hebben. Heb al een keer mis gegrepen zodat ik een ander stuur moes kopen.
Ik heb nu 1 beugel. In de loop v/d tijd neem ik 2 losse. Maar het geld stroomt hier niet binnen als water;) Overigens bevalt die ook goed.

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 06 jun 2009 02:02

Tegen beschadegingen kun je een stukje van een oude binnenband om je stuur doen, waarje vervolgens het opzetstuur opzet. Gaat dan ook niet schuiven.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 06 jun 2009 15:52

Geert Jan schreef:Voor een opzetstuurtje zal ik 2 losse doen. Zijn wel prijziger als 1 beugel. Tip kijk anders op marktplaats of iemand ze aanbied. Zijn goedkoper dan nieuw. En meestal een krasje op een tt stuur maakt voor mij niet veel uit je rijd er amper mee alleen voor een tijdrit. En let wel op welke stuurdikte je moet hebben. Heb al een keer mis gegrepen zodat ik een ander stuur moes kopen.
Ik heb nu 1 beugel. In de loop v/d tijd neem ik 2 losse. Maar het geld stroomt hier niet binnen als water;) Overigens bevalt die ook goed.

Ja, ik ben op zoek naar 2 losse. Tweedehands carbon ben ik altijd een beetje achterdochtig over... Mezelf kennende trek ik dat ding geheid uit elkaar als er een (onzichtbare) barst in zit.

corniel
Forum-lid HC

corniel 06 jun 2009 18:06

@MrT: Prima plan. Zelf heb ik zo'n dubbel ding liggen. (En ook een beugel, en een oud stalen tt-stuur) Toevallig vandaag nog uitgeleend aan Bruco. Hij gaat hem morgen proberen tijdens het omnium van Vijfhuizen.

Anyway, je moet je gewoon aanmelden voor zo'n low-orfile tijdritje. Die van de Waardrenners en die van Swift zijn daar beiden prima voor geschikt.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 07 jun 2009 01:59

@ mrt
Ik zei ook niet dat het van carbon moest zijn? Van aluminium is meestal ook goed. Gewicht maakt ook niet uit in een tijdrit. Alleen als hij echt in de bergen is. Maar daar heb je in nederland niet veel van;)

De TT van Mildam ging vanmiddag nogal slecht. 1e stuk alleen maar hobbels in de weg. En als je daar met 40+ overheen gaat gaat je achterwiel een stuk omhoog. Dan raak je uit balans. Gevolg snelheid verlies. Daarna een renner die de heletijd in mijn wiel kleef toen we samen op 1 weg kwamen(was een rondje). Was individuele tijdrit en had al een aantal keer met mijn hand gedaan van ga uit mijn wiel. Hij heeft er zeker 3.5 km in gezeten.

Kan je tegen zoiets ''protest'' aantekenen ofzo? Ik weet precies welke renner het is alles nagekeken met behulp van foto's en op de foto's zie je ook dat ie in mijn wiel zit en blijft zitten.
Uit eindelijk een GEMIDDELDE hartslag van 198 jaja goed getypt en goed gemeten. Na afloop barstende koppijn van de hoge gemiddelde hartslag en nu nogsteeds last van. En er stond veel wind en daar kan ik totaal niet tegen. Dus al met al niet goed gereden.

@ Alstro
Klopt het dat ik je heel even zag bij de start? Bij jou auto? Ik wist niet zeker of jij het was dus zei maar niks. (ik had een blauw WV Snits shirt met lange mouw aan. En reed samen met het zelfde shirt.

@ Corniel & Bruco
Succes morgen bij de omnium. Laat ze even een poeppie ruiken! Zou je je ervaring willen posten. Ik heb volgende week de 1e omnium van mijn leven en weet niet precies wat ik me erbij moet voorstellen. Ik rij wel tijdritten en omlopen maar het geheel?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 jun 2009 15:03

Geert Jan schreef:Daarna een renner die de heletijd in mijn wiel kleef toen we samen op 1 weg kwamen(was een rondje). Was individuele tijdrit en had al een aantal keer met mijn hand gedaan van ga uit mijn wiel. Hij heeft er zeker 3.5 km in gezeten.

Daar ga jij ook sneller van hoor. Als het geen directe concurrent was zou ik er juist blij mee zijn ;)

Plaats reactie