Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
mcf1
- Forum-lid
mcf1
11 dec 2008 15:34
teutoon schreef:Dat knip- en plakwerk van dat pretentieuze kutmerk genaamd Ridley, echt hilarisch gewoon.
Als je je mening ook nog onderbouw ben ik helemaal tevreden:rolleye:
-
raydox
- Forum-lid
raydox
11 dec 2008 17:08
kom net van mijn fm en al paar fietsen gezien die afgemonteerd waren met de 7900 mooi is hij wel, maar de prijs pfffffffff. Ze wisten me ook te vertellen dat als je bv een 52 buitenblad zou willen dat dit 400 euro zou kosten een shimy blad, kan ik toch moeilijk geloven hoor.
mss jullie iets gehoord hier over ?
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
11 dec 2008 20:52
mcf1 schreef:teutoon schreef:Dat knip- en plakwerk van dat pretentieuze kutmerk genaamd Ridley, echt hilarisch gewoon.
Als je je mening ook nog onderbouw ben ik helemaal tevreden:rolleye:
Belgisch merk, wie wil dat? Fietsen zien er klinisch Duits uit, ga dan voor Duits. Pretenderen bij de top te horen omdat ze Lotto sponsoren? Doet Canyon dat? Nee
Prijs is veel te hoog, je betaalt voor de naam. Maar welke naam? In België zijn ze er gek van. Hebben ze goed gedaan maar tsja in het land der blinden is eenoog koning.
En dan die naam? Ridley, klinkt goedkoop, ordinair en kitscherig.
Er is niks bijzonders aan het merk, maken geen slechte maar ook geen goede fietsen.
Vaak ook nog afgemonteerd met Campa. Vloeken in de kerk is zoiets. Iets sierlijks Italiaans hoort niet op z'n zielloos frame.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
11 dec 2008 21:06
Amen to that.
Ik snap echt niet wat mensen met Ridley hebben. Dat je erop rijdt, oké, maar qua imago en emozione blijft het een merk van nul komma niks.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
11 dec 2008 21:14
Een Duitse fiets doet mij ook niks, maar ik weet dat de prijs/kwaliteit goed zit en ze doen niet alsof er een hele beleving zit bij wielrennen. Ze gaan eerder richting de performance kant.
Een merk als Koga doet dat ook, omdat ze anders niks toevoegen/volgens klanten niks toevoegen aan de racemerken.
Een merk als Ridley wil overkomen als een merk als Wilier wat het inderdaad van z'n imago en uitstraling moet hebben en niet van performance. Daardoor maken ze zich belachelijk. Daarmee niet zeggende dat Wilier slechte fietsen maakt en dat performance merken zoals Cervelo ook echt net zo goed zijn als hun marketing-machine zegt.
Het klinkt allemaal jaloers en ik moet toegeven dat ze het goed gedaan hebben voor zo'n jong merk om heel België in te pakken. Maar ik kan er met m'n verstand gewoon niet bij wat mensen er echt in zien. Is het dan echt omdat het Belgisch is?
Heel Nederland zat/zit aan de Opel. Tegenwoordig is er meer concurrentie en zijn Opels beter en mooier maar allemachtig. Prima auto is de veelgehoorde reactie, of het zit in de familie. Ja als je nooit wat anders probeert dan is het altijd wel prima, je weet immers niet dat er betere en slechtere merken zijn.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
11 dec 2008 21:21
teutoon schreef:Een Duitse fiets doet mij ook niks, maar ik weet dat de prijs/kwaliteit goed zit en ze doen niet alsof er een hele beleving zit bij wielrennen.
idd
Een merk als Koga doet dat ook, omdat ze anders niks toevoegen/volgens klanten niks toevoegen aan de racemerken.
Koga en Gazelle enzo proberen nog steeds redelijk wanhopig om maar wat fancyness aan hun fietsen toe te voegen heb ik het idee, of bedoel je dat ook?
Het klinkt allemaal jaloers en ik moet toegeven dat ze het goed gedaan hebben voor zo'n jong merk om heel België in te pakken. Maar ik kan er met m'n verstand gewoon niet bij wat mensen er echt in zin. Is het dan echt omdat het Belgisch is?
Zegt mss ook wat over België dat ze zich zo laten inpakken.
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
11 dec 2008 21:26
Ik vind Koga meer een merk dat voor kwaliteit staat. Ze willen dat uitstralen met een slogan als "Quality people in cycling". Gazelle, ja daar is ook niks swingends aan vind ik, maargoed ze proberen het wel wellicht.
Maargoed dit is maar een mening van mij. De meeste mensen zien wel wat in Ridley.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
11 dec 2008 21:36
teutoon schreef:Ik vind Koga meer een merk dat voor kwaliteit staat. Ze willen dat uitstralen met een slogan als "Quality people in cycling".
Dat imago willen ze graag verkopen ja. Vroeger bezuinigde Koga b.v. ook niet op naven etc maar monteerden ze complete groepen maar tegenwoordig niet meer....
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
11 dec 2008 21:42
Hoe bedoel je? Een 105 naaf op een Ultegra groep?
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
11 dec 2008 21:48
Scepticus schreef:Amen to that.
Ik snap echt niet wat mensen met Ridley hebben. Dat je erop rijdt, oké, maar qua imago en emozione blijft het een merk van nul komma niks.
Aaahh..... Emozione.... de Italiaanse vertaling voor gebakken lucht....:p
Het hele emotieverhaal doet mij hoegenaamd niets... feit is dat ik een aantal jaren naar volle tevredenheid met een Ridley heb gecrosst. Gewoon een prima fiets voor een redelijke prijs, helemaal niets mis mee.
En ik heb veel liever een strakke Ridley dan een zwabberende Wilier of Colnago...
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
11 dec 2008 21:52
De goedkope carbon frames van Ridley zijn vrij dramatisch van kwaliteit. Het balhoofd is dramatisch slecht, er breken vorken af, de nokjes voor de bidonhouder zijn zeer kwetsbaar. Een beetje no-name frame is een stuk beter voor de helft van 't geld. Die brief is gewoon uitermate triest, zo niet nog erger...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
11 dec 2008 21:58
En je betaalt er minder veur.