Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

de-echte-wielrenners-scheren-hun-benen-hyve!

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 03 jul 2008 12:20

ALARM!
Tijdens het laatste clubetentje zat ik tegenover de 2 superkleppers van mijn fietsclub. Wa' sien ik?
BEIDEN HADDEN DE ARMEN OOK GESCHOREN!!!
Ik zou zeggen: barst maar los!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2008 12:25

maar er zijn objectieve redenen genoeg om wèl te scheren
Dit geloof je zelf toch hoop ik ook niet? Of denk jij echt dat het iets uitmaakt als je op de bek gaat? (antwoord: nee) Of denk je echt dat je er 1 seconder sneller van gaat fietsen? Laat me niet lachen, er is maar één reden om als niet-wedstrijdrenner je benen te scheren en dat is dat je het mooi vindt. Waarom je het mooi vindt, is omdat iedereen het doet. En waarom vindt iedereen het mooi, omdat de profs het ook doen. Niets meer of minder dan kuddegedrag dus. Dat vind ik prima, als ik er maar niet aan mee hoef te doen.

Je armen scheren valt voor mij in een categorie COC-hyve, maar nu zal ik wel weer beticht worden van homo-haat.

ivo1
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:15

ivo1 03 jul 2008 12:35

ik geloof het wel, wielrenners scheren hun benen deels ook omdat dit ''veiliger'' is. je loopt na een valpartij namelijk minder kans op infecties! omdat zich veel meer vuil in je beenharen bevind dan op de huid gewoon. dus men doet het niet alleen omdat het ''mooi'' is. of iig kan dit ook een rede zijn;)

maar wie ben ik...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2008 12:37

Complete onzin, aldus meerdere artsen. Het is leuk bedacht door de scheerpolitie, maar het is geen rationeel argument.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 03 jul 2008 12:40

Je gaat toch ook naar de kapper om het haar er weer beter uit te laten zien? Nou, als "beenhaar weg" er beter uit ziet, wat is het probleem? Kuddegedrag valt wel mee want wat je soms te verduren krijgt van de behaarde gorillas die dat maar raar vinden... je moet het echt willen! Als je het raar vindt val je eerder onder de noemer ultra-conservatief :) .. maar ook ik kan het mis hebben... :)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2008 12:43

Ik vind het niet raar, ik hoef er alleen zelf niet aan mee te doen. Waar het me hier om gaat is dat er alleen subjectieve redenen zijn om te scheren (ergo: je vindt het mooi). Ik vind het persoonlijk niet mooi, maar nichterig. Dat is mijn mening. Dan kan je wel zeggen dat ik homofoob ben, maar dat is niet zo. Een man wil er ook niet uitzien als een vrouw en daarom draagt hij geen hoge hakken. Dat betekent nog niet dat hij vrouwen haat.

In feiten is elk mens een meeloper en daar is op zichzelf weinig mis mee. Toen ik nog studeerde had iedereen een lange mat, dus ik ook want ik behoorde ook tot die groep. Als ik er nu op terugkijk, heb ik daar wel spijt van.

Waar ik me hier aan erger is dat je meteen wordt neergesabeld zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Er heerst zo'n sfeertje van: "als je niet scheert, dan neem ik je niet serieus". Persoonlijk moet ik daar altijd wel om lachen, zeker tijdens cyclo's en toerritten. Ziet de scheerpolitie niet in hoe kortzichtig zulke denkgedrag is?

Ik ben het overigens ook helemaal eens met de topictitel. "Echte wielerenners scheren hun benen". Precies. Wij zijn geen echte wielrenners, wij zijn maar eenvoudige stevelingen van zeer bedenkelijk niveau. Wielertoeristen of hoe je het wil noemen.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 03 jul 2008 12:47

Er is slechts 1 reden waarom profs hun benen scheren en dat is voor de veelvuldige massages. Met haar zouden ze continu follikelonstekingen hebben (rode puntjes thv de haarwortel die ontstaan door het trekken aan de haartjes tijdens de massage, door de wrijving met de hand van de masseur) en dat kan op den duur voor problemen zorgen.
De massage is ook minder pijnlijk zonder haar, doordat er aan geen haartjes getrokken wordt.
Voor de rest ziet het er beter uit (enkel op de fiets, vind ik dan). Je moet het inderdaad wel echt willen, want je moet je regelmatig verantwoorden tov derden over het waarom van die kale benen...
We imiteren de profs ook graag, op alle gebied.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 03 jul 2008 12:53

Om mijzelf te pijnigen, rijd ik een of twee keer per maand een rondje mee met 'koersklare' mannen. Allen zeer gesoigneerd (@havana: dat mullet-virus slaat ook toe onder wielrenners volgens mij). Ik als harige aap, met een Sampras-achtig donsje op de schenen en kuiten, moet het niet alleen in het laatste wiel ontgelden; qua postuur en verzorging doe ik flink onder voor deze kerels - ik heb de indruk dat een enkeling zelfs armen en wenkbrauwen bijhoudt -, net als qua bravoure. Mijn 'wraak' was zoet, toen tijdens een korte koffiepauze in de provincie een appetijtelijke dame achter de bar - duidelijk geen fietskenner - mijn drie medefietsers maar gladde jongetjes vond. Ze zag het liever wat bedekter. Gekkigheid natuurlijk, maar de 'Italiaantjes' hebben nog een half uur verwerking nodig gehad.

Dit geheel terzijde overigens. Zal de discussie niet verder verstoren. Lijkt me overigens weinig aan de hand. Scheren of niet scheren, allebei prima toch. Eén been scheren lijkt me een mooie manier om je aan beide kuddes te onttrekken.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 03 jul 2008 12:54

Maar het omgedraaide is ook waar: als jij je niet scheert ben je net zo goed een meeloper. Alleen met die 'andere groep'. Waarschijnlijk is die groep zelfs vele malen groter, dus kuddegedrag? Als ik zie met wat voor kleurtjes er tegenwoordig in de haren wordt gelopen, dan kan ik slechts bedenken dat subjectieve redening geen grond voor discussies zijn. Ook ik geloof niet dat er eing voordeel is aan beenscheren behalve dan dat ik het mooi vind en m'n warmingup olie minder snel op is. Maar nu krijg ik natuurlijk weer de warmingup-olie-politie op m'n nek... en dat zonder haar... en het glimt ook nog eens... zucht.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2008 12:58

Ik denk dat je dit verkeerd ziet, in de groep "redelijk tot (zeer) fanatieke wielertoeristen" zijn de niet-scherenden ZWAAR in de minderheid.

P.S. de warming up olie zal ik niet verder vertellen, I promise ;)

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 03 jul 2008 14:01

misschien voor een niet scheerder een mooi statement: verf je beenhaar in een leuk kleurtje dan kan iedereen zien dat je niet scheerd, roze ofzo:p...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Plaats reactie