Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 aug 2008 13:34

C a s r a n schreef:
mister_arby schreef:Ik zoek dus een aerowielset, carbon/aluminium, hoog/laag ligt aan maar net aan wat het volgens de kenners geschikt is voor stayer wedstrijden.
Sowieso wel alu velgrand, budget 700 eu (student)



Vriend van me verkoopt een setje Mavic Cosmic Carbone (alu velgrand) voor tubes, Campa, met gloednieuwe Veloflex tubes (70 euro/stuk). En dat alles goed binnen jouw prijsklasse. Mail maar bij interesse.


Bedankt voor je aanbod, maar ik rijdt met shimano (al is omzetten geen probleem bij die wielen volgens mij?)
Alleen weet ik niet of ik wel met tubes wil rijden, heb ik namelijk nog nooit gedaan. En is het wel geschikt voor mij in de triathlon?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2008 13:40

mister_arby schreef:Bedankt voor je aanbod, maar ik rijdt met shimano (al is omzetten geen probleem bij die wielen volgens mij?)
Alleen weet ik niet of ik wel met tubes wil rijden, heb ik namelijk nog nooit gedaan. En is het wel geschikt voor mij in de triathlon?



Ik rijd alle wedstrijden (ook triathlon) met tubes. Als je het écht meent met competitie rijd je gewoon op tubes hoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 24 aug 2008 14:33

Helaas geen triathlon vandaag voor mij.

Afgelopen week ben ik bij de atletiekvereniging geweest voor wat advies in de opbouw. Komende donderdag heb ik een afspraak en hij adviseerde me tot die tijd even niet, of rustig te lopen.
Uiteindelijk hoop ik volledig verlost te worden van het tibiaal stress syndroom (valt onder shin splints). Met de juiste opbouw en veel spierversterkende oefeningen heb ik er vertrouwen in. Wellicht richt ik me wel weer volledig op het lopen of dus in combinatie met fietsen en zwemmen.
Anyway: eerst opbouwen en trainen met begeleiding.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 25 aug 2008 12:48

en jawel, welkom in het triathlon avontuur van jona91

drie weken geleden dacht ik in geel deel te nemen aan de recreatieve duathlon, maar 5 dagen op voorhand zag ik plots dat die wedstrijd niet doorging ivm wk duathlon daar. uiteindelijk besloot ik dan maar om da 1/8 promo triathlon mee te doen in lommel (alhoewel ik noormaal gemiddeld om de 5 maand ging zwemmen)
in lommel, na 4 zwemtrainingen in een week kwam ik matig uit het water, fietste helemaal naar voor en in het lopen maakte ik het met een minuut voorsprong af.maarja dat was een recreatieve wedstrijd...

gisteren stond in in weismanpach, met dezelfde ambitie als in lommel(alhoewel ik niet echt al die polen en duitsers aan de start had verwacht:)), aan de start van de 1/8 jeugd A en juniors wedstrijd. 3 weken zwemmen achter de rug, en ik voelde dat mijn zwemmen al beter was.
enja 750 meter zwemmen en ik wist al drect hoe laat het was. als allerlaatste(buiten diegenen die later zouden stoppen) kwam ik uit het water, helemaal leeggezwommen. 5 minuten achterstand. ik de wisselzone had ik geen kracht meer om mijn wetsuit uit te trekken en duizelend viel ik op mijn knieen, terwijl ik nog eens kramp kreeg in mijn been en dus bijna languit op de grond moest gaan liggen.(hier nog een extra minuut verloren)
wat was ik blij dat ik aan het fietsen kon beginnen... lekker in het wiel zitten?
neen, want er was niemand meer, terwijl ze vooraan in peloton fietsten. toch nog een paar enkelingen kunnen oppikken maar daar had ik weinig hulp aan. met de 8e fietstijd was ik toch nog tevreden.
tenslotte het lopen, dat ging als nix, buiten het parcours met bochtjes op het gras, ik natuurlijk onderuit. had de 7e looptijd
als 22e ben ik aangekomen, als 11e van de jeugd A. niet slecht eig gezien mijn zwemprestatie, en ik troost mij dat de concurrentie erg groot was... en dat ik een winter ga zwemmen en er volgend jaar zal staan :)

bedankt voor het lezen! :)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 25 aug 2008 12:52

Uiteindelijk toch zeker niet verkeerd. Het is iig duidelijk waar je aan moet gaan werken :)

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 25 aug 2008 12:53

Zorg dan maar dat je zeker gedurende de eerste maanden iemand langs de kant van het zwembad hebt staan die wat verstand heeft van zwemmen en vooral van de techniek achter het zwemmen. Anders kan je veel trainen maar echt vooruitgaan wordt dan al een stuk moeilijker.

En pak niet zomaar de eerste de beste privelesgever. Je wilt echt niet weten wat ik privelesgevers kinderen al heb zien aanleren, en het er daarna terug uitkrijgen is een uitdaging op zich

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 25 aug 2008 23:56

-Robin- schreef: En pak niet zomaar de eerste de beste privelesgever. Je wilt echt niet weten wat ik privelesgevers kinderen al heb zien aanleren, en het er daarna terug uitkrijgen is een uitdaging op zich


jah of gewoon bij zwemvereniging of triathlon vereniging.. van anderen in het water kun je in het begin meer van leren dan iemand op de kant.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 18:07

Iemand ervaring met deze triathlonschoenen?

Ik zit te twijfelen tussen of weer shimano's of deze. Alleen hebben deze in het midden een ruimte wat niet bedekt wordt. Lijkt beetje vreemd, zou het ook enig nadeel hebben?

[img=http://www.thetristore.com/products/trivent08.jpg]

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 aug 2008 18:19

Ik heb de Gaerne G.Thn tri shoes... heel tevreden van, superlicht (carbon zool), geven goed grip en ga ik -nadat ik even dacht om een wegschoen (Gaerne G.Ala) te gebruiken- ook inzetten op een klimparcours zoals dat van de IM70.3 Monaco. Doe ik ook de meeste van mijn trainingen mee.

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 18:29

Zijn ook leuke schoenen. Alleen weet ik niet of mijn triathlon dealer deze wel in het assortiment hebben, zal er ook even naar vragen.
Was gisteren te kijken in Almere, daar heb ik zo ook niet gezien. Wel die semi-voetbalschoenen van Nike en Adidas welke ook niet optimaal zaten.
Heb momenteel shimano's alleen vallen die zo verschrikkelijk klein.

Als er mensen zijn die met Specialized rijden hoor ik het graag want vindt die opening toch een beetje vreemd. Verder zijn ze wel super mooi natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 aug 2008 18:34

Hoi,

Ik zoek me rot (hehehe....Ren je Rot :D )naar waar ik hydro tails kan bestellen. Fiets is een P3C.

Iemand weet waar ik Hydro Tails (online) kan bestellen?

Bvd, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 18:39

ZorroI schreef:Hoi,

Ik zoek me rot (hehehe....Ren je Rot :D )naar waar ik hydro tails kan bestellen. Fiets is een P3C.

Iemand weet waar ik Hydro Tails (online) kan bestellen?

Bvd, Zorro


Volgens mij heeft http://www.cyclespeed.nl wel dergelijke dingen op hun website staan.

En bij de triathlon vandaag en gister in Almere hadden ze ze ook wel liggen in de verkoop.

Plaats reactie