Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 05 feb 2012 13:57

Word gewoon tijd dat de test van de giulia online komt.
Specialized Diverge Axs

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 05 feb 2012 14:17

Inderdaad, wacht er ook al een tijdje op. Volgens mij gaat dat nog wel even duren, maar weten doe ik het niet. We moeten maar afwachten in de hoop dat de test heel snel online komt...

Ps. Er staat nu wel een testje van de Apex Flare in het magazine. Wel een heel grote maat (63 geloof ik) maar krijgt wel goede cijfers, alleen leek de stijfheid me niet zo hoog.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 05 feb 2012 14:37

Ridley-Wilier schreef:Inderdaad, wacht er ook al een tijdje op. Volgens mij gaat dat nog wel even duren, maar weten doe ik het niet. We moeten maar afwachten in de hoop dat de test heel snel online komt...

Ps. Er staat nu wel een testje van de Apex Flare in het magazine. Wel een heel grote maat (63 geloof ik) maar krijgt wel goede cijfers, alleen leek de stijfheid me niet zo hoog.
Ja ik had al een mailtje gestuurd naar de fiets maar geen reactie.

Stijfheid was volgens mij niet slecht torsie 108,bracket 57,voorvork 100.Nu zeggen mij die waardes ook niet al teveel.
Specialized Diverge Axs

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 05 feb 2012 14:45

Op mailtjes krijg je inderdaad geen antwoord, heb ook al eens een poging gewaagd.. Stijfheid is gewoon goed, het is maar net wat je wilt, veel comfort of een snelle wedstrijdfiets..

Zag dit op de Sensa Site staan:
Lombardia Super Leggera Torsiestijfheid: 144 Nm/° Bracketstijfheid: 36 Nm/°

Dus dat is knalstijf.. Zoiets zal de Giulia misschien ook wel zijn.. Zoals amclassic-fan al zei in jouw topic over de Giulia: knalstijf maar niet nerveus.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 05 feb 2012 14:48

Ridley-Wilier schreef:Op mailtjes krijg je inderdaad geen antwoord, heb ook al eens een poging gewaagd.. Stijfheid is gewoon goed, het is maar net wat je wilt, veel comfort of een snelle wedstrijdfiets..

Zag dit op de Sensa Site staan:
Lombardia Super Leggera Torsiestijfheid: 144 Nm/° Bracketstijfheid: 36 Nm/°

Dus dat is knalstijf.. Zoiets zal de Giulia misschien ook wel zijn.. Zoals amclassic-fan al zei in jouw topic over de Giulia: knalstijf maar niet nerveus.
Het moet gewoon snel mooi weer worden.Dan kan ik gaan testrijden.
Specialized Diverge Axs

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 05 feb 2012 14:55

Ja, bij zelf rijden weet je nog meer dan bij tests, je weet of je de fiets lekker vind rijden hoe die zit enz. Bij tests kom je meer te weten over de stijfheid, kwaliteit en nog meer van dat soort dingen.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 10 feb 2012 15:49

Al een proefritje gemaakt @feddesman?
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 10 feb 2012 16:55

Ridley-Wilier schreef:Al een proefritje gemaakt @feddesman?
Nee en komt er mischien ook niet van.Heb iets anders gevonden wat direct leverbaar is.
Moet nog even de knoop doorhakken
Specialized Diverge Axs

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 13 feb 2012 21:58

Toen ik net op de Sensa site keek, zag ik dat de stijfheidswaarden van de Giulia online stonden. Deze metingen worden altijd door Fiets gedaan.

Giulia
Torsiestijfheid: 105 Nm/°
Voorvorkstijfheid: 77 Nm/°
Bracketstijfheid: 44 Nm/°

Ziet er wel goed uit naar mijn mening, al zegt het me ook weer niet heel veel. Weet wel dat dit prima waarden zijn, al kan het natuurlijk nog stijver (èn minder comfortabel).
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 07 mar 2012 21:17

Iemand nog mooie foto's van de nieuwe Guilia??

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 08 mar 2012 10:52

Er waren problemen met de door fabriek geleverde frames.
Met name de grotere maten zijn door de importeur afgekeurt.
Mij is vertelt door een FM dat de nieuwe betere frames per vliegtuig worden ingevoerd en dat de levertijd een week of 3 zou zijn.
Zou je 'm in het echt willen aanschouwen, Het schijnt dat er een model in Moorgrecht (12gotrading) staat.

Over de kwaliteit twijfel ik niet meer.
Een zeer gerenommerd FM in de regio vind het frame goed genoeg om er zijn eigen naam aan te geven.
op een waterfiets kom je ook vooruit

mvk1970
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2010 23:29

mvk1970 08 mar 2012 14:48

Ik ben 2 jaar geleden weer begonnen met fietsen op de racefiets. Omdat toen mijn budget beperkt was, kocht ik een Sensa Romagna met Sora afgemonteerd en met een alluminium voorvork en inderdaad de zware DPX velgen.
Nu 2 jaar later is dit het resultaat van sparen, zoeken en zelf monteren: Shimano 105 Black, Campagnolo Vento wielset, carbon Supra voorvork, FSA pro compact etc..
Mooie sterke fiets met super prijs/kwaliteit verhouding! Ik ben een echte Sensa fan. :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mvk1970 op 19 apr 2012 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Trainen voor de Mont Ventoux!
------------------------
http://www.grootverzettegenkanker.nl/pr ... mer=175978" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------
Sensa Romagna White 105 - Peugeot Aubisque 1985

Plaats reactie