Triple of niet?
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Auke,
Mooi die foto, ik vind het zo'n mooie fiets!!!
Thanx!
Bedankt ook voor je uitgebreide tips in dit forum.
Ben nu helemaal overtuigd: ga een Ultegra triple monteren, heel veel trainen, en afvallen (maar dat gaat zo verrotte langzaam......
Kan Piet Zijlstra mooi voor mij doen, zal hem binnenkort even bellen.
Begreep van andere forumdiscussies dat je eigen klimsucces vooral afhangt van het goed getraind zijn, goed eten/drinken en in de laatste plaats triples, dubbels of compact.
Tsjonge, kan haast niet wachten tot de alpen (pas in juni 2008)!
:d
Mooi die foto, ik vind het zo'n mooie fiets!!!
Thanx!
Bedankt ook voor je uitgebreide tips in dit forum.
Ben nu helemaal overtuigd: ga een Ultegra triple monteren, heel veel trainen, en afvallen (maar dat gaat zo verrotte langzaam......
Kan Piet Zijlstra mooi voor mij doen, zal hem binnenkort even bellen.
Begreep van andere forumdiscussies dat je eigen klimsucces vooral afhangt van het goed getraind zijn, goed eten/drinken en in de laatste plaats triples, dubbels of compact.
Tsjonge, kan haast niet wachten tot de alpen (pas in juni 2008)!
:d
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
[quote="who cares"]Ik heb een triple 30-42-52 met een 13-14-15-16-17-18-19-21-23 casette . Ik weeg +/- 105 kg en heb tot nu toe nog nergens af hoeven stappen , al had ik het niet altijd even gemakkelijk.
Met die langzaam oplopende casette zijn de sprongen wat geleidelijker , het is wel een Campa chorus groep.[/quote]
Je hebt wel klimwerk gedaan in de alpen who cares?
Met die langzaam oplopende casette zijn de sprongen wat geleidelijker , het is wel een Campa chorus groep.[/quote]
Je hebt wel klimwerk gedaan in de alpen who cares?
[quote=Pedaalridder Geert
Je hebt wel klimwerk gedaan in de alpen who cares?
[/quote]
Je stelt de vraag verkeerd :
Heb je wel klimwerk gedaan in de Alpen , who cares ??
antwoord : nee
Denk je dat ik , met 105 kg , daar iets te zoeken heb ??
Maar ik ken mensen die langzamer klimmen dan ik op de minder steile klimmen in Nederland en Belgie , fietsers die soms tientallen kilo's lichter zijn.
Je hebt wel klimwerk gedaan in de alpen who cares?
[/quote]
Je stelt de vraag verkeerd :
Heb je wel klimwerk gedaan in de Alpen , who cares ??
antwoord : nee
Denk je dat ik , met 105 kg , daar iets te zoeken heb ??
Maar ik ken mensen die langzamer klimmen dan ik op de minder steile klimmen in Nederland en Belgie , fietsers die soms tientallen kilo's lichter zijn.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="Pedaalridder Geert"]Auke,
Mooi die foto, ik vind het zo'n mooie fiets!!!
Thanx!
Bedankt ook voor je uitgebreide tips in dit forum.
Ben nu helemaal overtuigd: ga een Ultegra triple monteren, heel veel trainen, en afvallen (maar dat gaat zo verrotte langzaam......
Kan Piet Zijlstra mooi voor mij doen, zal hem binnenkort even bellen.
Begreep van andere forumdiscussies dat je eigen klimsucces vooral afhangt van het goed getraind zijn, goed eten/drinken en in de laatste plaats triples, dubbels of compact.
Tsjonge, kan haast niet wachten tot de alpen (pas in juni 2008)!
:d[/quote]
Doe Piet de groeten, en waarschuw hem maar vast, het gaat dit jaar nog sneller, dan weet hij wel wat ik bedoel, haha.
Ik denk dat je met een Ultegra SL triple geen verkeerde keus maakt. Koop er dan meteen een poldercassette bij en dan kun je alle kanten op. Piet is wel wat duurder dan Math Salden, maar die keus is aan jou, tenminste als je bij hem de groep besteld. Qua montage kun je geen betere wensen.
En dan mijn laatste tip voor je: schrijf je ook eens in voor de cyclo's in de ardennen (Waalse Pijl bijvoorbeeld), of die ene mooie tocht in het Teutenborger Wald: de Tecklenburger Rundfahrt.
Mooi die foto, ik vind het zo'n mooie fiets!!!
Thanx!
Bedankt ook voor je uitgebreide tips in dit forum.
Ben nu helemaal overtuigd: ga een Ultegra triple monteren, heel veel trainen, en afvallen (maar dat gaat zo verrotte langzaam......
Kan Piet Zijlstra mooi voor mij doen, zal hem binnenkort even bellen.
Begreep van andere forumdiscussies dat je eigen klimsucces vooral afhangt van het goed getraind zijn, goed eten/drinken en in de laatste plaats triples, dubbels of compact.
Tsjonge, kan haast niet wachten tot de alpen (pas in juni 2008)!
:d[/quote]
Doe Piet de groeten, en waarschuw hem maar vast, het gaat dit jaar nog sneller, dan weet hij wel wat ik bedoel, haha.
Ik denk dat je met een Ultegra SL triple geen verkeerde keus maakt. Koop er dan meteen een poldercassette bij en dan kun je alle kanten op. Piet is wel wat duurder dan Math Salden, maar die keus is aan jou, tenminste als je bij hem de groep besteld. Qua montage kun je geen betere wensen.
En dan mijn laatste tip voor je: schrijf je ook eens in voor de cyclo's in de ardennen (Waalse Pijl bijvoorbeeld), of die ene mooie tocht in het Teutenborger Wald: de Tecklenburger Rundfahrt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Piet fietst volgens mij helemaal niet op dit moment, althans dat hoorde ik.
Volgens mij heeft hij last van zijn knie (?).
En over niet al te lange tijd onder het mes voor zijn hart.
Dus het fietsen zal allemaal wel wat minder zijn dan vorig jaar vrees ik voor hem.
Heeft wel meer tijd voor mijn fiets!
Nog veel fietsplezier Auke!
Volgens mij heeft hij last van zijn knie (?).
En over niet al te lange tijd onder het mes voor zijn hart.
Dus het fietsen zal allemaal wel wat minder zijn dan vorig jaar vrees ik voor hem.
Heeft wel meer tijd voor mijn fiets!
Nog veel fietsplezier Auke!
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
[quote="who cares"][quote=Pedaalridder Geert
Heb je wel klimwerk gedaan in de Alpen , who cares ??
antwoord : nee
Denk je dat ik , met 105 kg , daar iets te zoeken heb ??
Maar ik ken mensen die langzamer klimmen dan ik op de minder steile klimmen in Nederland en Belgie , fietsers die soms tientallen kilo's lichter zijn.
[/quote]
En dat allemaal omdat ze "weigeren"om te tripelen...
Overigens schijnt 105 kilo geen beletsel te zijn om regelmatig in de Alpen te vertoeven. Een collega van mij weegt 106 kilo en heeft al 2 keer de Marmotte gedaan. Het is een hele grote forse kerel, beresterk en hij traint heel veel.
Weet daarbij ook een zodanig ritme te krijgen dat hij het heel lang vol kan houden in de bergen. Knap hoor.
Wellicht voor jou ook een stimulans om het eens te proberen.
Wordt zo nog druk in de Alpen
Heb je wel klimwerk gedaan in de Alpen , who cares ??
antwoord : nee
Denk je dat ik , met 105 kg , daar iets te zoeken heb ??
Maar ik ken mensen die langzamer klimmen dan ik op de minder steile klimmen in Nederland en Belgie , fietsers die soms tientallen kilo's lichter zijn.
[/quote]
En dat allemaal omdat ze "weigeren"om te tripelen...
Overigens schijnt 105 kilo geen beletsel te zijn om regelmatig in de Alpen te vertoeven. Een collega van mij weegt 106 kilo en heeft al 2 keer de Marmotte gedaan. Het is een hele grote forse kerel, beresterk en hij traint heel veel.
Weet daarbij ook een zodanig ritme te krijgen dat hij het heel lang vol kan houden in de bergen. Knap hoor.
Wellicht voor jou ook een stimulans om het eens te proberen.
Wordt zo nog druk in de Alpen
goede keus pedaalridder, als het nu niet lukt hoef je alleen nog maar om je moeder te roepen!
ik zal in de buurt van Wovega opletten als we een koga met tripple, en blauw pakkie met scheveschaats tekst voorbij zoeven.
ik zal in de buurt van Wovega opletten als we een koga met tripple, en blauw pakkie met scheveschaats tekst voorbij zoeven.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Heb net een Ultegra triple SL besteld via fietsmaat en supermonteur Piet.
Hij gaat mijn fiets ombouwen.
Ben benieuwd naar het kostenplaatje, maar een hobby mag wat kosten!
Wordt vervolgd!
Hij gaat mijn fiets ombouwen.
Ben benieuwd naar het kostenplaatje, maar een hobby mag wat kosten!
Wordt vervolgd!
[quote="Pedaalridder Geert"]Heb net een Ultegra triple SL besteld via fietsmaat en supermonteur Piet.
Hij gaat mijn fiets ombouwen.
Ben benieuwd naar het kostenplaatje, maar een hobby mag wat kosten!
Wordt vervolgd![/quote]
Goede keus, goed voor de kleine zelfstandige ondernemer. Maar daarmee ben je er nog niet he, voor je het vergeet :
trainen, afvallen, trainen, eten en drinken, supercompensatie, knallen.
De enige echte motor op je fiets zijn de benen, daar kan geen staal, carbon, scandium, fietsmaatje, vakantie, lightweight wielen, triple, merknaam, of compact, of wat dan ook iets aan veranderen.
Dus als je straks je het materiaal tiptop in orde hebt, dan kun je je richten op waar het echt om gaat: zitvlees creeeren en uren maken.
Hij gaat mijn fiets ombouwen.
Ben benieuwd naar het kostenplaatje, maar een hobby mag wat kosten!
Wordt vervolgd![/quote]
Goede keus, goed voor de kleine zelfstandige ondernemer. Maar daarmee ben je er nog niet he, voor je het vergeet :
trainen, afvallen, trainen, eten en drinken, supercompensatie, knallen.
De enige echte motor op je fiets zijn de benen, daar kan geen staal, carbon, scandium, fietsmaatje, vakantie, lightweight wielen, triple, merknaam, of compact, of wat dan ook iets aan veranderen.
Dus als je straks je het materiaal tiptop in orde hebt, dan kun je je richten op waar het echt om gaat: zitvlees creeeren en uren maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Zal het goed onthouden Auke!
Het moet van de benen komen!
:p
Het moet van de benen komen!
:p
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
[quote="kool486"]goede keus pedaalridder, als het nu niet lukt hoef je alleen nog maar om je moeder te roepen!
ik zal in de buurt van Wovega opletten als we een koga met tripple, en blauw pakkie met scheveschaats tekst voorbij zoeven.[/quote]
MAMA
ik zal in de buurt van Wovega opletten als we een koga met tripple, en blauw pakkie met scheveschaats tekst voorbij zoeven.[/quote]
MAMA
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Denk inderdaad dat ik er goed aan doe om een triple te gaan monteren. Het blijkt dat veel van mijn fietskennissen in de bergen een triple hebben of achteraf liever hadden.
Compact wordt als redelijk alternatief geopperd, maar met een triple heb je veel meer keuzes in versnellingen en is het verschil in versnellingen kleiner, althans zo wordt mij vandaag verteld.
Lijkt mij dus helemaal reden genoeg om te gaan tripelen in de alpen.
Mocht het meevallen (gaan we niet van uit...... ), dan kan er altijd een tandje bij worden geschakeld.....
Compact wordt als redelijk alternatief geopperd, maar met een triple heb je veel meer keuzes in versnellingen en is het verschil in versnellingen kleiner, althans zo wordt mij vandaag verteld.
Lijkt mij dus helemaal reden genoeg om te gaan tripelen in de alpen.
Mocht het meevallen (gaan we niet van uit...... ), dan kan er altijd een tandje bij worden geschakeld.....