Pagina 9 van 34

Geplaatst: 29 mei 2008 13:01
door ilfalco2004
Rabo zou nu weer op GIANT gaan rijden. Lijkt me betere keuze dan Gazelle.

Geplaatst: 29 mei 2008 14:10
door diogenes
Van Colnago naar Giant......vind ik geen verbetering.

Diogenes

Geplaatst: 29 mei 2008 14:15
door paulusr3
Heb je op beide (C50 en de nieuwe TCR advanced van High Road) al gereden dan? Lijkt mij namelijk een aanzienlijke verbetering! Heb al veel mensen lovend horen spreken over die nieuwe Giants. De colnago's van rabo zijn mooie fietsen, maar er is tegenwoordig meer mogelijk met carbon dan een stel lugs met wat carbonbuizen verlijmen ;)

Geplaatst: 29 mei 2008 14:26
door diogenes
Ik vind Giants lelijk, maar ik ben ouderwets: voor mij moet een fiets er klassiek uit zien en dus niet sloping o.i.d.

Diogenes

Geplaatst: 29 mei 2008 14:36
door paulusr3
Alleen qua looks kan ik je volgen ja. Al komt colnago volgend seizoen (rijden nu al enkele profs mee) met een nieuw frame dat ook moderner oogt. Zie: http://www.colnago.com/revolution/index-eng.html

Marco Pinotti leek, voor de start van de girorit Arabba-Marmolada ook niet helemaal tevreden over zijn TCR :D http://img225.imageshack.us/img225/3017/img1152ar6.jpg

Geplaatst: 29 mei 2008 15:17
door kxlight
Diogenes schreef: Van Colnago naar Giant......vind ik geen verbetering.

Diogenes


Inderdaad.

Is een beetje zelfde overgang als T-mobile maakte van Pinarello naar Giant of indertijd Once van Look naar Giant.

Geloof trouwens niet dat de dienstdoende profs er een overwinning door hebben moeten laten schieten.

Geplaatst: 29 mei 2008 15:32
door deboefvanparma
Gazelle. VroegĂ h in de '70 jaren deed je er een moord voor. Het aanbod op de website leert mij dat ik of a) veel te veel betaald heb voor mijn onlangs aangeschafte fiets of b) dat er een hopeloze achterstand is m.b.t. de huidige state of art.
@Havana: Denk niet dat Lada blij is met de vergelijking.

Geplaatst: 29 mei 2008 15:53
door paulusr3
KXlight schreef:
Diogenes schreef: Van Colnago naar Giant......vind ik geen verbetering.

Diogenes


Inderdaad.

Is een beetje zelfde overgang als T-mobile maakte van Pinarello naar Giant of indertijd Once van Look naar Giant.

Geloof trouwens niet dat de dienstdoende profs er een overwinning door hebben moeten laten schieten.


Giant heeft als merk misschien wat minder uitstraling dan Colnago, pinarello of Look, maar of het mindere fietsen zijn betwijfel ik te zeerste...... En wat jij al zegt; ze winnen er niet minder om. Sterker nog; High road wint de ene na de andere koers!!

Geplaatst: 29 mei 2008 19:27
door bikeboss
Niet het frame-merk bepaalt de prestatie, wel de renner. Bovendien zijn de groep en de wielen veel belangrijker dan het frame, waarvan de look voor 90% wordt bepaald door marketing. Kwalitatief zijn de carbon frames waarmee profploegen uitpakken vrijwel gelijkwaardig.

Geplaatst: 01 jun 2008 12:15
door groenespicht
GAZELLE aan te Internationale top van het Wielrennen!! Het klinkt mooi...als ik alle reacties van jullie lees heeft onze fietsenfabrikant uit Dieren al heel veel bereikt. En dat is het gegeven dat we ons allemaal laten verleiden tot het doen van uitspraken die zo persoonlijk zijn dat er geen einde aan deze discussie kan komen...Goed topic starter! Soms aandelen Gazelle in de kast liggen waar dik stof op lag! Ik zal er niet snel een kopen...mijn hart ligt bij Pinarello.... Mijn beurs ligt thuis en daar zit niet altijd evenveel in...Gazellle en de Rabo's weten dit. Daar maken ze glad gebruik van. Niets meer en niets minder... Wat! Sentiment! Handel is het en anders niets. Ik juich het toe dat Gazelle dit onderneemt. Van de andere kant...hoe lang gaat dit duren? Wat is de houdbaarheidsdatum?

Geplaatst: 01 jun 2008 13:10
door ericpeters
bikeboss schreef:Niet het frame-merk bepaalt de prestatie, wel de renner. Bovendien zijn de groep en de wielen veel belangrijker dan het frame, waarvan de look voor 90% wordt bepaald door marketing. Kwalitatief zijn de carbon frames waarmee profploegen uitpakken vrijwel gelijkwaardig.


Dit is grotendeels waar, zolang je frame goed genoeg is klopt dit maar er zijn uitzonderingen op.

bv:
-Parijs roubaix, daar zijn speciale eissen aan frames en niet alle leveranciers hebben dit in huis.
-Ook Parijs Roubaix: Hincapie zijn trekvoorvork breekt af, nu hoor ik het antwoord al: "kan iedereen gebeuren" maar in dit geval was deze voorvork toch te zwak voor zijn taak.
-Je hoorde een aantal jaren geleden vaak klachten over te lichte zwaberrende frames.
-Telecom had toen ze overstapten op Giant veel Klachten over de toenmalige instabiliteit van de Giant Fietsen (Once had op dezelfde fietsen trouwens heel veel gewonnen) Of dit qua snelheid iets uitmaakt weet ik niet maar qua motivatie maakt het zeker wat uit. En het verschil tussen winnen of verliezen zit bij Wielrennen heel vaak tussen de oren.
-Bij tijdritten maakt het frame zowiezo veel uit, Jan Ullrig reed altijd op handgemaakte Walser frames met alleen de stikker mete naam Pinarello erop.


Daarnaast:
Colnago, om er maar eens eentje te noemen laat zijn monocoque frames maken bij Giant in Taiwan (of dat nog zo is weet ik trouwens niet) er hebben dus ook gesponsorde Colnago teams op fietsen rond gereden die bij Giant gemaakt waren.

Geplaatst: 01 jun 2008 22:47
door ghisallo
[/quote]
Daarnaast:
Colnago, om er maar eens eentje te noemen laat zijn monocoque frames maken bij Giant in Taiwan (of dat nog zo is weet ik trouwens niet) er hebben dus ook gesponsorde Colnago teams op fietsen rond gereden die bij Giant gemaakt waren.
[/quote]

jah laten maken zeg je goed het is echt niet hetzelfde als die Giant carbon gevallen!