Het gewicht van de wielrenner
[quote="Nieuweling"]Ik weeg zelf 53 kg bij 1.75m. vetpercentage van 5 procent.[/quote]
[quote="Bleek"]5 procent vet in de winter.. Hoe vaak ben je al ziek geweest?[/quote]
En nog meer: hoe heb je dat gemeten? Als het met zo'n weegschaal is, kan ik je verzekeren dat het een onbetrouwbare schatting is.
[quote="Bleek"]5 procent vet in de winter.. Hoe vaak ben je al ziek geweest?[/quote]
En nog meer: hoe heb je dat gemeten? Als het met zo'n weegschaal is, kan ik je verzekeren dat het een onbetrouwbare schatting is.
-
- Forum-lid
53 kilo bij 175...... heb je er weleens over nagedacht jezelf op te geven voor de casting van een concentratiekamp film ? nee even los van de gekheid, dat lijkt me niet heel gezond (eruitzien).... ik denk dat jij met een kilo of 4-5 meer ook meer kracht zal hebben....
-
- Forum-lid
het is idd met zo'n weegschaal gemeten. Achteraf ook met zo'n meetlat-achting ding, de dokter zei toen dat de meting wel ongeveer kon kloppen. Ik ben bijna nooit ziek ( moet al minstens een jaar of 6 geleden zijn ). Ik zie er inderdaad wel een beetje concentratiekamp-mager uit. Maarja, ik eet me nochtans te pletter.
Nieuweling
Nieuweling
-
- Forum-lid
Ik heb tot mijn 24ste 54kg gewogen met 1m84. Ook ik was vrijwel nooit ziek. Gewicht en vet% zeggen niet zoveel zolang je gezond bent (=niet veel ziek). Ieder lichaam is wat dat betreft verschillend.
Maar, zoals Gianni ook zegt: wil je echt effectief trainen, dan mogen er wel wat kilo's bij. Advies: Ga eens naar een dietist.
Maar, zoals Gianni ook zegt: wil je echt effectief trainen, dan mogen er wel wat kilo's bij. Advies: Ga eens naar een dietist.
[quote="Gianni1985"]53 kilo bij 175...... heb je er weleens over nagedacht jezelf op te geven voor de casting van een concentratiekamp film ? nee even los van de gekheid, dat lijkt me niet heel gezond (eruitzien).... ik denk dat jij met een kilo of 4-5 meer ook meer kracht zal hebben....[/quote]
Dat zal dan ook wel voor mij gelden met m'n 63 kg bij 1.87m, of niet? Heb morgen een groot SMO; zal ze daar 's vragen naar tips of een dieetiste. Ik ben ook niet vaker ziek dan iemand anders, maar merk wel dat ik het veel sneller koud krijg dan anderen. Dat vind ik wel een serieus nadeel. O ja, ik eet ook vrij veel, maar dat helpt niet echt.
Dat zal dan ook wel voor mij gelden met m'n 63 kg bij 1.87m, of niet? Heb morgen een groot SMO; zal ze daar 's vragen naar tips of een dieetiste. Ik ben ook niet vaker ziek dan iemand anders, maar merk wel dat ik het veel sneller koud krijg dan anderen. Dat vind ik wel een serieus nadeel. O ja, ik eet ook vrij veel, maar dat helpt niet echt.
Ik weeg 93kg bij een lengte van 1.95m. Ik wil nog 10kg afvallen voor de toertochten. Maar ja, dan zijn er weer van die mensen die vragen of ik ziek ben....
-
- Forum-lid
hoezo ziek? 83 kg bij 1.95m is toch helemaal niet te weinig?
[quote="Nieuweling"]hoezo ziek? 83 kg bij 1.95m is toch helemaal niet te weinig?[/quote]
Vind ik ook. Maar anderen vinden me dan ongezond uitzien.
Vind ik ook. Maar anderen vinden me dan ongezond uitzien.
[quote="jandoedel"][quote="Nieuweling"]hoezo ziek? 83 kg bij 1.95m is toch helemaal niet te weinig?[/quote]
Vind ik ook. Maar anderen vinden me dan ongezond uitzien.[/quote]
Sommige mensen hebben nu eenmaal rare ideeen van wat een gezond gewicht inhoudt. Meestal zijn die mensen zelf veel en veel te zwaar en gaan ze jou dan vertellen dat je veel te mager bent (ik heb dit meegemaakt in m'n omgeving).
Vind ik ook. Maar anderen vinden me dan ongezond uitzien.[/quote]
Sommige mensen hebben nu eenmaal rare ideeen van wat een gezond gewicht inhoudt. Meestal zijn die mensen zelf veel en veel te zwaar en gaan ze jou dan vertellen dat je veel te mager bent (ik heb dit meegemaakt in m'n omgeving).
-
- Forum-lid
[quote="rene1"][quote="TripplePlayer"]1.95m en 67kg. En er kan nog 2kg af.[/quote]
Ja hoor dat kan best maar verstandig is dat niet.
[/quote]
Inderdaad, cijfers kloppen ook niet. Weer zon onzinnig onderwerp met nummertjes vergelijken, net als vo2max.
Ja hoor dat kan best maar verstandig is dat niet.
[/quote]
Inderdaad, cijfers kloppen ook niet. Weer zon onzinnig onderwerp met nummertjes vergelijken, net als vo2max.