Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

dennisw
Forum-lid

dennisw 04 jun 2008 10:13

Ik zal mij allereerst even voorstellen. Ik ben Dennis en op zoek naar een nieuwe racefiets. Mijn oude beestje (jan janssen van naar schatting 15 jaar oud; shimano 105 afgemoneerd) moet wijken voor een Harrier. Ik ben een echte vrije tijdfietser met mooie fietstochten in het mooie (vlakke) Drenthe en langere fietstochten in het hele land. We broeden nu op enkele plannen om de bergen eens op te zoeken voor het echte werk.
Nu ben ik bij de winkel geweest en op een harrier 2 van 2007 gezeten. Weliswaar ook 105 afgemonteerd maar je merkt wel vooruitgang in die 15 jaar!!!!

Na speuren en vergelijken op de BULLS site zie ik dat de Harrier 2 2007 een carbon voorvork heeft terwijl deze op de Harrier 2008 van alumium is.

Wie kan mij vertellen of er (naast het uiterlijk) nog meer verschillen zijn in de beide versies, zijn er kwaliteitsverschillen in de toegepaste materialen en wat zijn de consequenties van de verschillen op het fietsgenot? De prijs is gelijk.

Dennis

sirbas
Forum-lid

sirbas 04 jun 2008 14:10

Wezenlijke verschillen zijn er niet anders dan de carbonnen voorvork. Ik zou dit overigens wel aanraden, geeft toch iets meer comfort. Heb de Harrier2 2007 nu een jaar en heb er nog geen seconde spijt van gehad, terwijl ik initieel op jacht was naar een Desert Falcon.
De huidige Harrier heeft meer van de Harrier1 uit 2007...

daanjansen
Forum-lid

daanjansen 06 jun 2008 21:46

Goed om te zien dat de club bulls-fietser steeds groter wordt.
Ben zelf nog altijd zeer content met mijn recente aankoop (bulls race 600 pro)
Ik zie ze echter nog niet zo vaak op de weg rondrijden

sirbas
Forum-lid

sirbas 06 jun 2008 23:04

Stuitte gisteren voor het eerst op een andere Bulls op de Hessenweg in de Bilt. Was een blauwe 600? Geen idee hoe oud, stond geparkeerd tegen een lantaarnpaal, geen berijder in de buurt...
Was desondanks een moment van vreugdevolle herkenning!

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 07 jun 2008 00:26

Hoi

hierbij nieuwe foto's van mijn fiets, een Bulls pro race 600.

Ik heb vergeleken met het origineel andere wielen, een ander zadel, andere bandjes en heel belangrijk een zadeltasje met gereedschap gemonteerd

Afbeelding

Afbeelding
Opgeven is geen optie!

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 10 jun 2008 16:26

Mooi gedaan kappa-man! Ziet er strak uit. Welke bidonhouders zitten erop?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

seger
Forum-lid

seger 10 jun 2008 16:49

Mooi om te zien dat Bulls tegenwoordig van die fraaie fietsen maakt. Mijn eerste fiets was een Bulls mtb. [nu zo'n 5 jaar geleden denk ik]. Toen maakte het niet uit welke Bulls je kocht, ze wogen allemaal 13,5kg en waren niet al te mooi om te zien. De prijs was er dan ook naar. Mooie fietsen allemaal!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 17 jun 2008 23:49

WHOOOOHOOOOO
Ik heb mijn nieuwe fiets vandaag zien staan in de zaak.
helaas nog geen ultegra SPD SL pedaaltjes dus nog een daagje wachten
Morgen dus de foto's van mijn Bulls nighthawk 3
Eindelijk!!

sirbas
Forum-lid

sirbas 18 jun 2008 00:54

Eindelijk een higher end Bulls op het forum. We zien uit naar je ervaringen martinovibes!
Toch niet weer een >60 rijder of wel......?? ;)

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 18 jun 2008 20:25

Daarrrrrrr gaat ie dan!
Ervaringen zijn er nog niet echt.
Vandaag nog niet fietsen , ben nog helemaal stuk van mijn werk van vandaag ( process operator )
Morgen ga ik de fiets eens goed aan de tand voelen.
Het enige wat ik op korte termijn ga veranderen is de crank van 3 bladig naar 2 bladig compact en dan in de kleur .hoe kqan het ook anders Z W A R T
Deze gaat er waarschijnlijk op :

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als er nog verzoekjes zijn over bepaalde parts van de fiets....schroom niet , vaag ze aan

foosho
Forum-lid

foosho 18 jun 2008 20:48

Het enige wat ik op korte termijn ga veranderen is de crank van 3 bladig naar 2 bladig compact
Waarom heb je dat niet meteen genomen dan? Word nog een duur grapje...

Gefeliciteerd verder natuurlijk, mooi fietske... enne hopelijk is de maat nu wel de juiste! ;)

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 18 jun 2008 20:56

Foosho schreef:
Het enige wat ik op korte termijn ga veranderen is de crank van 3 bladig naar 2 bladig compact
Waarom heb je dat niet meteen genomen dan? Word nog een duur grapje...

Gefeliciteerd verder natuurlijk, mooi fietske... enne hopelijk is de maat nu wel de juiste! ;)

Heel heel zwak van me.
Ik ging er zowat vanuit dat er gewoon een 2bladig setje op zou zitten.
Die ultegra crank raak ik heus wel kwijt.

Geloof me , die fiets is perfect zo , wat een verschil met die andere vanaf het moment dat ik erop stapte voelde het al 20 keer beter.
Nu ff finetunnen!

Plaats reactie