Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 09 sep 2007 01:56

Daniel1975 schreef:DF, LEES EENS GOED!!!!! Jij roept het volgende:
lees je eigen post's maar eens, dat zegt meer dan genoeg.
van het amateurmilieu. lees de kranten maar van het afgelopen jaar. dat zegt genoeg. concrete voorbeelden genoeg. op alle niveau's.
Dus ik vraag naar die concrete zaken in het amateurmilieu en jij komt met T-Mobile, Astana, Armstrong...dat zijn in mijn ogen geen amateurs maar profs!
Die Russische beloften zijn inderdaad gepakt, niemand die dat hier ontkent. En zoals ik al eerder aangaf; als mensen daadwerkelijk gepakt zijn mogen ze van mij hangen aan de hoogste galg. Zal er geen traan om laten.
Maar jij grijpt elke gelegenheid aan om te roepen dat alle renners gebruiken, en daar kan ik heel, heel erg boos om worden. Dat is bijzonder onsportief, oneerlijk en eigenlijk gewoon stompzinnig. De winnaars van de Marmotte/Dolomietenmarathon/Criq/etc hebben ook gebruikt zeker? Want ja, die zijn de besten geweest afgelopen seizoen.

Verder sluit ik mij aan bij GastheerG. Wijze woorden die de kern raken. Meelopen in de massahysterie is makkelijk.

voor de laatste maal ik zeg niet alle renners. als je je aansluit met gastheer zijn reactie dan ben je het er toch mee eens dat er "pakhazen" rondrijden bij de amateurs.

maar durf jij nog te zeggen met zekerheid, renner x is 100% clean? ikke niet. 1 jaar terug liep je waarschijnlijk nog rood aan als iemand b.v vinokourov beschuldigde van gebruik. een jaar later weten we wel beter. Waarom vraag je om voorbeelden? er komen er wekelijks in de krant! En het is een feit dat er in de milieu's waar er minder controles zijn het gebruik minstens even erg, zoniet erger is. welke renners die jij deze dag aanbidt, zal jij in de toekomst ophangen aan de galg? Dat is het onderwerp dat ik aansnijd. dat is het grote dopingprobleem.

en wederom ontwijk je de inhoudelijke discussie over doping. dit was mijn laatste reactie hierop.
RIDLEY the speed weapon

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 sep 2007 08:50

Leuk zo'n discussie !!

Het wielermilieu moet zich zelf zuiveren . Het zal nooit niet voor de volle 100 % gebeuren , omdat het wielrennen nou eenmaal ook een afspiegeling van de maatschappijen is. Bedriegers zullen er altijd blijven .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2007 12:15

DF schreef:als je je aansluit met gastheer zijn reactie dan ben je het er toch mee eens dat er "pakhazen" rondrijden bij de amateurs.
Kijk, hiermee bewijs je jezelf dat je beter moet lezen. Ik schreef namelijk op 7-9-2007, 08:07 het volgende:
Daniel1975 schreef: Ik heb NOOIT maar dan ook NOOIT ergens geschreven dat doping stopt bij het profwielrennen. Sterker nog, ik weet zeker dat er gebruikt wordt in het amateur A/B peloton.


En ik geloof niet dat ik een inhoudelijke discussie over doping ontwijk. Volgens mij zijn we hier juist bezig met een inhoudelijke discussie. Jouw stelling is dat de hele wielerwereld verziekt is, mijn stelling is een stuk genuanceerder. Ik probeer je alleen van die nuance te overtuigen, maar ik ben inmiddels al tot inzicht gekomen dat het onbegonnen werk is. Iemand die een onderschrift als dat van jou heeft is veel te vooringenomen om open na te denken over de dopingsproblematiek. Je beschuldigt mij er continue van dat ik het dopingsprobleem kleiner maak terwijl ik dat nergens doe. Ik beperk mij slechts tot de feiten en ren niet mee in de massahysterie.
Men kan met een lange sik naar de Vuelta kijken, maar je kunt ook op het puntje van de bank gaan zitten als Freire zich weer in positie gaat zetten voor de volgende massasprint. Gelukkig kan ik dat laatste nog en daar ben ik blij om!!
Less is bore

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 09 sep 2007 13:35

Laat je toch niet zo op de kast jagen, Daniël. De discussie zou, naar mijn idee althans, niet moeten gaan over of en zo ja door wie er gebruikt wordt.
Ik ga er vanuit, dat iedereen, die in dit topic schrijft, de wielersport een warm hart toedraagt en dat we met zijn allen graag willen, dat er gezonde renners rondrijden.

Daarom zou het mooi zijn als in dit topic wat meer wordt nagedacht over hoe we tot oplossingen kunnen komen. Mijn post van 19-8 was in die richting bedoeld. De enige, die daarna nog met een constructief idee kwam was Bikeboss op 15-9: het twee-lijsten-plan. Laten we het daar dan over hebben.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 09 sep 2007 20:03

Het wielermilieu moet zich zelf zuiveren . Het zal nooit niet voor de volle 100 % gebeuren , omdat het wielrennen nou eenmaal ook een afspiegeling van de maatschappijen is. Bedriegers zullen er altijd blijven .[/quote]
___________________________________________________________________

Volledig mee eens. Het is dan ook een regelrechte schande dat de Spaanse bond Valverde doodleuk naar Stuttgart stuurt, waarmee eens te meer wordt bewezen dat hij de meest beschermde renner uit het gild is.
Spanje! Het dopingparadijs waar vele profs (gold de jongste jaren ook voor Axel Merckx) niet meer willen gaan koersen tegen die brommers, die buiten de Spaanse grenzen plots niet meer mee kunnen. Hoewel, met die zes Spanjaarden in de toptien van de jongste Tour hebben ze hun trucendoos blijkbaar verruimd.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Valverde er in het WK niets van bakt; het zou een té grote aanfluiting zijn voor al wie het ernstig meent met een zo zuiver mogelijke wielersport.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2007 21:36

Ik had mij voorgenomen niet te reageren, maar met zulke vreselijk stomme uitspraken gaan mijn haren overeind staan.

Is iemand niet meer onschuldig tot zijn schuld is bewezen? Dat er twijfels zijn rondom Valverde ben ik geheel met jullie eens; maar zo kan ik er nog wel een stuk of wat opnoemen. Maar een rel/roddel is zo gecreert, als we daar naar gaan leven kun je je lol op. Waarom nu eens niet beperken tot de feiten? Bah, bah, bah, die massahisterie!!
Ik hoop dat Valverde het WK wint, uiteraard wel clean.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 10 sep 2007 00:27

niet beginnen met huilen he dan als valverde vandaag of morgen officieel tegen de lamp loopt
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2007 00:31

Nee hoor, zal ik niet doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 sep 2007 03:26

dutchflandrien schreef: P.s ben benieuwd wat de "natural coureur believers" gaan posten over dat nieuw doping gevalletje bij de russische belofte's? gebeurt alleen in rusland zeker? en is allemaal weer uit de lucht gegrepen zeker?


Ik ben net terug van 3 dagen koers, ik heb vandaag nog 5 uur in de stromende regen door de bergen gereden bij minder dan 10 graden en 't 1e wat ik lees is dat DFje insinueerd dat we bij de Belofte allemaal doping gebruiken... Zo triest vind ik 't, dat voor jouw de snelheid bij de A-amateurs waarschijnlijk al ongeloofdwaardig is betekent niet dat ze allemaal pakhazen zijn, maar zegt meer iets over 't feit dat je nooit op niveau gekoerst hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 sep 2007 13:14

@bikeboss

Ik heb altijd mijn twijfels gehad over de Armstrong Trein (dus niet perse over Armstrong zelf) het feit dat zijn knechten heel goed reden in zijn dienst kan natuurlijk te verklaren zijn uit het gegeven dat ze heel veel moraal hadden door voor een vrijwel zekere winnaar te knechten en dat ze allemaal maar deeltaken hadden. Maar ik vind het toch opvallend dat alle rijders die zijn ploeg later verlieten daarna veel minder presteerden en die wat wel presteerden (Heras, Hamilton, Landis) werden op doping gepakt.
Dit roept bij mij meer vraagtekens op dan het feit dat bepaalde renners (Spanjaarden werden genoemd) in hun eigen land beter presteren, dit is namelijk niet veel anders met Hollanders in Nederland, Vlamingen in Vlaanderen en Italianen in Italie. Als je zo gaat redeneren dan zouden eigenlijk alleen de Fransen Clean zijn want die bakken er niets van in de Tour.
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 10 sep 2007 20:38

Amclassic-fan schreef:
dutchflandrien schreef: P.s ben benieuwd wat de "natural coureur believers" gaan posten over dat nieuw doping gevalletje bij de russische belofte's? gebeurt alleen in rusland zeker? en is allemaal weer uit de lucht gegrepen zeker?


Ik ben net terug van 3 dagen koers, ik heb vandaag nog 5 uur in de stromende regen door de bergen gereden bij minder dan 10 graden en 't 1e wat ik lees is dat DFje insinueerd dat we bij de Belofte allemaal doping gebruiken... Zo triest vind ik 't, dat voor jouw de snelheid bij de A-amateurs waarschijnlijk al ongeloofdwaardig is betekent niet dat ze allemaal pakhazen zijn, maar zegt meer iets over 't feit dat je nooit op niveau gekoerst hebt.

ik geloof niet dat ik snelheid al aan doping gekoppeld heb. Wat ik triest vind is dat van die type renners, gelijk jij, en ik wil gerust geloven dat jij clean rijdt het zo opnemen voor die "collega's" van je die de hele sport verzieken met hun drug-gebruik. jij, die uren traint in de stromende regen, afziet gelijk de beesten, jij die dan bijna nooit zal winnen omdat die andere slikt. dat vind ik triest.
RIDLEY the speed weapon

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 10 sep 2007 22:19

Blijkbaar voelen er zich weer een aantal geroepen om het voor Valverde op te nemen. In een vrij recent verleden werden op dit forum ook oneindige discussies gevoerd rond de onschuld van Ullrich, Basso en co, telkens opnieuw rond het centrale argument dat iedereen onschuldig is tot zijn schuld is bewezen. Wanneer dan de onweerlegbare bewijzen op tafel komen verstomt plots alle commentaar. Ook wat Valverde betreft bevat het Puerto-dossier documenten die zijn betrokkenheid aantonen; alleen wordt dat heerschap voor de zoveelste keer de hand boven het hoofd gehouden, niet in het minst door de Spaanse bond natuurlijk. Wat indien Valverde Duitser was?
Vooraleer het over 'stomme reacties' te hebben, zou ik o.a. moderator Daniel 1975 aanraden informatie in te winnen bij profs die aan den lijve ondervinden wat het verschil is tussen koersen in en buiten Spanje. Dan zouden zijn interventies minder 'stom' overkomen.

Plaats reactie