Pagina 9 van 28
Geplaatst: 18 okt 2007 14:00
door marcello
[quote="Ed Vrolijk"][/quote]
:/ Valt weinig te lezen Ed
Geplaatst: 18 okt 2007 19:16
door edvrolijk
Ik weet het, ik weet het. Ergens gaat er iets mis met mijn computer, of beter gezegd , met het netwerk hier. Zit hier lekker op m'n werk te internetten, maar soms vallen er hele stukken tekst weg. Mijn collega's hebben er ook last van, dus het ligt niet aan mij.
Dus tot het gefikst is houd ik me maar een beetje gedeist op het forum.
Groeten.
eind op streek
Geplaatst: 18 okt 2007 20:31
door guser
ok hij rijdt. best scary nog zonder toeclips! enkele opmerkingen:
- provisorisch stuurlint, ik zoek nog een langere stuurpen
- kettinglijn is ok, spanning wisselt wel wat. hopelijk blijft ie liggen
- mijn kettingzweep werkt niet op de baankrans (is voor 1/8"), iemand een idee hoe ik de krans strakker krijg?
- verzet is 44x18
banden staan niet zo mooi maar had ik nog liggen. als ik het rijden erg leuk vind spuit ik het frame nog een keer over!
[img=
http://img100.imageshack.us/img100/4172 ... 6klis5.jpg]
[img=
http://img146.imageshack.us/img146/7408 ... 8klet2.jpg]
Geplaatst: 19 okt 2007 01:22
door scepticus
Guser schreef:
ik zoek nog een langere stuurpen
Bij Dasia in Haarlem hebben ze nog een behoorlijke krat vol waar je tegen een redelijke prijs in mag graaien
- mijn kettingzweep werkt niet op de baankrans (is voor 1/8"), iemand een idee hoe ik de krans strakker krijg?
Hard trappen?
Geplaatst: 19 okt 2007 11:54
door 53x11
[quote="Guser"]ok hij rijdt. best scary nog zonder toeclips! enkele opmerkingen:
- provisorisch stuurlint, ik zoek nog een langere stuurpen
- kettinglijn is ok, spanning wisselt wel wat. hopelijk blijft ie liggen
- mijn kettingzweep werkt niet op de baankrans (is voor 1/8"), iemand een idee hoe ik de krans strakker krijg?
- verzet is 44x18
banden staan niet zo mooi maar had ik nog liggen. als ik het rijden erg leuk vind spuit ik het frame nog een keer over!
[/quote]
Leuk!
Kettingspanning: Zit je voorblad wel mooi gecentreerd? Volgens mij staan er op
www.sheldonbrown.com wel tips over hoe dat te doen.
Het lijkt alsof je onwijs lange cranks hebt. Oppassen in de bochten dan! (Op mijn fixie zitten 170 mm cranks dacht ik, en die schrapen ook weleens over het asfalt..)
Kransje strakker: Iemand je achterwiel vast laten houden en dan via je pedalen de boel strakker trekken? Niet vergeten je lockring daarna ook aan te draaien, anders draai je de boel zo weer los bij afremmen.
Geplaatst: 19 okt 2007 12:12
door guser
dank voor de tips!
- krans strakker krijgen moet wel lukken
- kettingblad draaien wordt even vogelen dus
- cranks zijn 170. is er niet een stuk meer winst te behalen door smalle klikpedalen te monteren dan door de cranks te vervangen? met de enorme units die er nu op zitten ligt een heupfractuur wel in het verschiet...
Geplaatst: 19 okt 2007 12:16
door 53x11
170 mm is juist kort ('echte' baancranks zijn vaak 165, dus dat scheelt maar een halve cm). Zal wel gezichtsbedrog zijn dan?!
Geplaatst: 19 okt 2007 12:35
door guser
klopt, ze zijn 170 hart-hart. kort voor op de weg maar lang voor op de baan.
met 'enorme units' heb ik het over de platform-pedalen, die steken ver uit opzij en raken dus vlug het asfalt!
Geplaatst: 02 nov 2007 23:14
door remon@
Op Bikemotion stond het merk "Viva". Nog nooit van gehoord maar ze maken mooie fietsen. En met name Singlespeed.
Check de site en oordeel zelf.
http://www.amazingwheels.nl/vivacatalogus.pdf
greetz
Remon@
Geplaatst: 03 nov 2007 00:05
door scepticus
Zondag
*NKSS*
Concorde Mistral SS/Fixed Gear
Geplaatst: 04 nov 2007 19:54
door seger
Hierbij ook een plaatje van mijn singlespeed racer. Ik heb mijn oude concorde mistral frame opgebouwd met oude onderdelen die ik nog had liggen. Er zit wel een mooie Suzue Promax achternaaf op. Door het wiel om te draaien kan ik kiezen voor singlespeed of fixed gear.
[img=
http://img155.imageshack.us/img155/8927/pict0013gz8.jpg]
[img=
http://img252.imageshack.us/img252/9594/pict0014tf4.jpg]
Geplaatst: 04 nov 2007 20:24
door remon@
ziet er goed uit!