Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 29 mei 2008 11:25

Je kunt erom lachen, maar ik vind het bijzonderlijk ergerlijk. Ik zeg: een verplicht keurmerk voor fm's!!!
Groet,
Mike

mspoon
Forum-lid

mspoon 30 mei 2008 11:45

Totaal andere ervaringen met vos, vorige week nog 2 fietsen daar gekocht met 50% korting.
setje r-sys voor 800,- euro en goede service.
Nog wat onderdelen gekocht tegen bijna inkoops prijs, bakie koffie erbij.
Fiets werd gelijk opgebouwd en afgesteld, mijn eigen fiets kreeg gelijk een service beurtje, gratis natuurlijk.
Een gesprek met hem gehad over dat het toch wel schandalig is dat het op bepaalde forum mogelijk is om dusdanige negativiteit over een winkel, onderdeel of fiets te schrijven.
Ik denk persoonlijk dat er mensen zijn op dit forum die profijt bij hebben als bepaalde fietswinkels in een verkeerd daglicht komen te staan.
Orbea Orca, What Else?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mei 2008 11:48

Vos wil kennelijk terug naar het communistische regime met censuur e.d. Interessant.....................

diogenes
Forum-lid

diogenes 30 mei 2008 11:53

>Nog wat onderdelen gekocht tegen bijna inkoops prijs
Ik denk als ik het zo hoor, dat die mensen het niet om het geld doen, maar dat het gewoon hobby is. Echte altruisten, dus!

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 mei 2008 11:57

"Ik denk persoonlijk dat er mensen zijn op dit forum die profijt bij hebben als bepaalde fietswinkels in een verkeerd daglicht komen te staan"

Knap dat een klant weet wat de inkoopsprijs van Vos is..... Niets mis met dergelijke zaken (dergelijke zaken hebben bestaansrecht, zeker gezien het feit dat goede fietsenmakers zich dan wat makkelijker kunnen onderscheiden).

Zaken als Vos en Salden kunnen op prijs meestal zeer goed concurreren en iedereen moet gewoon zelf weten waar hij/zij haar spullen koopt (voorwaarde is wel dat je alles zelf monteerd want op het gebied van kennis/techniek zou ik liever elders gaan shoppen)

evers
Forum-lid

evers 30 mei 2008 17:00

die mspoon zou ik niet te serieus nemen.. Hij zit in meerdere topics Vos zwanenburg de hemel in te prijzen alsof het de beste zaak ter wereld is. Je gaat bijna denken dat hij er zelf werkt of dbevriend is met de eigenaar.

Daarnaast is hij zoals havana al zegt erg communistisch ingesteld
Train ze!

pipootje
Forum-lid

pipootje 31 mei 2008 00:03

Zaken als Vos en Salden kunnen op prijs meestal zeer goed concurreren en iedereen moet gewoon zelf weten waar hij/zij haar spullen koopt (voorwaarde is wel dat je alles zelf monteerd want op het gebied van kennis/techniek zou ik liever elders gaan shoppen)

[/quote]

Ik heb daar een alu frame gekocht voor 250 euri (merkloos, zelfde als intersens) en voor 50 euro heeft men alle spullen overgezet van mijn oude fiets. Kon er op wachten. De jongen die het deed (Italiaan, geen Pool) staat de hele dag alleen maar aan racefietsen te sleutelen. Bracket werd van binnen netjes ontdaan van verfresten, etc. Waarom zouden die gasten minder goed schroeven dan anderen ? Een week later kon ik stuurpen gratis over laten zetten naar kortere. Er is nog niks van de fiets gevallen in de tussentijd. Als ik eerlijk moet zijn dan moet ik zeggen dat ik een tevreden klant ben. O.K. ik had wel een rolmaatje bij me om zelf te meten dat ik het goede frame kreeg, en ik wist precies wat ik wilde qua maatvoering.
Moraal: uitkijken met generaliserende uitspraken.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

mspoon
Forum-lid

mspoon 31 mei 2008 13:32

Ik neem deel aan dit forum om een indicatie en ervaringen van mensen over producten te krijgen en mee te nemen in mijn beslissingen die ik neem. Zo ook kan ik alleen uit eigen ervaringen spreken. Wat mij opvalt is als je op een forum als dit je mening en of je ervaring teveel afwijkt van wat andere vaak suggereren je in een hoekje alleen komt te staan. Een paar kleinigheden worden hier dusdanig opgeblazen dat je een totaal vertekend beeld krijgt van een product of winkel. slechte ervaringen met zogenaamde goede Fm worden verwaarloosd. Dat vind ik jammer want vaak mensen die nieuw zijn op een forum net zoals ik toendertijd zijn beginnende fietsers die een juiste keuze willen maken uit een neutraal ingesteld informatiemedium.
Orbea Orca, What Else?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2008 13:37

In beginsel heb je gelijk mspoon maar de FEITEN spreken in dit geval toch voor zich? Niemand zegt dat Vos geen goede prijzen hanteert? Er komen gewoon vaak verhalen naar buiten die reden tot twijfel geven en voorts verkoopt hij merken waar hij geen officieel dealer van is.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 mei 2008 14:12

Iedere ondernemer bepaalt zelf welke marges hij of zij hanteert. Deze marges worden opgebouwd naar de kosten die hij of zij heeft en de winst die hij of zij wil maken.
Daarnaast is hij of zij ook vrij waar hij of zij de spullen inkoopt. Of het nu via de verdeler in Nederland gaat of via een verdeler uit het buitenland.
Niets is wat het lijkt..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2008 16:14

mspoon schreef:Een paar kleinigheden

Als jij dat wilt geloven moet je dat vooral doen, maar het is toch wel duidelijk dat de praktijk gewoon anders is. Of wil je zeggen dat alle personen in dit topic aan het liegen zijn? Op andere fora staan gewoon dezelfde ervaringen van andere mensen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mspoon
Forum-lid

mspoon 31 mei 2008 17:55

Er wordt gesproken over feiten zelfs, vindt ik een een paar honderd andere wel tevreden vos klanten vreemd want wij hebben wel goede ervaringen, dus het zijn geen feiten meer.
Als het echt zo erg is met de vos dan had hij het geen 60 jaar uitgehouden.
Een feit is wel (en die vraag heb ik al meerdere malen in andere topics ook gesteld) dat er niemand op dit forum de ervaring heeft dat vos zijn afspraken betreft garantie niet na komt.
Ook iets wat in twijfel wordt gebracht, gebaseerd op suggestie.
Alleen kleinigheden die je ook bij zogenaamde goede fm tegenkomt, alleen daar wordt niet over gesproken. zou nog graag een linkje zien naar die andere fora. (of is dit ook sugestief).
Orbea Orca, What Else?

Plaats reactie