Over de wielersport en zijn beoefenaars.

programma’s over wielrennen op TV

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2010 23:51

Dit jaar slaat de Tour de France de gevreesde Mont Ventoux een jaartje over. Tot grote opluchting van veel niet-klimmers in het Tourpeloton: hen slaat acuut de angst in de kuiten als ze deze enorme kale piek in de Provence op zien doemen. Op de flanken ervan zijn dan ook al heel wat historische wielergevechten uitgevochten. Zelfs de ongenaakbare Eddy Merckx moest eenmaal aan het zuurstof na de beklimming van de berg.

Te zwaar?
Eenmaal was het gevecht met de Mont Ventoux er één met dodelijke afloop. In de Tour van 1967 viel de Brit Tommy Simpson vlak voordat hij de top van de berg bereikte bewusteloos van zijn fiets. Hij werd per helikopter afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij overleed. De Tourdirectie kreeg veel kritiek na Simpsons dood: het parkoers zou te zwaar zijn. Maar dopinggebruik en drankmisbruik van de renner zouden de zaken verergerd hebben. De renner kreeg een monument op de flanken van deze mythische berg (foto). Andere Tijden Sport bespreekt de berg met Merckx, oud-Tourwinnaar Ferdi Kübler en Robert Gesink
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

petertje
Forum-lid

petertje 26 jul 2010 16:03

Op welke sportzender wordt er veel wielrennen uitgezonden? Wil een digitaal televisie pakket nemen maar weet niet op welke zenders is dan moet letten. Op deze site staan aardig wat sportzenders in het overzicht. http://www.internetentv.nl Iemand ervaring mee? Gr Peter

eelcoz

eelcoz 26 jul 2010 16:09

petertje schreef:Op welke sportzender wordt er veel wielrennen uitgezonden? Wil een digitaal televisie pakket nemen maar weet niet op welke zenders is dan moet letten. Op deze site staan aardig wat sportzenders in het overzicht. http://www.internetentv.nl Iemand ervaring mee? Gr Peter

Volgens mij zenden de Belgen en Eurosport wel zo'n beetje al het wielrennen dat uberhaupt uitgezonden kan worden uit. Daar heb je dus geen exotische zenders voor nodig.:D

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2010 17:28

Eurosport 2 wil nog wel eens fietsen uitzenden. Naast koersen als de Ronde van Polen of de Ronde van Turkije bijv. cross country mountainbiken, downhill en BMX.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 01 aug 2010 23:36

Ik kwam net deze tegen, een sport docu van een paar jaar terug:

Sport Document: duel Bobet-Robic
http://nos.nl/video/174457-sport-docume ... robic.html

52 minuten historische beelden
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 02 aug 2010 13:22

Vanavond op TV (tekst gekopieerd van de Holland Sport site):

In Holland Sportzomer deze week onder meer de bekroonde documentaire ‘Pijn van de kou’. Hierin keren de Nederlandse wielrenners Erik Breukink en Johan van der Velde terug naar de Italiaanse Passo di Gavia. In 1988 leverden beide renners hier tijdens de Ronde van Italiё een strijd tegen sneeuw, wind en vrieskou. Breukink won de etappe, Van der Velde moest onderkoeld en uitgeput afstappen. Ook in deze uitzending een bezoek aan het kerkje van het Italiaanse Ghisallo, dat is uitgegroeid is tot een bedevaartsplaats van wielrenners. En Wilfried ontmoet Gino Bartali, veelvuldig Tour- en Girowinnaar.

thoughtless
Forum-lid

thoughtless 02 aug 2010 13:59

Hmm toch maar kijken, het is toch komkommertijd!

hamer
Forum-lid

hamer 02 aug 2010 22:35

ever schreef:Vanavond op TV (tekst gekopieerd van de Holland Sport site):

In Holland Sportzomer deze week onder meer de bekroonde documentaire ‘Pijn van de kou’. Hierin keren de Nederlandse wielrenners Erik Breukink en Johan van der Velde terug naar de Italiaanse Passo di Gavia. In 1988 leverden beide renners hier tijdens de Ronde van Italiё een strijd tegen sneeuw, wind en vrieskou. Breukink won de etappe, Van der Velde moest onderkoeld en uitgeput afstappen. Ook in deze uitzending een bezoek aan het kerkje van het Italiaanse Ghisallo, dat is uitgegroeid is tot een bedevaartsplaats van wielrenners. En Wilfried ontmoet Gino Bartali, veelvuldig Tour- en Girowinnaar.

Is nu bezig!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 aug 2010 10:27

Neem aan dat het herhalingen waren?
Maar had het nog niet gezien. Door Mart Smeets ben ik altijd genezen van verhalen uit de oude doos, maar dit was wel leuk gedaan.

robbey
Forum-lid

robbey 03 aug 2010 10:30

Vond t gisterenavond prachtig stukje televisie, zei 't nog tegen me vriendin uiterst zeldzaam tegenwoordig.
De Jong vind ik in z'n presenteren en programma's steeds beter worden.
Leuke opzet en gewoon een goed idee gekregen van Bartali, gavia en P-R voor degene die nog niets ervan wisten.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 03 aug 2010 11:55

Ik zag dat Wielerland ook weer begonnen is, afgelopen zondag op het dramatische tijdstip van 11.00 uur. Ik vergeet er vrijwel altijd naar te kijken. SBS6...

lancer
Forum-lid

lancer 03 aug 2010 12:27

Op rtl gemist kun je alles terug kijken, is een herhaling van mei. En het is rtl7 niet SBS...

Plaats reactie