Polar CS600
Ik zag dat bijv. de cardioshop.be gratis een irda bijleverde (met fluovestje en boekje over hartslagmeters en training). Het was denk ik ongeveer 385 euro met cadansmeter bij voor de CS600.
Ik twijfel ook nog altijd, gelukkig is het niet dringend.
Er zijn veel toestellen op de markt in allerlei prijsklasses maar die CS600 lijkt toch de betrouwbaarste te zijn.
Ik twijfel ook nog altijd, gelukkig is het niet dringend.
Er zijn veel toestellen op de markt in allerlei prijsklasses maar die CS600 lijkt toch de betrouwbaarste te zijn.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik(te) de IR Interface. Net een Lipstic.....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben overwegende om die CS600 te kopen, al was het alleen maar om van die vervelende storingen af te komen zoals mijn CS 100.
Uit de reacties van de CS600 eigenaren is duidelijk dat het met die storingen tot nu toe wel goed zit.
Maar, wat nu als er bv. nieuwe frequenties voor wat voor toepassing dan ook in de ether komen is polar dan is staat indien er storingen ontstaan met
bv. de CS600 om deze aan te passen of moeten we dan weer een nieuw model gaan kopen.
Misschien zijn er ethertechneuten hier die dit mogelijk weten.
En ja, ik heb deze vraag ook aan Polar opgestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Uit de reacties van de CS600 eigenaren is duidelijk dat het met die storingen tot nu toe wel goed zit.
Maar, wat nu als er bv. nieuwe frequenties voor wat voor toepassing dan ook in de ether komen is polar dan is staat indien er storingen ontstaan met
bv. de CS600 om deze aan te passen of moeten we dan weer een nieuw model gaan kopen.
Misschien zijn er ethertechneuten hier die dit mogelijk weten.
En ja, ik heb deze vraag ook aan Polar opgestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hi,
Ik heb mijn HAC5 ingeleverd voor een CS600 en hoop daarmee van wat elende af te zijn.
Helaas wel nóg duurder, maar jah...als je zoveel geld uitgeeft aan zoiets kleins moet het op zijn minst feiloos werken.
De gebruiksvriendelijkheid viel mij meteen op > super!
Hopelijk werkt de hoogte meter van dit ding wel goed. Ik ga o.a. dit weekend naar Cochem (ZW Duitsland) om het uit te proberen.
Minpunt vind ik wel dat je software meegeleverd krijgt zodat je kunt syncen maar geen kabel. Ik wist dat je een IRD-ding kunt kopen maar had verwacht dat er wel iets anders standaard bij zou zitten.
Wat ik me wel afvraag is of je wat aan die RR-registratie hebt. Hier heb ik me nog nooit in verdiept. Ik heb veel over trainen met HFmeter gelezen maar dit is compleet nieuw voor mij.
Ik heb mijn HAC5 ingeleverd voor een CS600 en hoop daarmee van wat elende af te zijn.
Helaas wel nóg duurder, maar jah...als je zoveel geld uitgeeft aan zoiets kleins moet het op zijn minst feiloos werken.
De gebruiksvriendelijkheid viel mij meteen op > super!
Hopelijk werkt de hoogte meter van dit ding wel goed. Ik ga o.a. dit weekend naar Cochem (ZW Duitsland) om het uit te proberen.
Minpunt vind ik wel dat je software meegeleverd krijgt zodat je kunt syncen maar geen kabel. Ik wist dat je een IRD-ding kunt kopen maar had verwacht dat er wel iets anders standaard bij zou zitten.
Wat ik me wel afvraag is of je wat aan die RR-registratie hebt. Hier heb ik me nog nooit in verdiept. Ik heb veel over trainen met HFmeter gelezen maar dit is compleet nieuw voor mij.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
Ik gebruik de CS600 al een jaar. Heb nu de cadans en snelheidssensor (12000 km) moeten vervangen omdat de batterij leeg is. Als je handig bent kun je de sensor ook open wrikken, de batterij vervangen en weer dicht lijmen. Scheelt een hoop geld maar is minder betrouwbaar. Ik heb een enkele keer gehad dat de hartslag gegevens niet naar de PC werden overgebracht terwijl deze gegevens wel opgeslagen waren in de CS600. Ook op een andere PC lukte dit niet. Ik registreer de RR gegevens wel altijd maar het is mij ook onduidelijk wat ik er mee aan moet.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
[quote="Sander B"]Minpunt vind ik wel dat je software meegeleverd krijgt zodat je kunt syncen maar geen kabel. Ik wist dat je een IRD-ding kunt kopen maar had verwacht dat er wel iets anders standaard bij zou zitten.[/quote]
Wat had je verwacht dan? Het is geen mobieltje waar je nog ergens een stekkertje in kan proppen.
[quote="Beukje"]Als je handig bent kun je de sensor ook open wrikken, de batterij vervangen en weer dicht lijmen.[/quote]
Zit dat origineel ook gelijmd dan? De sensoren van de S710i zitten enkel geschroefd dicht. Dus het is eenvoudig om de batterij te verwisselen. Een rubberen randje zorgt voor de waterafdichting.
Wat had je verwacht dan? Het is geen mobieltje waar je nog ergens een stekkertje in kan proppen.
[quote="Beukje"]Als je handig bent kun je de sensor ook open wrikken, de batterij vervangen en weer dicht lijmen.[/quote]
Zit dat origineel ook gelijmd dan? De sensoren van de S710i zitten enkel geschroefd dicht. Dus het is eenvoudig om de batterij te verwisselen. Een rubberen randje zorgt voor de waterafdichting.
De hac5 heeft een oplossing met een kabeltje. Standaard meegeleverd.
Vandaag eerste ritje gereden met de polar.
Fantastisch ding.
Duidelijk en de hoogtemeting werkt super (hoewel ie af en toe toch wel een tijdje zeer hoge waardes aangeeft: Oude Hollenweg Nijmegen stukken lang 14% en Hoog Elten DL ook heel stuk 15%.)
Morgen ff IRDA - dingetje kopen bij computerwinkel en uitproberen via pc
Vandaag eerste ritje gereden met de polar.
Fantastisch ding.
Duidelijk en de hoogtemeting werkt super (hoewel ie af en toe toch wel een tijdje zeer hoge waardes aangeeft: Oude Hollenweg Nijmegen stukken lang 14% en Hoog Elten DL ook heel stuk 15%.)
Morgen ff IRDA - dingetje kopen bij computerwinkel en uitproberen via pc
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
- enrico-s-works
- Forum-lid
Je kunt de 'sample' tijd instellen. Hoe lager des te beter de nauwkeuriger hij bijvb
de hoogte van dat moment weergeeft (uiteraard ook de meet onnauwkeurig-
heid speelt hier in mee). Hij staat standaard op 5 seconden om geheugen te
sparen. Je kunt hem op 1, 5 en ik meen 10 sec sample tijd instellen. Bij 1 sec heb
je de meest nauwkeurige meting en kun je een rit tot zo'n 2,5 uur opslaan in
het geheugen van de CS600. Voor de 5 sec sample tijd dus zo'n 11 uur en bij
10sec om en nabij 25 uur. Op het moment dat het geheugen vol is gaat 'ie
het geheugen overschrijven vanaf het begin...... Wel iets om op te letten dus.
sparen. Je kunt hem op 1, 5 en ik meen 10 sec sample tijd instellen. Bij 1 sec heb
het geheugen overschrijven vanaf het begin...... Wel iets om op te letten dus.
-
- Forum-lid
Het geheugen van de Polar vind ik het grootste minpunt. Dit hadden ze wel mogen uitbreiden.
[quote="Enrico-S-works"]Je kunt de 'sample' tijd instellen. Hoe lager des te beter de nauwkeuriger hij bijvb
het geheugen overschrijven vanaf het begin...... Wel iets om op te letten dus.[/quote]
Het is ook afhankelijk welke parameters je wilt opslaan.
Met een interval van 5 sec kon ik geloof ca 25 uur opslaan, dus dat vind ik redelijk veel
het geheugen overschrijven vanaf het begin...... Wel iets om op te letten dus.[/quote]
Het is ook afhankelijk welke parameters je wilt opslaan.
Met een interval van 5 sec kon ik geloof ca 25 uur opslaan, dus dat vind ik redelijk veel
- enrico-s-works
- Forum-lid
Vind het ook nog best meevallen. sample tijden van 5 seconden vind ik best. Overigens; mijn aangegeven tijden gelden voor wanneer je het hele circus aansluit en gebruikt; hartslag, snelheid, cadans en power. Vooral die laatste 'vreet' geheugen want hij meet links en rechts afzonderlijk.... Kun je gelijk zien welk been sterker is (of voorkeur heeft in je hersenen....) Vindt het een mooi stuk techniek!