kapot carbon frame
Wie heeft gezegd dat jouw methode ok is???? Er is volgens mij gezegd dat het niet onmogelijk is als je de GEHELE buis opnieuw lamineerd EN je rekening houdt met de zaken die ik eerder heb aangegeven.... en dat het gedaan wordt door een ERVAREN persoon.
nulla tenaci invia est via
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 23 September 2006
Quote: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
en deze winter... geheim project... een frame geheel zelf maken
ps.Koers, elk geheim project heeft een code naam, wat is dat van jouw?
het frame krijgt de volgende benaming
merk: Koers type: kamikaze
Quote: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
en deze winter... geheim project... een frame geheel zelf maken
ps.Koers, elk geheim project heeft een code naam, wat is dat van jouw?
het frame krijgt de volgende benaming
merk: Koers type: kamikaze
Quote: Origineel geplaatst door Sparko op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 23 September 2006Quote: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
en deze winter... geheim project... een frame geheel zelf makenps.
Koers, elk geheim project heeft een code naam, wat is dat van jouw?
het frame krijgt de volgende benamingmerk: Koers type: kamikaze
Als hij straks zijn geld kan verdienen met carbon reparatie, dan kan hij de wieler ploeg "Hara Kiri" gaan sponseren. Hij geeft dan alle teamgenoten een "vakkundig" gerepareerd carbon frame. Ze mogen dan wel geen wedstrijden rijden op die frames, maar dan hebben ze in ieder geval een gratis trainingfiets.
Tip voor andere wielerploegen: hou in ieder geval afstand als je deze ploeg tegen komt, of rij er met een grote boog omheen.
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 23 September 2006Quote: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
en deze winter... geheim project... een frame geheel zelf makenps.
Koers, elk geheim project heeft een code naam, wat is dat van jouw?
het frame krijgt de volgende benamingmerk: Koers type: kamikaze
Als hij straks zijn geld kan verdienen met carbon reparatie, dan kan hij de wieler ploeg "Hara Kiri" gaan sponseren. Hij geeft dan alle teamgenoten een "vakkundig" gerepareerd carbon frame. Ze mogen dan wel geen wedstrijden rijden op die frames, maar dan hebben ze in ieder geval een gratis trainingfiets.
Tip voor andere wielerploegen: hou in ieder geval afstand als je deze ploeg tegen komt, of rij er met een grote boog omheen.
Als ie gaar is kom ik terug
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 22 September 2006
ja foto komt eraan
@casran; ik betaal niet voor kapotte onderdelen tenzij het een kapotte colnago c50, c45 of pinarello montello is natuurlijk
daarnaast is een stuur wel het laatste onderdeel waamee je moet gaan rijden als het gebroken is.
ik heb al sinds het begin geroepen; voorvorken, balhoofdbuizen en sturen ga ik NIET repareren. maar een scheurtje in de achtervork of iets dergelijks ben ik best voor in.
Waar blijft de foto, ik ben erg benieuwd.
ja foto komt eraan
@casran; ik betaal niet voor kapotte onderdelen tenzij het een kapotte colnago c50, c45 of pinarello montello is natuurlijk
daarnaast is een stuur wel het laatste onderdeel waamee je moet gaan rijden als het gebroken is.
ik heb al sinds het begin geroepen; voorvorken, balhoofdbuizen en sturen ga ik NIET repareren. maar een scheurtje in de achtervork of iets dergelijks ben ik best voor in.
Waar blijft de foto, ik ben erg benieuwd.
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?
Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.
In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen.
Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?
Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.
In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen.
Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?
Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.
In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen.
Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Daar gaat het hem niet om, het ging om te beginnen om dat frame van de TS, koers die ging dat direct herstellen no problemo, echter carbon herstellen doe je nu eenmaal niet zomaar en koers laat die man dan maar op die fiets rijden, wie neemt de verantwoordelijkheid op ? de manier waarop is er gewoon niet naar.
en als je die armsteuntjes ziet, hoe gaat hij dan in gods naam een frame maken? een frame moet nu net wel redelijk precies in elkaar zitten, zodat je achterwiel netjes recht zit, je balhofd niet te schuin , bracket recht enz.... en nog met de juiste afmetingen natuurlijk.
en ivm je ligfietsen sla je de bal weer verkeerd, 't is niet de ligfiets die in carbon zelfbouw is maar het omhulsel, dus niet het dragende en mechanische gedeelde maar de kuip , wat weer een imens verschil is in veiligheid en functionaliteit.
negatief? ja tov koers wel ja, omdat ie twee lapjes heeft gemaakt denkt ie dat ie alles kan, heeft geen ervaring, nada nothing, maar gaat wel frames repareren, het is nu wel het frame de de fietser draagt en als daar iets misgaat ligt de fietser netjes met zijn bakkes tegen het asvalt. ook uit zijn posts begrijpt ie niet vanwaar carbon zijn stevigheid haalt , carbon is nu eenmaal geen polyester waar zijn techniek (mits goed toegepast) wel zou werken.
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006
die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.
een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .
en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?
Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.
In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen.
Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Daar gaat het hem niet om, het ging om te beginnen om dat frame van de TS, koers die ging dat direct herstellen no problemo, echter carbon herstellen doe je nu eenmaal niet zomaar en koers laat die man dan maar op die fiets rijden, wie neemt de verantwoordelijkheid op ? de manier waarop is er gewoon niet naar.
en als je die armsteuntjes ziet, hoe gaat hij dan in gods naam een frame maken? een frame moet nu net wel redelijk precies in elkaar zitten, zodat je achterwiel netjes recht zit, je balhofd niet te schuin , bracket recht enz.... en nog met de juiste afmetingen natuurlijk.
en ivm je ligfietsen sla je de bal weer verkeerd, 't is niet de ligfiets die in carbon zelfbouw is maar het omhulsel, dus niet het dragende en mechanische gedeelde maar de kuip , wat weer een imens verschil is in veiligheid en functionaliteit.
negatief? ja tov koers wel ja, omdat ie twee lapjes heeft gemaakt denkt ie dat ie alles kan, heeft geen ervaring, nada nothing, maar gaat wel frames repareren, het is nu wel het frame de de fietser draagt en als daar iets misgaat ligt de fietser netjes met zijn bakkes tegen het asvalt. ook uit zijn posts begrijpt ie niet vanwaar carbon zijn stevigheid haalt , carbon is nu eenmaal geen polyester waar zijn techniek (mits goed toegepast) wel zou werken.
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006
Daar gaat het hem niet om, het ging om te beginnen om dat frame van de TS, koers die ging dat direct herstellen no problemo, echter carbon herstellen doe je nu eenmaal niet zomaar en koers laat die man dan maar op die fiets rijden, wie neemt de verantwoordelijkheid op ? de manier waarop is er gewoon niet naar.
en als je die armsteuntjes ziet, hoe gaat hij dan in gods naam een frame maken? een frame moet nu net wel redelijk precies in elkaar zitten, zodat je achterwiel netjes recht zit, je balhofd niet te schuin , bracket recht enz.... en nog met de juiste afmetingen natuurlijk.
en ivm je ligfietsen sla je de bal weer verkeerd, 't is niet de ligfiets die in carbon zelfbouw is maar het omhulsel, dus niet het dragende en mechanische gedeelde maar de kuip , wat weer een imens verschil is in veiligheid en functionaliteit.
negatief? ja tov koers wel ja, omdat ie twee lapjes heeft gemaakt denkt ie dat ie alles kan, heeft geen ervaring, nada nothing, maar gaat wel frames repareren, het is nu wel het frame de de fietser draagt en als daar iets misgaat ligt de fietser netjes met zijn bakkes tegen het asvalt. ook uit zijn posts begrijpt ie niet vanwaar carbon zijn stevigheid haalt , carbon is nu eenmaal geen polyester waar zijn techniek (mits goed toegepast) wel zou werken.
Ik denk dat Koers nooit beweert heeft dat zijn reparatie net zo goed is als het orgineel, de TS moet wel heel naief zijn om dit te verwachten. Het repareren houdt een risico in, dat is zeker waar, maar als je dat risico neem tegen een fractie van de prijs van een nieuw frame? Ik zou het wel weten! (ik koop geen carbon frame) Op mijn plaat gaan doe ik af en toe ook wel, met de mtb! Alleen gaat hier geen framebreuk aan vooraf.
Geometrieen zijn zo van Internet te plukken, en op een stuk dik multiplex kan jeje frame zo recht maken dat je zonder handen kan rijden.
En ja, de basis van Carbon is hetzelfde als van "polyesther" Het is beiden een composiet, vezels met een hars. Bij Carbon gebruikt men vaak epoxy als hars, en polyesther is bijna altijd een combinatie van polyesther en glasvezel, in al dan niet geweven vorm. Hoewel de eigenschappen uiteraard duidelijk verschillen, is de manier van verwerken identiek, tenzij je de spuitmethode bedoeld waarmee je een vijver maak. Dit is heel wat anders.
Met betrekking tot die ligfietsen sla jij de bal mis. Er rijden in Nederland en duisland diverse ligfietsen rond, gemaakt in het schuurtje, waarbij het structurele dragende gedeelte, het frame dus, uit carbon gemaakt is. Google maar eens op razz-fazz, dit is een fiets die door een groepje enthousiasten is gemaakt. Een stroomlijnkuip kan je beter uit glasvezel en aramide maken, veel goedkoper en crashvaster!
Daarnaast rijden er in nederland enkele racefietsen rond die volledig uit composiet zijn vervaardigt. Ook voorvorken van onder de 300 gr!!
Daar gaat het hem niet om, het ging om te beginnen om dat frame van de TS, koers die ging dat direct herstellen no problemo, echter carbon herstellen doe je nu eenmaal niet zomaar en koers laat die man dan maar op die fiets rijden, wie neemt de verantwoordelijkheid op ? de manier waarop is er gewoon niet naar.
en als je die armsteuntjes ziet, hoe gaat hij dan in gods naam een frame maken? een frame moet nu net wel redelijk precies in elkaar zitten, zodat je achterwiel netjes recht zit, je balhofd niet te schuin , bracket recht enz.... en nog met de juiste afmetingen natuurlijk.
en ivm je ligfietsen sla je de bal weer verkeerd, 't is niet de ligfiets die in carbon zelfbouw is maar het omhulsel, dus niet het dragende en mechanische gedeelde maar de kuip , wat weer een imens verschil is in veiligheid en functionaliteit.
negatief? ja tov koers wel ja, omdat ie twee lapjes heeft gemaakt denkt ie dat ie alles kan, heeft geen ervaring, nada nothing, maar gaat wel frames repareren, het is nu wel het frame de de fietser draagt en als daar iets misgaat ligt de fietser netjes met zijn bakkes tegen het asvalt. ook uit zijn posts begrijpt ie niet vanwaar carbon zijn stevigheid haalt , carbon is nu eenmaal geen polyester waar zijn techniek (mits goed toegepast) wel zou werken.
Ik denk dat Koers nooit beweert heeft dat zijn reparatie net zo goed is als het orgineel, de TS moet wel heel naief zijn om dit te verwachten. Het repareren houdt een risico in, dat is zeker waar, maar als je dat risico neem tegen een fractie van de prijs van een nieuw frame? Ik zou het wel weten! (ik koop geen carbon frame) Op mijn plaat gaan doe ik af en toe ook wel, met de mtb! Alleen gaat hier geen framebreuk aan vooraf.
Geometrieen zijn zo van Internet te plukken, en op een stuk dik multiplex kan jeje frame zo recht maken dat je zonder handen kan rijden.
En ja, de basis van Carbon is hetzelfde als van "polyesther" Het is beiden een composiet, vezels met een hars. Bij Carbon gebruikt men vaak epoxy als hars, en polyesther is bijna altijd een combinatie van polyesther en glasvezel, in al dan niet geweven vorm. Hoewel de eigenschappen uiteraard duidelijk verschillen, is de manier van verwerken identiek, tenzij je de spuitmethode bedoeld waarmee je een vijver maak. Dit is heel wat anders.
Met betrekking tot die ligfietsen sla jij de bal mis. Er rijden in Nederland en duisland diverse ligfietsen rond, gemaakt in het schuurtje, waarbij het structurele dragende gedeelte, het frame dus, uit carbon gemaakt is. Google maar eens op razz-fazz, dit is een fiets die door een groepje enthousiasten is gemaakt. Een stroomlijnkuip kan je beter uit glasvezel en aramide maken, veel goedkoper en crashvaster!
Daarnaast rijden er in nederland enkele racefietsen rond die volledig uit composiet zijn vervaardigt. Ook voorvorken van onder de 300 gr!!
Quote: Origineel geplaatst door baron062 op 23 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006 die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen. Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Sorry, ik zie mezelf niet als een zwartkijkende negatieveling, maar ik noem me zelf liever kritisch.
Ik heb nog niks gezien, waarvan ik onder de indruk ben qua carbonrepartie van onze forum collega Koers.
Met kunstoffen kun je inderdaad veel reparen, zoals o.a kuipdelen van motoren of kunstof benzinetanks, maar dit zijn geen dragende gedeelten die de meeste krachten opvangen.
Ik vind het leuk dat hij het probeert en zijn bevindigen hier post, maar met alle respect hij is geen vakman of expert.
En,nee ik ben dat ook niet, sommige dingen moet je gewoon aan de vakman overlaten en niet zelf mee lopen te knoeien.
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 23 September 2006Quoten: Origineel geplaatst door koers op 23 September 2006 die zijn normaliter ook onderbroken. verschillende onderdelen worden aan elkaar gebakken geen enkel frame bestaat uit 1 vezel.een frame bestat misschienniet uit een vezel, maar er zitten wel onderdelen op die langer zijn dan 10 cm .en ik zou het nog wel eens willen zien een frame uit jouw garage, je kunt met moeite nog geen armsteuntje maken en jij wilt een frame bouwen , ik veees dat dit frame een bracket zal hebben dat je zo doortrapt en de meters dat je ermee kunt fietsen zullen zeker niet rechtdoor zijn
Maarre, heb je zelf wel eens een frame gemaakt?Juist vezelversterkte kunststoffen kan je uitstekend in je bijkeuken verwerken. I'm serious. Hebben we het ff niet over de veiligheid. Waarom probeert hier de hele fietscommunity dit soort interessante initiatieven in de kiem te smoren met kreten als; Het gaat je niet lukken, het is gevaarlijk, stel dat het breekt. Beetje zwartkijkende demotivatie.In nederland rijden 10tallen carbonnen (lig) fietsen rond waarbij de zelfbouwer weliswaar niet het onderste uit de kan haalt op het gebied van gewicht en stijfheid, maar toch een zeer bevredigend resultaat haalt. Het niveau is zeer divers, van mensen die net komen kijken tot zeer belezen enthousiastelingen. Koers maakt een paar armsteuntjes, en is niet bang om een framepje te repareren, en de hele fietswereld valt over m heen, alleen maar omdat de man gelooft in zijn eigen kunnen. Zielige actie van al die zwartkijkende negatievelinegn!
Sorry, ik zie mezelf niet als een zwartkijkende negatieveling, maar ik noem me zelf liever kritisch.
Ik heb nog niks gezien, waarvan ik onder de indruk ben qua carbonrepartie van onze forum collega Koers.
Met kunstoffen kun je inderdaad veel reparen, zoals o.a kuipdelen van motoren of kunstof benzinetanks, maar dit zijn geen dragende gedeelten die de meeste krachten opvangen.
Ik vind het leuk dat hij het probeert en zijn bevindigen hier post, maar met alle respect hij is geen vakman of expert.
En,nee ik ben dat ook niet, sommige dingen moet je gewoon aan de vakman overlaten en niet zelf mee lopen te knoeien.
Als ie gaar is kom ik terug
Koers heeft wel degelijk een aantal keer beweerd dat zijn reparaties beter zijn dan het orgineel.....Als hij zijn eigen frame wil repareren heeft hij mijn zegen en wil ik hem best wel bijstaan met advies. Als hij echter het frame van een ander wil repareren op een voor mij twijfelachtige wijze en dan beweren dat het geweldig is, denk ik (en blijkbaar nog wat anderen met mij) dat hij onverantwoordelijk bezig is. Dat heeft niets met kleinzieligheid te maken, maar met verantwoordelijkheid naar een ander....
Carbon reparaties aan dynamische systemen zijn niet te vergelijken met glasvezel/epoxy systemen van statische systemen.....
p.s. het is kunststoffen (met 2* st...)
Carbon reparaties aan dynamische systemen zijn niet te vergelijken met glasvezel/epoxy systemen van statische systemen.....
p.s. het is kunststoffen (met 2* st...)
nulla tenaci invia est via