Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK salzburg

casran
Forum-lid HC

casran 24 sep 2006 23:01

Tja, super hoogteverschillen in Stuttgart lijken me dat ook weer niet te zijn... we zien wel. Moeilijk een parcours te beoordelen op 1 grafiekje.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 24 sep 2006 23:02

Jammer dat de Nederlanders niets hebben kunnen betekenen. Ze hebben natuurlijk wel hun best gedaan. Jammer voor Valverde, hem had ik de zege ook wel gegund, vorig jaar was hij nog 2e.
ntzettend mooi voor Bettini, een beter jaar kun je jezelf denk ik bijna niet wensen, Italiaans kampioen, wereldkampioen. Hij was al Olympisch kampioen... Tjonge, erg indrukwekkend.
Wat vinden jullie trouwens van Bettini's bijnaam, il grillo, de krekel, is dit nog een beetje van toepassing?
Bijzonder Casran, dat jij zo ziet met wat voor fietsonderdelen hij rijdt. Eerlijk gezegd let ik daar niet zo op. Het is natuurlijk Italiaans. Op kleuren let ik meestal wel. Hij fietste in goud-blauw. Goud + regenboog is natuurlijk mooier. Of moet hij het straks zonder goud de weg op?

casran
Forum-lid HC

casran 24 sep 2006 23:05

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 September 2006

... Bijzonder Casran, dat jij zo ziet met wat voor fietsonderdelen hij rijdt. Eerlijk gezegd let ik daar niet zo op. Het is natuurlijk Italiaans. Op kleuren let ik meestal wel. Hij fietste in goud-blauw. Goud + regenboog is natuurlijk mooier. Of moet hij het straks zonder goud de weg op?

Daar heb ik altijd al aardig op gelet. Bij mijn weten is Bettini, na Di Luca, de tweede prof die met het Ultra-Torque trapstel in koers komt. Bijzonder ook dat op Bettini's stuur werkelijk niets staat!Wat hij volgend jaar doet, hangt een beetje van z'n materiaalfabrikanten (Vermarc voor de kledij en Cannondale voor de fiets) af...
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cor01
Forum-lid

cor01 24 sep 2006 23:14

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 24 September 2006WIE had dat gedacht, Bettini Wereldkampioen? Wie vindt het jammer dat Zabel hem niet heeft!!!!Als je gezien hebt welke explosiviteit Bettini in de Vuelta had, en daar een massaspurt won tegen om. Hushovd en McEwen, dan weet je 't wel. Bettini, McEwen, Boonen, Valverde, Zabel, Gilbert... waren zowat mijn favorieten vandaag.Gezien het wedstrijdverloop is Bettini dan ook de oververdiende wereldkampioen. Al had ik ietsje liever Zabel zien winnen, omdat ik zo'n grote fan van hem ben! Jammer dus van die laatste 50m voor Erik.
Boonen vond ik al vrij vroeg in de wedstrijd zwaktes vertonen... mooie race, maar ik hoop dat ze binnenkort nog eens met een écht zwaar parcours voor de dag komen voor een WK.Bettini reed overigens al op het nieuwe Campagnolo Record 2007 Ultra-Torque crankset (was mooi te zien op de beelden net na de meet); meteen de eerste overwinning voor die groep. Zijn dat ook al de nieuwe Sidi Ergo 2's?

Betinni was inderdaad heel sterk en heeft verdiend gewonnen in mijn ogen. Maar ik ben ook al vele jaren een grote "Zabel" fan. Jammer voor hem.

@CasranWaaraan zag jij dat Boonen al vroeg in de wedstrijd er niet goed bij zat ??
"Afstappen is geen optie"

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 sep 2006 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 September 2006

Tja, super hoogteverschillen in Stuttgart lijken me dat ook weer niet te zijn... we zien wel. Moeilijk een parcours te beoordelen op 1 grafiekje.

IK schat zo'n 14 rondjes (anders is het onder de 250km) en 375m hoogte per rondje. Dat is toch bijna 5000 meter hoogte verschil en geen meter vlak zo te zien. Dat is wat anders als 15km recupereren per rondje wat ze dit jaar hadden.
Het laatste echte zware wat ik me herinner war Salanges in 1980, waar Hineault won en maar zo een 20 renner de streep haalden.

Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 24 sep 2006 23:39

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 24 September 2006

@CasranWaaraan zag jij dat Boonen al vroeg in de wedstrijd er niet goed bij zat ??

Boonen ging toch echt niet goed dat klimmetje op hé!
Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 24 September 2006

IK schat zo'n 14 rondjes (anders is het onder de 250km) en 375m hoogte per rondje. Dat is toch bijna 5000 meter hoogte verschil en geen meter vlak zo te zien. Dat is wat anders als 15km recupereren per rondje wat ze dit jaar hadden.

Ik zie toch geen 375hm/ronde hoor... niet eens 300! En dan nog zegt dit niet alles: sommige hoogtemeters voel je in een razend peloton nauwelijks... als je zag dat vandaag bepaalde rondes aan 46km/u werden afgewerkt weet je ook wel hoe zwaar dit parcours intrinsiek was.

motta
Forum-lid

motta 24 sep 2006 23:50

laatste ronde aan 49 km/h en dit met 240 km reeds in de benen ...
Motta

pantani
Forum-lid

pantani 24 sep 2006 23:56

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 September 2006

... Bijzonder Casran, dat jij zo ziet met wat voor fietsonderdelen hij rijdt. Eerlijk gezegd let ik daar niet zo op. Het is natuurlijk Italiaans. Op kleuren let ik meestal wel. Hij fietste in goud-blauw. Goud + regenboog is natuurlijk mooier. Of moet hij het straks zonder goud de weg op?

Daar heb ik altijd al aardig op gelet. Bij mijn weten is Bettini, na Di Luca, de tweede prof die met het Ultra-Torque trapstel in koers komt. Bijzonder ook dat op Bettini's stuur werkelijk niets staat!Wat hij volgend jaar doet, hangt een beetje van z'n materiaalfabrikanten (Vermarc voor de kledij en Cannondale voor de fiets) af...

Geen TIME meer?
il magnifico

casran
Forum-lid HC

casran 25 sep 2006 00:04

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 24 September 2006

Geen TIME meer?

Zeg ik al een tijdje ja, hoewel Balenaar dit niet wou geloven...

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 sep 2006 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 September 2006

Pfft was zelf aan het rijden dus heb de wedstrijd helaas niet helemaal kunnen zien. Maar man wat ben ik blij dat Boonen niet gewonnen heeft. Nu wordt de Sporza Teletekst pagina 400 hopelijk verlost van het Boonen-virus.

Dat betwijfel ik. Eerlijk gezegd vind ik het prachtig voor die Belgen. Ze hebben iemand waar ze trots op kunnen zijn. Vergelijkbaar met helden zoals de graven Van Egmond en Horne. Wij Nederlanders zouden eigenlijk ook eens wat trotser moeten zijn op onze kampioenen.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 25 sep 2006 00:27

Heb genoten van de wedstrijd, echt prachtig om te bekijken.
Toen ik inschakelde had een groep een vrij grote voorsprong maar toen hadden ze nog een aardige tijd te gaan. Bettini echt mooi hoe hij reedt, ik had Bettini voorspelt als winnaar oooei dat word een discussie a.s. Dinsdag met de alles weter bij mij op het werk :P die zei Valverde.
Eigenlijk hoopte ik echter op Zabel, aangezien Zabel mijn favoriete renner is.

lazo
Forum-lid

lazo 25 sep 2006 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 24 September 2006

Heb genoten van de wedstrijd, echt prachtig om te bekijken.
Toen ik inschakelde had een groep een vrij grote voorsprong maar toen hadden ze nog een aardige tijd te gaan. Bettini echt mooi hoe hij reedt, ik had Bettini voorspelt als winnaar oooei dat word een discussie a.s. Dinsdag met de alles weter bij mij op het werk :P die zei Valverde.
Eigenlijk hoopte ik echter op Zabel, aangezien Zabel mijn favoriete renner is.

Ik had op  boonen getipt maar ja als ge de krant hier leest kunt ge ook moeilijk andersToch ferm van Bettini echte aanvaller,ik was toch verrast dat die zabel nog kon verslaan in de spurt.

Plaats reactie