Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB project K - adviezen & suggesties ?

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 13 sep 2006 19:38

Quote: Origineel geplaatst door Thijsje op 13 September 2006
Ja, en daar hebben we dus niks aan.


Ieder zo zijn voorkeur / Mening

mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

thijsje
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mar 2005 22:04

thijsje 13 sep 2006 20:51

Nee, jij zet mensen zo op een dwaalspoor.

Ik maak ook geen vergelijk tussen een belabberd afgestelde X.0 derailleur en een goed afgestelde XTR (want dat is ook een bekende discussie). Natuurlijk schakelt de XTR dan beter, maar zegt dat iets? Nee, helemaal niks!

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 13 sep 2006 22:15

Degene die die voorvork heeft/had geen idee meer had hem zo fijn afgesteld voor zichzelf en ik mocht dus niet spele met de instellingen ,

Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2006 23:13

Dus heb je er niets aan om te testen, want een voorvork heb je echt niet in een kwartiertje afgesteld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 13 sep 2006 23:27

Ik weet niet of het nog iets is om rekening mee te houden,
maar ik heb me een aantal jaren geleden eens laten wijsmaken dat in de handleiding van de sid staat dat ie om
de 10 uur rijden service nodig heeft.
Ik weet niet of dat nog zo is, en uiteraard is het een richtlijn, maar toch....
diessens fietserke

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 sep 2006 00:55

Huidige modellen zegt de handleiding 50 uur, maar dat zegt Magura tegenwoordig ook voor de Ronin, terwijl in het oude boekje nog 100 uur staat... Bijna alle XC vorken wordt 50 uur voor opgegeven, Manitou geeft het iets minder strikt op en heeft het over aantal keer per jaar servicen. Van Fox weet ik het zo uit m'n hoofd niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 14 sep 2006 01:14

ok, dat valt nog mee dan.
Toendertijd zat ik ook aan een sid te denken maar werd
hij me afgeraden door die korte servicetijd.
Ik rij nu nog steeds rond met een judy van 8 jaar oud,
dus ik moet eigenlijk dringend iets anders hebben.
Zit aan een raba race te denken. Is deze ook te krijgen voor V-brakes?
diessens fietserke

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 sep 2006 03:49

Bij mijn weten wel bassie
Science of Performance!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 sep 2006 02:34

Een nieuwe vraag in het hoenderhok gooien... Kan iemand hierop z'n licht laten schijnen?
Is het een wijs idee om de nieuwe Zero Gravity prototype crank uit te proberen op de MTB ??
    
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2006 03:02

Dat ligt aan jouw benen, het parcours waar je gaat rijden en aan je frame.
1: Je kleinste blad is maximaal een 33 als dat willen passen. Alleen TA maakt een 33 voor 110 mm BCD, anders zit je aan een 34 vast. Maar op zich is 34-32 licht zat om serieus te klimmen, met een 12-25 cassete kom je een beetje krap te zitten.
2: Als het makkelijke vlakke parcoursen zijn dan is 34-46 een ideaal verzet.
3: mountainbike frames zijn veel breder van achter dan veel wegframes. Het moet allemaal maar net willen passen dat je buitenblad en/of je crankarm het frame niet raakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie