Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 08 aug 2009 21:27

@Trimmer: Laat je niet gek maken! Ooit al eens van vissers latijn gehoord? ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 08 aug 2009 22:38

[quote="Tornado Tom"]@Trimmer: Laat je niet gek maken! Ooit al eens van vissers latijn gehoord? ;)[/quote]

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;)

@trimmer:
Ik heb vandaag gefiets over Bels lijntje, Chaam, Baarle nassau en daarna een heel stuk in Belgie en en dan via postel/reusel terug naar Tilburg. Vorig jaar reed ik regelmatig het rondje Tilburg, goirle, poppel en dan weer terug naar Tilburg.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 08 aug 2009 22:43

[quote="trimmer"]Slik, als ik al die gemiddelde snelheden hier zie voel ik me maar een opa. Ik heb in april dit jaar voor het eerst een racefiets gekocht. Ik ben nu 45 jaar. Ben op 18 april begonnen met fietsen. Heb er nu 2400 km opzitten. Mijn record bij 40 km is gemiddeld 30,5. Als ik 60 km fiets rijd ik tegen de 29 km gemiddeld. Bij langere afstanden rond de 90 km doe ik het een stuk rustiger aan met zo'n 27,7 gemiddeld.[/quote]

Nou, voor iemand met jouw leeftijd en jouw kilometerverleden, zijn die snelheden echt prima in orde. Ik fiets al vanaf m'n 17e, waarvan de laatste tien jaar fanatiek. Ik maak, zoals ik al eerder schreef, nog steeds progressie. Bij mijn fietsclub fietsen mensen van tegen de zeventig gewoon elke week vrolijk mee. Ik moet zeggen dat ik dat erg motiverend vind. Dat is ook het mooie van fietsen, dat je het lang op een aanvaardbaar niveau kunt blijven beoefenen (Mits gezondheid het toestaat). Jij kunt dus nog makkelijk 25 jaar vooruit.

daj
Forum-lid

daj 09 aug 2009 00:09

Ik fiets alleen hard over lange afstanden als het moet, bij wedstrijden dus, en dan haal ik natuurlijk met gemak 40-42 over 45 kilometer. Op een tijdrit over 10 kilometer haalde ik drie maanden geleden 39,7 gemiddeld.
Maar tijdens trainingen haal ik zelden meer dan 30 gemiddeld.

simic
Forum-lid

simic 09 aug 2009 01:23

Precies, ik vind dat wielertoeristen zich geen zorgen hoeven te maken over gemiddeldes, zolang je je maar goed voelt en fit blijft. In wedstrijden haal ik ook hoge gemiddeldes, maar in trainingen kan mij dat eigenlijk niet zo veel schelen. Vroeger wilde ik alleen maar hard en liet ik me opnaaien, nu rij ik 31 gemiddeld, lekker op t gemakkie op een duurtraining.

trimmer
Forum-lid

trimmer 09 aug 2009 11:54

[quote="gaisdergerman"][quote="Tornado Tom"]@Trimmer: Laat je niet gek maken! Ooit al eens van vissers latijn gehoord? ;)[/quote]

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;)

@trimmer:
Ik heb vandaag gefiets over Bels lijntje, Chaam, Baarle nassau en daarna een heel stuk in Belgie en en dan via postel/reusel terug naar Tilburg. Vorig jaar reed ik regelmatig het rondje Tilburg, goirle, poppel en dan weer terug naar Tilburg. [/quote]

Ik heb ook maar enkele keren gekeken wat er nou in zat met mijn gemiddelde en gewoon volgas gegeven. Normaal gesproken doe ik dat niet en geniet ik alleen maar dat ik op de fiets zit en rijd ik wat rustiger. Postel ben ik van de week ook geweest op de fiets. Goirle-Hilvarenbeek-Esbeek-Lage Mierde-Reusel-Postel-Retie-Aerendonk-Ravels-Weelde-Poppel-Baarle Nasseau-Alphen-Riel-Goirle.

Van de week ook 100 km van de Mergellandroute gevolgd. Fiets achter in de auto. Auto neergezet net buiten Maastricht en fietsen. Heerlijk daar.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 09 aug 2009 14:04

@gaisdergerman: Ik heb toch niet op je tenen getrapt hoop ik?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 09 aug 2009 15:02

[quote="simic"]Precies, ik vind dat wielertoeristen zich geen zorgen hoeven te maken over gemiddeldes, zolang je je maar goed voelt en fit blijft. In wedstrijden haal ik ook hoge gemiddeldes, maar in trainingen kan mij dat eigenlijk niet zo veel schelen. Vroeger wilde ik alleen maar hard en liet ik me opnaaien, nu rij ik 31 gemiddeld, lekker op t gemakkie op een duurtraining.[/quote]

Ik beschouw mijzelf als een echte wielertoerist, ik fiets zelden wedstrijden, en ik maak mij geen zorgen over gemiddeldes. Ik vind het gewoon leuk om gedurende bepaalde ritten een zo'n hoog mogelijk gemiddelde te halen. Het gaat mij dan ook puur om de strijd met mezelf. Dat maakt het rijden van tijdritten (prive, geen wedstrijd) ook zo interessant.
En ja, ik besef dat het voor toevallige passanten, die mij bezig zien op mijn vaste ronde, een erg vreemde indruk moet maken. Zo'n in bonte kledij gestoken man van middelbare leeftijd, die voorovergebogen over z'n tijdritstuurtje en blazend en puffend als een stoomtrein voorbij komt jakkeren.

Ik bel overigens wel altijd keurig.

timper
Forum-lid

timper 09 aug 2009 21:20

[quote="Robbebopper"][quote="simic"]Precies, ik vind dat wielertoeristen zich geen zorgen hoeven te maken over gemiddeldes, zolang je je maar goed voelt en fit blijft. In wedstrijden haal ik ook hoge gemiddeldes, maar in trainingen kan mij dat eigenlijk niet zo veel schelen. Vroeger wilde ik alleen maar hard en liet ik me opnaaien, nu rij ik 31 gemiddeld, lekker op t gemakkie op een duurtraining.[/quote]

Ik beschouw mijzelf als een echte wielertoerist, ik fiets zelden wedstrijden, en ik maak mij geen zorgen over gemiddeldes. Ik vind het gewoon leuk om gedurende bepaalde ritten een zo'n hoog mogelijk gemiddelde te halen. Het gaat mij dan ook puur om de strijd met mezelf. Dat maakt het rijden van tijdritten (prive, geen wedstrijd) ook zo interessant.
En ja, ik besef dat het voor toevallige passanten, die mij bezig zien op mijn vaste ronde, een erg vreemde indruk moet maken. Zo'n in bonte kledij gestoken man van middelbare leeftijd, die voorovergebogen over z'n tijdritstuurtje en blazend en puffend als een stoomtrein voorbij komt jakkeren.

Ik bel overigens wel altijd keurig.[/quote]
Prachtig gereden ! Ik kan me volkomen in je uitleg vinden maar vind het eigenlijk erg dat je je bijna moet verantwoorden dat je zo snel kan rijden!

Ik vind het zelf ook zalig om eens hard te rijden, met dat doel train ik dan ook. Dat is voor mij het plezier in het fietsen, evenals rustig rondhossen door de polders hier. Elk zijn voorkeur en respect voor ieder fietser.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 10 aug 2009 02:03

[quote="Tornado Tom"]@gaisdergerman: Ik heb toch niet op je tenen getrapt hoop ik?
[/quote]

Nee, hoor. Ik heb wel lange tenen maar wil je daar op komen te staan is er wel meer voor nodig ;)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 aug 2009 22:29

Dankzij mijn nieuwe tijdritiets (Red Bull Roadflyer 3000) inmiddels voor de eerste keer meer dan 40 kilometer gefietst in een uur. Het is me al een keer eerder gelukt op een lange rechte weg met wind mee (Middenpeelweg). Maar deze keer reed ik op mijn vaste trainingsronde van 12 kilometer. Totaal 40,04 kilometer. Dus dat laatste stuk was afzien.

timper
Forum-lid

timper 25 aug 2009 22:42

[quote="Robbebopper"]Dankzij mijn nieuwe tijdritiets (Red Bull Roadflyer 3000) inmiddels voor de eerste keer meer dan 40 kilometer gefietst in een uur. Het is me al een keer eerder gelukt op een lange rechte weg met wind mee (Middenpeelweg). Maar deze keer reed ik op mijn vaste trainingsronde van 12 kilometer. Totaal 40,04 kilometer. Dus dat laatste stuk was afzien.[/quote]

Nice, straffe toebak !
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie