Pagina 9 van 106
Lightweights
Geplaatst: 29 okt 2006 16:31
door dannyb.
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 29 Oktober 2006
ik dacht ook nog een renner met een groene fiets, weet niet meer wie ...
ja klopt, weet niet wie het was
Lightweights
Geplaatst: 29 okt 2006 19:18
door timowr
Groene fiets en LW's dat moet Simon Zahner zijn.
Lightweights
Geplaatst: 29 okt 2006 23:21
door casran
Dat is inderdaad Simon Zahner!
Was een ideaal parcours om de LWs in te zetten.
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 12:54
door pietalala
Wat voor merk van fiets is dat?
greets
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 13:05
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 30 Oktober 2006
Wat voor merk van fiets is dat?
Kawasaki!
Hier trouwens Heule:
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 13:47
door pietalala
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 30 Oktober 2006
Wat voor merk van fiets is dat?
Kawasaki!
Heu? Kawasaki?
greets
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 16:13
door kuiper
Dat groene frame van Simon Zahner lijkt wel verdacht veel op die Stevens
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 17:52
door timowr
Het is geen Stevens.
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 19:39
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 30 Oktober 2006
Dat groene frame van Simon Zahner lijkt wel verdacht veel op die Stevens
Nu je 't zegt: driehoekig, voor crossremmen, met een achtertrein en er past een voorvork in. Verdachte gelijkenissen!
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 20:02
door timowr
Het is overigens een frame van zijn Zwitserse sponsor: Price
www.price-racebikes.ch
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 20:38
door kuiper
Aangezien Stevens ze frame uit Taiwan/China haalt zou het zo kunnen zijn dat het dezelfde haalt het is geen "stevens-only" productie
Punten die me opvallen plek waar kabels erin gaan, balhoofdbuis (oke die van Simon is kleiner ook de maat is kleiner) voorgeving van het frame is indentiek
Lightweights
Geplaatst: 30 okt 2006 23:34
door timowr
Een mailtje naar Simon brengt ons deze informatie:
Stevens heeft een FSA semi-integrated balhoofd en de Price een Ritchey press fit balhoofd. De geometrie is totaal anders omdat Price de input van hun gesponsorde rijders gebruikt voordat ze hun frames ontwerpen en bestellen. Zo hebben de frames van Simon een dunnere rechter liggende achtervork omdat hij dan een enkel kettingblad met chainguards kan gebruiken zonder shim tussen frame en trapas. Maar de fabrikant kan dezelfde zijn want de kabelgeleiders op de onderbuis en de stelschroef op de kabel stop zijn hetzelfde.