Fietsnieuws 2007
Wat ik mij afvraag is, of het mogelijk is mijn huidige record 2006 groep volgend jaar op te waarderen naar Quick Shift door slechts de ergogrips en de voorderailleur te vervangen. Gaat het schakelen dan soepeler en kan ik bij de Record nog steeds meerdere tandjes tegelijk schakelen.
Ik vind het een achteruitgang als je straks bij groepen waar je nu meerdere tandjes tegelijk kunt schakelen, straks nog maar één tanje per keer kunt schakelen.
Ik vind het een achteruitgang als je straks bij groepen waar je nu meerdere tandjes tegelijk kunt schakelen, straks nog maar één tanje per keer kunt schakelen.
Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 07 Juli 2006
Wat ik mij afvraag is, of het mogelijk is mijn huidige record 2006 groep volgend jaar op te waarderen naar Quick Shift door slechts de ergogrips en de voorderailleur te vervangen. Gaat het schakelen dan soepeler en kan ik bij de Record nog steeds meerdere tandjes tegelijk schakelen.
Ik vind het een achteruitgang als je straks bij groepen waar je nu meerdere tandjes tegelijk kunt schakelen, straks nog maar één tanje per keer kunt schakelen.
daar zal zeker de mogeljikheid toe zijn,
waarschijnlijk moet je zelfs juist je deraileurs vervangen, en misschien cassette, als je even logisch nadenkt hebben die ergopowers niets te maken met snel schakelen, maar als men in de deraileur een sterkere veer steekt in combinatie met een tandenaanpassing op de cassette kan men wel "sneller" schakelen.
Ik stel mij wel de vraag , wil je dit wel ????
daarmee bedoel ik, momenteel rijd ik met een veloce groep, ik onderhoud die goed, als die een tik afwijkt stel ik hem zelf perfect af , dit met het gevolg, als ik schakel gaat dit !KLAK! en voila, ik zit op een ander wieltje, veel snelheidswinst kan ik me niet echt inbeelden en de snelheidswinst die er zal zijn, hoeveel is dit dan en hoe belangerijk (nuttig) is die dan ?
Wat ik mij afvraag is, of het mogelijk is mijn huidige record 2006 groep volgend jaar op te waarderen naar Quick Shift door slechts de ergogrips en de voorderailleur te vervangen. Gaat het schakelen dan soepeler en kan ik bij de Record nog steeds meerdere tandjes tegelijk schakelen.
Ik vind het een achteruitgang als je straks bij groepen waar je nu meerdere tandjes tegelijk kunt schakelen, straks nog maar één tanje per keer kunt schakelen.
daar zal zeker de mogeljikheid toe zijn,
waarschijnlijk moet je zelfs juist je deraileurs vervangen, en misschien cassette, als je even logisch nadenkt hebben die ergopowers niets te maken met snel schakelen, maar als men in de deraileur een sterkere veer steekt in combinatie met een tandenaanpassing op de cassette kan men wel "sneller" schakelen.
Ik stel mij wel de vraag , wil je dit wel ????
daarmee bedoel ik, momenteel rijd ik met een veloce groep, ik onderhoud die goed, als die een tik afwijkt stel ik hem zelf perfect af , dit met het gevolg, als ik schakel gaat dit !KLAK! en voila, ik zit op een ander wieltje, veel snelheidswinst kan ik me niet echt inbeelden en de snelheidswinst die er zal zijn, hoeveel is dit dan en hoe belangerijk (nuttig) is die dan ?
Is perfect mogelijk, rinse. Als je de shifters (ergopowers) en voorderailleur verandert is alles compatibel hoor. De achterderailleur en cassette wijzigt helemaal niet, rombaft!
Enne, natuurlijk hebben shifters iets te maken met vlot schakelen. Toen ik met Shimano 9sp reed, wist ik ook niet wat de 10sp van verandering kon brengen, maar het schakelgevoel tussen die shifters is compléét anders. Afwachten wat die Quick Shift zal geven.
Enne, natuurlijk hebben shifters iets te maken met vlot schakelen. Toen ik met Shimano 9sp reed, wist ik ook niet wat de 10sp van verandering kon brengen, maar het schakelgevoel tussen die shifters is compléét anders. Afwachten wat die Quick Shift zal geven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Juli 2006
Is perfect mogelijk, rinse. Als je de shifters (ergopowers) en voorderailleur verandert is alles compatibel hoor. De achterderailleur en cassette wijzigt helemaal niet, rombaft!
Enne, natuurlijk hebben shifters iets te maken met vlot schakelen. Toen ik met Shimano 9sp reed, wist ik ook niet wat de 10sp van verandering kon brengen, maar het schakelgevoel tussen die shifters is compléét anders. Afwachten wat die Quick Shift zal geven.
had het blijkbaar verkeerd op, maar hoe kan een shifter nu te maken hebben met vlot schakelen, de kracht voor schakelen zit toch vooral in de deraileur (veer) voor op te schakelen ja dat misschien wel.
Is perfect mogelijk, rinse. Als je de shifters (ergopowers) en voorderailleur verandert is alles compatibel hoor. De achterderailleur en cassette wijzigt helemaal niet, rombaft!
Enne, natuurlijk hebben shifters iets te maken met vlot schakelen. Toen ik met Shimano 9sp reed, wist ik ook niet wat de 10sp van verandering kon brengen, maar het schakelgevoel tussen die shifters is compléét anders. Afwachten wat die Quick Shift zal geven.
had het blijkbaar verkeerd op, maar hoe kan een shifter nu te maken hebben met vlot schakelen, de kracht voor schakelen zit toch vooral in de deraileur (veer) voor op te schakelen ja dat misschien wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4732
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 08 Juli 2006
had het blijkbaar verkeerd op, maar hoe kan een shifter nu te maken hebben met vlot schakelen, de kracht voor schakelen zit toch vooral in de deraileur (veer) voor op te schakelen ja dat misschien wel.
Vroeger met de indexering op de derailleur zou je wel gelijk hebben gehad. Maar die zit al een hele tijd in de shifters verwerkt hoor. De derailleur is tegenwoordig alleen maar een middel om de ketting evenwijdig van links naar rechts te bewegen, het schakelen gebeurt in de shifter. Ga je in de shifter dus aan de slag om te zorgen dat de kabel sneller beweegt en makkelijker los komt om terug te schakelen dan zal je dus sneller schakelen.
had het blijkbaar verkeerd op, maar hoe kan een shifter nu te maken hebben met vlot schakelen, de kracht voor schakelen zit toch vooral in de deraileur (veer) voor op te schakelen ja dat misschien wel.
Vroeger met de indexering op de derailleur zou je wel gelijk hebben gehad. Maar die zit al een hele tijd in de shifters verwerkt hoor. De derailleur is tegenwoordig alleen maar een middel om de ketting evenwijdig van links naar rechts te bewegen, het schakelen gebeurt in de shifter. Ga je in de shifter dus aan de slag om te zorgen dat de kabel sneller beweegt en makkelijker los komt om terug te schakelen dan zal je dus sneller schakelen.
nieuwe kleur deroa avant
color=#5493b4http://www.derosanews.com/derosa/modules.php?n ... e&sid=1946
color=#5493b4http://www.derosanews.com/derosa/modules.php?n ... e&sid=1946
-
- Forum-lid
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16
lelijke kleuren, voor de rest mooi frame, en idd die banden zijn wel mooi (al heb ik hem natuurlijk liever dan die rammelbak die ik nu heb)
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Welke banden zijn dat? Zouden ook mooi staan op m'n eurus wielen!
zie ik bij die de rosa avant toevallig een nieuwe chorus alu cranck? (of ander campa. type cranck)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)