Als Zuid-Limburger hoef ik eigenlijk niet perse deel te nemen aan de tourtochten. Maar zelfs voor mij weten ze bij Limburgs mooiste altijd nieuwe stukjes weg te vinden en vind het gezellig om met een hele bende onderweg te zijn. De 1e planning bij inschrijving was voor de grijze lus te gaan. Aangezien ik de laatste weken niet goed heb getraind en de 70km wandeltocht nacht van Gulpen had gelopen vorig weekend ben ik naar de gele route over gestapt. Achteraf blij met deze keuze want het was nu al een hel. Ik heb t bijna de hele dag koud gehad en heb hele lage verzetten gebruikt wat ik normaal niet snel zal doen.. Ik was na 9 uur vertrokken op Avantis en om kwart voor 5 zoiets binnen gekomen aan de finish. De gemiddelde snelheid wil ik niet weten.
1 keer lek gereden boven bij de Gulperberg verderdoor. Mss wel gebeurd dankzij die leuke mensen met die caravan langs de kant van de weg waardoor het hele peleton door de troep moest rijden
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Leuke hiervan is dat ik ook nog op L1 te zien ben op de achtergrond bij die andere mensen die een bandje moesten wisselen. Het was sowieso de dag van het bandje wisselen. Zoveel heb ik er nog nooit gezien in totaal.
Aan de finish had ik t idee dat ik had meegedaan aan de cyclo-cross wedstrijd van Heerlen. Kleding en fiets was een en al modder. Gelukkig is dat weer goed schoon geworden. Was anders zonde geweest van mn Leopard-Trek outfit. De bikechip heb ik onderweg ook professorisch aan t fietstasje vast gemaakt. Had ook al los gelaten van al t water. Maar hij heeft t de hele dag vol gehouden want de video s staan erop
1 ding heb ik wel geleerd. Fietsen voor je plezier in de stromende regen en kou zoals afgelopen zaterdag doe ik niet meer
Ik heb me vandaag wel een aantal keer afgevraagd wrm t uitgerekend zaterdag zon slecht weer moest zijn en vandaag meer dan 30 graden.
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Warmte kan je wel tegenop met veel water drinken.
Hopelijk volgend jaar waar een zonnnige Limburgs mooiste. Ik doe in ieder geval weer mee.