Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

euros

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 01 jan 2010 14:16

Hé Helderglas, klinkt allemaal goed.

Indien mogelijk, plaats even wat fotootjes van die mooie bike,
Grt. Zapp

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 01 jan 2010 16:09

eachmatthijssen schreef:Hoi,

Hierbij mijn nwe Chinook.
Het is voor mij mijn eerste titanium fiets, dus ik ben benieuwd hoe dit straks gaat bevallen. [img=http://i868.photobucket.com/albums/ab25 ... rforum.jpg]


Mooie fiets :-) Hier moet je de pukkels in Italie wel plat mee kunnen rijden..
Groetjes A.M
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 01 jan 2010 17:46

Le Grimpeur schreef:
Morel schreef: Een TI frame hoeft trouwens niet gefreesd te worden.


@Morel. Kun je deze zin nader toelichten? Ik heb nl. onlangs bij zowel Planet-X als bij Van Nicholas geïnformeerd of bij het zelf opbouwen van een van hun Ti-frames je de "nabewerking" nog dient uit te voeren (zie topic titanium fietsen site). En hun antwoord is tegengesteld aan wat ik uit jou opmerking meen te moeten afleiden (dus raak ik "in verwarring";)).


Hoi,

@ Le Grimpeur,

Wij hebben de ervaring om de TI frames welke wij onder handen krijgen niet hoeven na te frezen, ik heb het hier over frames van Merlin, Litespeed en Van Nicholas.
Wanneer je echter de betreffende fabrikant er op navraagt zal deze natuurlijk altijd aanraden om het wel te doen.
Ik heb in boven vernoemde merken alle vertrouwen dat de frames welke daar de fabriek verlaten genoeg kwaliteitscontrole hebben gehad om direct te kunnen monteren zonder nabewerking.
Hoe het bij Planet X gesteld was in het verleden weet ik niet maar vermits de mensen daar nu met een Lynskey product werken geloof ik stellig dat daar niets aan na te frezen is.

Heb je even tijd voor een filmpje ?

Ik kan voor wat betreft het frees-werk op de fabriek van Litespeed/Merlin te Chattanooga in de US nog wel een factory bezoek laten zien, (waar je er met je neus bovenop staat en dus met je eigen ogen kan zien wat er allemaal gebeurt voor een frame de fabriek verlaat) maar gezien de DVD 4 giga is kan ik hem niet plaatsen op dit forum denk ik.
Maar wees gerust je hoeft er echt niets meer aan te doen hoor voor je een frame van deze jongens monteert. :d

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 jan 2010 21:28

@Morel. Hallo,
zeer veel dank voor je uitgebreide antwoord (heb het filmpje natuurlijk bekeken!). Ik meende zelf ook al dat de vork zo in de steel stak, maar wilde wat meer zekerheid. Vandaar mijn vragen richting Planet-X en Van Nicholas.
En ik heb natuurlijk geen zin om eventueel met een via internet aangschaft frame "te lopen leuren" bij diverse FM's om de zaak te kunnen laten vlakken, ruimen etc.
Zou enerzijds wel een Planet-X willen (vanwege de Linskey kwaliteit en prijsstelling), maar hun beperkte aanbod qua framematen, de nog al afwijkende geometrie (lange bovenbuis/korte balhoofdbuis) en het feit dat ze sterk "sloping" zijn (dat vind ik minder geslaagd), zal mij waarschijnlijk toch doen kiezen voor een Van Nicholas Chinook (of de nieuwe Gios?).
In elk geval nogmaals dank voor je reaktie, ik ben helemaal gerustgesteld:D!
60 x Ventoux

eachmatthijssen
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:31

eachmatthijssen 01 jan 2010 22:14

@Toontje68

Bedankt A.M. Komt goed. Volgens mij gaat dat met jouw nwe Opera ook wel lukken!.
We moeten niet alle heuvels plat rijden, ik zou graag nog een keer teruggaan, na dit jaar.

Groet.

sorcees
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 okt 2005 11:47

sorcees 23 jan 2010 14:16

Sinds gisteren ben ik dan ook toegetreden tot de kringen der Ti bezitters.
Een Van Nicholas Zephyr, afgemonteerd met Chorus 10 speed en Record Titanium remhoeven.
Wielen zijn Rodi Stylus Racing (!?!) en de vork is een 4ZA Synope.
Pedalen Shimano A520.

Het is een tweede hands, als nieuw, waar nog wel een aantal dingen aan veranderd zullen worden.

[img=http://is.pinkbike.com/photo/4504/pbpic4504229.jpg]



Aandacht verdient:
Wielset
Stuurlint
Spacer
Bidonhouder

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 23 jan 2010 21:09

En bestel even om hem "af" te maken een titanium zadelpenklem!

sorcees
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 okt 2005 11:47

sorcees 24 jan 2010 00:53

daj schreef:En bestel even om hem "af" te maken een titanium zadelpenklem!

Die van Van Nicholas bedoel je toch?
Dan ook maar gelijk hun spacers en misschien hun ook hun stuurpen?
FF weer een beetje lucht krijgen in de beurs, eerst misschien maar weer gewoon gaan fietsen?

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 24 jan 2010 14:34

Nouja, bij zo'n titanium zadelpen staat een titanium klem gewoon erg goed vind ik!

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 25 jan 2010 18:55

Ter illustratie,

Afbeelding

Ps.

t's mazel hebben om z'n tweedehandsje te kunnen bemachtigen,
veel plezier er mee,
Grt. Zapp

sorcees
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 okt 2005 11:47

sorcees 25 jan 2010 20:19

Op de foto is de nieuwe Zephyr met DA te zien, ik heb model 2008, met zwarte Campagnolo Record Titanium remhoeven, met een zwarte zadelpenklem, mooi contrast.


[img=http://is.pinkbike.com/photo/4504/pbpic4504226.jpg]


maar Ti kan ook, heeft nu nog geen prioriteit, eerst de spacers, stuurlint en een andere wielset.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 25 jan 2010 22:47

sorcees schreef: Op de foto is de nieuwe Zephyr met DA te zien, ik heb model 2008, met zwarte Campagnolo Record Titanium remhoeven, met een zwarte zadelpenklem, mooi contrast.


[img=http://is.pinkbike.com/photo/4504/pbpic4504226.jpg]


maar Ti kan ook, heeft nu nog geen prioriteit, eerst de spacers, stuurlint en een andere wielset.


Dit is echt mooi hoor, prachtige frame en dito pen!
Als je alles hebt bij gewerkt zoals bedoeld in vorige posts maak je natuurlijk nog even een fotootje voor dit lijntje hè ?.........
En het wordt nu toch wel erug mooi op de weg hoor met al dat Titanium ;)

Véél mooie zachte kmtrs met deze schoonheid !

Grtz,
Morel.

Plaats reactie