Pagina 9 van 147

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 21:26
door fluffster
Quoten: Origineel geplaatst door vinokourov op 05 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 September 2006
Met de Kebel is de technologie van de KOM en Kredo gebracht naar een frame dat op een prijsniveau van de vroegere KharmaOver prijszetting is nog niets definitief vastgelegd. Het spreekt voor zich dat de KOM het duurste model wordt.  zal zitten; oriënteer je dus op de prijs van de 2006 gekleurde Kharma. We moeten, zowel internationaal als in de Benelux, de prijzen nog vastleggen... in oktober geef ik hierover uitsluitsel.
Tot op Expo-Velo of Bikemotion,
PieterKuota Benelux




zal de kharma dan niet meer gemaakt worden in 2007?Vandaag vernomen dat de prijs voor een Kom frame in de buurt van 2399,00 euro zou liggen. Graag bevestiging van Casran...

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 21:52
door kredo
Casran,  2 vraagjes :
1) waarin verschilt de Kredo 2007 van de 2006 versie. Enkel kleur en/of belettering of verandert er ook fundamenteel iets aan het frame.
2) alle berijders van de Kredo roemen dit frame omwille van zijn stijfheid. Rij er zelf ook mee en moet zeggen dat dit inderdaad indrukwekkend is zeker in vergelijking met mijn vorig frame een alu Coppi. Kan je dit gevoel ook bevestigen a.d.h.v. meetwaarden en dan liefst in vergelijking met frames die algemeen worden beschouwd als behoorlijk stijf (Scott CR1, Cervelo 2,5 ...) of bijzonder populaire frames (Trek Madone, Orbea ...).
Ik weet dat je met vragen overladen wordt maar deze tweede vraag zou de stelling dat Kuota stijve en comfortabele frames levert toch sterk onderbouwen.   
 

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 22:30
door youri
Quoten: Origineel geplaatst door kredo op 06 September 2006


Casran,  2 vraagjes :
1) waarin verschilt de Kredo 2007 van de 2006 versie. Enkel kleur en/of belettering of verandert er ook fundamenteel iets aan het frame.
2) alle berijders van de Kredo roemen dit frame omwille van zijn stijfheid. Rij er zelf ook mee en moet zeggen dat dit inderdaad indrukwekkend is zeker in vergelijking met mijn vorig frame een alu Coppi. Kan je dit gevoel ook bevestigen a.d.h.v. meetwaarden en dan liefst in vergelijking met frames die algemeen worden beschouwd als behoorlijk stijf (Scott CR1, Cervelo 2,5 ...) of bijzonder populaire frames (Trek Madone, Orbea ...).
Ik weet dat je met vragen overladen wordt maar deze tweede vraag zou de stelling dat Kuota stijve en comfortabele frames levert toch sterk onderbouwen.   
 


Aha Kredo je leeft nog, ik dacht dat je eens een foto ging posten ( mailen) voor mij, dit terzijde
 
Ik denk dat de Kredo 2007 identhiek blijft aan de 2006, enkel de kleuren verschillen, ze hebben nu meer spuitwerk in de frames gedaan (ik vind persoonlijk de Kredo met het witte spuitwerk prachtig.)
Zie onderstaande links voor de foto's:
http://img170.imageshack.us/img170/3232 ... a57qm8.jpg
http://img170.imageshack.us/img170/1720/img1414jy4.jpg
Maar Casran zal meer uitleg kunnen geven, ik gis alleen  maar

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 22:50
door kredo
Youri,
 
Leef inderdaad nog maar heb meer op mijn fiets gezeten, o.a. Marmotte gereden, dan achter mijn PC. Ben er ondertussen als PC- leek al achter hoe ik foto's kan doormailen. Als je er niets op tegen hebt om je mailadres op het forum te zetten bezorg ik je zonder fout een foto van mijn Kredo. Deze lijkt overigens het sterkst op de tweede foto die je toont. Laat maar iets weten.

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 22:58
door youri
La Marmotte gereden, dat zou ik volgend jaar ook eens willen doen.
Ik had in gedachte de Kredo te bestellen met het wit spuitwerk, maar ben nog aan het twijfelen. Ik heb ook de Ksyrium Es wielen.
Mijn email adres is blansaer.y@skynet.be, stuur maar door aub ( liefst vanavond nog als het mogelijk is, want ik heb morgen een afspraak om mijne Kredo te bestellen, vandaar de twijfel)
Groeten Youri
 

Kuota-site

Geplaatst: 06 sep 2006 23:17
door kredo
Youri,
 
Mail is net vertrokken, laat maar weten wat je ervan vindt en laat maar horen als je nog iets meer wil weten.

Kuota-site

Geplaatst: 07 sep 2006 11:10
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door kredo op 06 September 2006

Casran,  2 vraagjes :
1) waarin verschilt de Kredo 2007 van de 2006 versie. Enkel kleur en/of belettering of verandert er ook fundamenteel iets aan het frame.
2) alle berijders van de Kredo roemen dit frame omwille van zijn stijfheid. Rij er zelf ook mee en moet zeggen dat dit inderdaad indrukwekkend is zeker in vergelijking met mijn vorig frame een alu Coppi. Kan je dit gevoel ook bevestigen a.d.h.v. meetwaarden en dan liefst in vergelijking met frames die algemeen worden beschouwd als behoorlijk stijf (Scott CR1, Cervelo 2,5 ...) of bijzonder populaire frames (Trek Madone, Orbea ...).
Ik weet dat je met vragen overladen wordt maar deze tweede vraag zou de stelling dat Kuota stijve en comfortabele frames levert toch sterk onderbouwen.   



Geen probleem met vragen... In de mate van het mogelijke help ik jullie graag verder. Dus:
1. De 2007 Kredo komt idd in twee versies: de Kredo Race (clear coat) en Kredo Team (kleuren: finitura Bianco en Rosso). Daarnaast is de carbon samenstelling van de Kredo intern licht gewijzigd: dit heeft ervoor gezorgd dat het gewicht in 2007 nog zal zakken en bepaalde Kredo's zelfs onder de 1000gr komen!

2. Ik ben nooit echt een freak geweest van al die cijfertjes, en denk zelfs dat ze de fietsenmarkt totaal de verkeerde richting uit gestuurd hebben (ik hoorde op Eurobike een fabrikant die een frame maakt op maat van de testen van het tijdschrift Tour... waar zijn ze dan mee bezig?!). Nu goed, die Kredo is inderdaad een zeer stevige racemachien, en de exacte test ligt hier niet direct bij mij in de buurt. Hij is getest door het befaamde EFBE German Institute (zie www.efbe.de) en kreeg daar de categorie TP (Top Performance) mee: daarvoor moet je aan de allerhoogste vereisten voldoen. Op de site vind je enkele strenge minima die je moet halen om een dergelijke quotering te krijgen.
Btw, ter aanvulling van puntje 1: de Kredo komt er ook in een speciale versie voor SRM. Hierbij heb je interne SRM bekabeling, en de speed- en powersensor voor het SRM systeem zitten ingebouwd in het frameset. Wordt compleet geleverd met SRM systeem, enkel op bestelling.

Kuota-site

Geplaatst: 07 sep 2006 22:15
door kredo
Bedankt voor je antwoorden Casran. Wat die cijfertjes betreft geef ik je 100 gelijk maar het is natuurlijk plezierig om ook cijfermatig wat vergelijkingen te kunnen maken. De test van EFBE is mij bekend en was voor mij ook een bijkomend argument om voor de Kredo te kiezen. Als je ziet en leest wat het frame daar heeft moeten doorstaan zal het beperkt wattage wat ik aan kan voor mijn Kredo allicht een lachertje zijn.
Wat mij wel nog interesseert bij die EFBE test en wat we uiteraard nooit zullen te weten komen, is welke frames de test niet hebben doorstaan. Die resultaten zouden ook wel eens wat verrassingen kunnen opleveren.
Veel succes nog met de verkoop van je Kuota's, maar ook weer niet teveel want net zoals elke rechtgeaarde snob hou ik toch van een beetje exclusiviteit en op dit moment kan ik daar bij ons in de buurt met mijn Kredo nog volop van genieten.         

Kuota-site

Geplaatst: 11 sep 2006 22:32
door deklaas
misschien een stomme vraag
heb zelf een ksano gekocht een tijdje terug compleet met chorus afgemonteerd.
maar waar moet ik die plaatsen in de range tussen de kharma kredo khan en overige modellen

ps wordt dit model nog wel gemaakt.....

als ik uitgevogeld heb hoe ik een plaatje kan laten zien op dit forum zal ik het meteen doen....

ben er super tevreden over maar heb ook al de kom gezien.. die lijkt me wel wat..

Kuota-site

Geplaatst: 11 sep 2006 22:43
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door deklaas op 11 September 2006

misschien een stomme vraagheb zelf een ksano gekocht een tijdje terug compleet met chorus afgemonteerd.maar waar moet ik die plaatsen in de range tussen de kharma kredo khan en overige modellenps wordt dit model nog wel gemaakt.....als ik uitgevogeld heb hoe ik een plaatje kan laten zien op dit forum zal ik het meteen doen....ben er super tevreden over maar heb ook al de kom gezien.. die lijkt me wel wat..


De Ksano komt ongeveer naast de Kharma te staan in het gamma, net zoals Kredo en Khan naast elkaar staan. De Ksano heeft andere karakteristieken dan de Kharma en ken een ander -ingewikkelder- produktieproces: waar de Kharma heel erg op race gericht is, is de Ksano rustiger en nog comfortabeler. Ermee koersen is uiteraard ook mogelijk, maar hij voelt anders aan de Kharma. In 2007 blijft de Ksano gewoon bestaan.
 

Kuota-site

Geplaatst: 13 sep 2006 14:26
door deklaas
bedankt voor het snelle reageren..
 

Kuota-site

Geplaatst: 14 sep 2006 10:24
door joeny
Mooie fietse, Je moet er van houde