Al heb je wel gelijk mbt carbon-titan constructies: geef mij ook maar liever een full titanium of een full carbon... maar dit is wel mooi voor het type gebruiker die deze man is: gepassioneerd toerder die af en toe een cyclo meepikt.
De tica is een absoluut topframe... hij is bijna net zo stijf en licht als het mooie koolstoffen scott frampje waar veel forum leden lyrisch over zijn. Daarnaast zou hij confortabel moeten rijden, maar daar heb ik geen meetbank gegevens over. Er zijn dus weinig betere frames op de markt!
Niet te geloven, me LW’s zijn binnen
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 17 Maart 2006
De tica is een absoluut topframe... hij is bijna net zo stijf en licht als het mooie koolstoffen scott frampje waar veel forum leden lyrisch over zijn. Daarnaast zou hij confortabel moeten rijden, maar daar heb ik geen meetbank gegevens over. Er zijn dus weinig betere frames op de markt!
Ik zou je graag willen geloven, maar ik denk niet dat die VT 990 Tica+ ook maar in de buurt van 1.000gr/frame komt, waar de Scott CR1 zich juist wel situeert. Het zou in ieder geval een verkoopsargument van jewelste zijn, maar op de Van Tuyl website (die sterk op verkoop gericht is) en in de VT catalogus vind ik niets over het gewicht.Of Van Tuyl frames top zijn? Kan ik weinig over zeggen... Ik hoor wel vaker eens dat er hier en daar eentje scheurt, maar kan dit niet in een ruimer geheel plaatsen. In België zie je ze ook nauwelijks, tenzij de keren dat ik met gasten van EuroGifts moet koersen (komende zondag bv).Waarop baseer jij je?
De tica is een absoluut topframe... hij is bijna net zo stijf en licht als het mooie koolstoffen scott frampje waar veel forum leden lyrisch over zijn. Daarnaast zou hij confortabel moeten rijden, maar daar heb ik geen meetbank gegevens over. Er zijn dus weinig betere frames op de markt!
Ik zou je graag willen geloven, maar ik denk niet dat die VT 990 Tica+ ook maar in de buurt van 1.000gr/frame komt, waar de Scott CR1 zich juist wel situeert. Het zou in ieder geval een verkoopsargument van jewelste zijn, maar op de Van Tuyl website (die sterk op verkoop gericht is) en in de VT catalogus vind ik niets over het gewicht.Of Van Tuyl frames top zijn? Kan ik weinig over zeggen... Ik hoor wel vaker eens dat er hier en daar eentje scheurt, maar kan dit niet in een ruimer geheel plaatsen. In België zie je ze ook nauwelijks, tenzij de keren dat ik met gasten van EuroGifts moet koersen (komende zondag bv).Waarop baseer jij je?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hoi,
Die Passoni is een supermooi frame. Zeker het mooiste dat ik ooit heb gezien.
Uiteraard oogt dat grote kader van de foto niet echt mooi maar dat heb je toch altijd met de reuzenmaten, toch?
Persoonlijk vind ik de fiets niet zo mooi afgemonteerd, bidonhouders, zadel, stuurpen, mottig anatomisch stuur en veel teveel spacers. Het had met wat inspanning toch beter gekund. Zo'n fiets vergeeft geen half werk, vind ik persoonlijk.
Verkopen ze bij Koga nu ook al tapijten trouwens?
Ciao,
Die Passoni is een supermooi frame. Zeker het mooiste dat ik ooit heb gezien.
Uiteraard oogt dat grote kader van de foto niet echt mooi maar dat heb je toch altijd met de reuzenmaten, toch?
Persoonlijk vind ik de fiets niet zo mooi afgemonteerd, bidonhouders, zadel, stuurpen, mottig anatomisch stuur en veel teveel spacers. Het had met wat inspanning toch beter gekund. Zo'n fiets vergeeft geen half werk, vind ik persoonlijk.
Verkopen ze bij Koga nu ook al tapijten trouwens?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ze een paar Lightweights, uhm tja.........
Verder heb ik de discussie wat betreft de aanschaf van duur materiaal gevolgd. En je moet alles in zijn context plaatsen.Het is niet van ''oh hij krijgt wielen van zijn ouders dus hij is verwend''.Aan de andere kant als je iets zelf gespaard hebt wil dat ook niet zeggen dat je niet verwend bent, of goed omgaat met je geld. Want met 2500 euro kan je behoorlijk wat doen......
De basis van het wielrennen is afzien en discipline. Meer doodgaan dan een ander, niet opgeven. Rijden tot je hart explodeert.Of je dat nu bewerkstelligt met een setje 105 wielen of Lightweights, ach wat boeit het.Kortom als het je niet uitmaakt op wat voor een materiaal je rijd, want je gaat toch wel fietsen, ben je goed bezig (naar mijn mening). Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat je niet het liefst op een setje lightweights rijd.Maar jongens (of meisjes) die alleen maar kunnen koersen als ze materiaal van 5000 euro onder hun kont hebben, tja..... Helemaal als ze dan ook nog gaan lopen zeuren als ze na 15 km moeten lossen.
Fietsen is hoe dan ook afzien, maar dat is natuurlijk wel het leukst met 5000 euro materiaal .Persoonlijk zou ik nog koers gaan rijden op een 3 speed peugot uit 1950. Al wordt het dan wel iets meer afzien dan gepland........
Verder heb ik de discussie wat betreft de aanschaf van duur materiaal gevolgd. En je moet alles in zijn context plaatsen.Het is niet van ''oh hij krijgt wielen van zijn ouders dus hij is verwend''.Aan de andere kant als je iets zelf gespaard hebt wil dat ook niet zeggen dat je niet verwend bent, of goed omgaat met je geld. Want met 2500 euro kan je behoorlijk wat doen......
De basis van het wielrennen is afzien en discipline. Meer doodgaan dan een ander, niet opgeven. Rijden tot je hart explodeert.Of je dat nu bewerkstelligt met een setje 105 wielen of Lightweights, ach wat boeit het.Kortom als het je niet uitmaakt op wat voor een materiaal je rijd, want je gaat toch wel fietsen, ben je goed bezig (naar mijn mening). Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat je niet het liefst op een setje lightweights rijd.Maar jongens (of meisjes) die alleen maar kunnen koersen als ze materiaal van 5000 euro onder hun kont hebben, tja..... Helemaal als ze dan ook nog gaan lopen zeuren als ze na 15 km moeten lossen.
Fietsen is hoe dan ook afzien, maar dat is natuurlijk wel het leukst met 5000 euro materiaal .Persoonlijk zou ik nog koers gaan rijden op een 3 speed peugot uit 1950. Al wordt het dan wel iets meer afzien dan gepland........
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 07 April 2006
niet mee eens, als je lost na 15km met lightweights, en dan ?maakt toch niets uit ?
Jawel, maak wel uit.Even hypothetisch, je lost vaak na 15 km met Lightweights onder je fiets, dan ben je m.i. dus een grote koekebakker. Wel met het duurste materiaal rijden, maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen schoppen. Los je daarentegen na 15 km met "normaal" materiaal, dan is het ok, je hebt dan niet aan de buitenwereld de indruk gegeven dat je een topper bent met dure spullen, dus alle begrip. Dat begrip is er wat mij betreft een stuk minder voor de snel lossende "kijk-mij-ik-rijd-op-top-spullen-athleet". Ga dan lekker recreatief rijden...
niet mee eens, als je lost na 15km met lightweights, en dan ?maakt toch niets uit ?
Jawel, maak wel uit.Even hypothetisch, je lost vaak na 15 km met Lightweights onder je fiets, dan ben je m.i. dus een grote koekebakker. Wel met het duurste materiaal rijden, maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen schoppen. Los je daarentegen na 15 km met "normaal" materiaal, dan is het ok, je hebt dan niet aan de buitenwereld de indruk gegeven dat je een topper bent met dure spullen, dus alle begrip. Dat begrip is er wat mij betreft een stuk minder voor de snel lossende "kijk-mij-ik-rijd-op-top-spullen-athleet". Ga dan lekker recreatief rijden...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Met mooi materiaal moet je net langzaam rijden dan kan men mee genieten van het schoons waarmee je je voortbeweegt.
Ik doe dat ook met mijn Ferrari Enzo op het vrijthof......
Ik doe dat ook met mijn Ferrari Enzo op het vrijthof......
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 07 April 2006
Jawel, maak wel uit.Even hypothetisch, je lost vaak na 15 km met Lightweights onder je fiets, dan ben je m.i. dus een grote koekebakker. Wel met het duurste materiaal rijden, maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen schoppen. Los je daarentegen na 15 km met "normaal" materiaal, dan is het ok, je hebt dan niet aan de buitenwereld de indruk gegeven dat je een topper bent met dure spullen, dus alle begrip. Dat begrip is er wat mij betreft een stuk minder voor de snel lossende "kijk-mij-ik-rijd-op-top-spullen-athleet". Ga dan lekker recreatief rijden...
Waarom zou iemand met dure spullen de indruk willen geven aan de buitenwereld dat ie een topper is? De kans is groot dat die persoon dat helemaal niet pretendeert, dus waarom hem dat soort zaken aanmeten en in de mond leggen? Ik vind het steeds eigenaardig als mensen in de plaats van anderen kunnne denken en op basis van heel oppervlakkige dingen snel een conclusie trekken.
De zakenman die een Armani-pak draagt denkt toch ook niet steeds dat ie een mannequin is?
Jawel, maak wel uit.Even hypothetisch, je lost vaak na 15 km met Lightweights onder je fiets, dan ben je m.i. dus een grote koekebakker. Wel met het duurste materiaal rijden, maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen schoppen. Los je daarentegen na 15 km met "normaal" materiaal, dan is het ok, je hebt dan niet aan de buitenwereld de indruk gegeven dat je een topper bent met dure spullen, dus alle begrip. Dat begrip is er wat mij betreft een stuk minder voor de snel lossende "kijk-mij-ik-rijd-op-top-spullen-athleet". Ga dan lekker recreatief rijden...
Waarom zou iemand met dure spullen de indruk willen geven aan de buitenwereld dat ie een topper is? De kans is groot dat die persoon dat helemaal niet pretendeert, dus waarom hem dat soort zaken aanmeten en in de mond leggen? Ik vind het steeds eigenaardig als mensen in de plaats van anderen kunnne denken en op basis van heel oppervlakkige dingen snel een conclusie trekken.
De zakenman die een Armani-pak draagt denkt toch ook niet steeds dat ie een mannequin is?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -