Ervaringen Shimano Flightdeck
-
- Forum-lid
Even een oud topic nieuw leven inblazen
Ik ben van plan binnenkort een flightdeck aan te schaffen, en wel de wireless versie. Nu gebruik ik een hartslaghorloge (Sigma PC15) en ben benieuwd of iemand me kan vertellen of deze draadloze combi van teller/horloge wellicht storingen kan veroorzaken.
Ik ben van plan binnenkort een flightdeck aan te schaffen, en wel de wireless versie. Nu gebruik ik een hartslaghorloge (Sigma PC15) en ben benieuwd of iemand me kan vertellen of deze draadloze combi van teller/horloge wellicht storingen kan veroorzaken.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
spietpiet schreef:Bij Shimano kunnen ze volgens mij de flatkabel gewoon vervangen, is in de electronica een veelvuldig en betrouwbare toegepast component.
Je kan nog proberen een dun laag papier oid achter de flatkbel te leggen zodat hij beter tegen het printplaatje aandrukt.
Er worden zelfs speciale stickertjes bij geleverd (die ook in de gebruikershandleiding worden vermeld) om op te vullen !
Mijn ervaringen ;
Rijd zelf een 4-tal jaren met FD en vind het een fantastisch computertje .
Ten alle tijde je handen gewoon op't stuur houden is wel zo veilig en het zeer goede overzicht op het schermpje en vele functies , de één al meer nodig dan de andere natuurlijk , maar het staat er allemaal op !
Ook een snelle reactietijd bij bediening en eenmaal vertrouwd ermee razendsnel wisselen tussen functies en info ..
Dat er geen hartslag functie opzit is helemaal niet relevant vind ik !
Ik heb hiervoor een apparte HF-meter , de beste keuze omdat ik ook regelmatig ga lopen en op de rollen train . (waarbij 't voorwiel niet draait en ik dus niet een 2de computertje op het achterwiel moet plaatsen)
Bij een volgende fiets , ongetwijfeld terug FD !!
Grtz ..
Trek 9.8 elite oclv
batavus tech 5
Scott CR1 PRO
batavus tech 5
Scott CR1 PRO
-
- Forum-lid
zandfietser schreef:Dat er geen hartslag functie opzit is helemaal niet relevant vind ik !
Ik heb hiervoor een apparte HF-meter , de beste keuze omdat ik ook regelmatig ga lopen en op de rollen train . (waarbij 't voorwiel niet draait en ik dus niet een 2de computertje op het achterwiel moet plaatsen)
Bij een volgende fiets , ongetwijfeld terug FD !!
Grtz ..
Mag k hieruit opmaken dat de hartslagzender de de FD-zender niet storen op elkaar?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
Mijn (goedkoop) sigma pc-6 - ke interfereert in elk geval niet met m'n FD nee ..
Ik gebruike op de fitness mijn eigen borstband van de sigma op de spinfietsen terwijl ze daar altijd met polar's werkten , wat dus wil zeggen dat die met dezelfde frequentie werken (???) en aldus ook samen kan werken naast de FD .(???) Wilde dit even vermelden daar dit voor velen intersant kan zijn maar ik geef geen garanties hé !
Grtz ..
Ik gebruike op de fitness mijn eigen borstband van de sigma op de spinfietsen terwijl ze daar altijd met polar's werkten , wat dus wil zeggen dat die met dezelfde frequentie werken (???) en aldus ook samen kan werken naast de FD .(???) Wilde dit even vermelden daar dit voor velen intersant kan zijn maar ik geef geen garanties hé !
Grtz ..
Trek 9.8 elite oclv
batavus tech 5
Scott CR1 PRO
batavus tech 5
Scott CR1 PRO
Even een subtiel topic-schopje
Laatst heb ik een tweedehands fiets gekocht en daar zat ook een Flightdeck op gemonteerd. Nu doet de indicatie van de achterderailleur het niet. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en verschillende dingen geprobeerd. Met contactspray de contacten schoongemaakt, een stukje plastic onder het flatkabeltje gelegd, maar niks mocht tot op heden baten.
Nu zag ik bij het opnieuw wikkelen van het stuur dat het kabeltje naar de rechter shifter iets beschadigd was. Mijns inziens kan het hier niet aan liggen aangezien ik de Flightdeck wel nog kan bedienen vanaf de rechtershifter.
Zelf denk ik dus dat het probleem te maken heeft met het flatkabeltje in de shifter. Nu is mijn vraag of deze vervangen kan worden? En kun je dit zelf doen of moet de shifter opgestuurd worden?
Alvast dank voor de reactie,
Jim.
Laatst heb ik een tweedehands fiets gekocht en daar zat ook een Flightdeck op gemonteerd. Nu doet de indicatie van de achterderailleur het niet. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en verschillende dingen geprobeerd. Met contactspray de contacten schoongemaakt, een stukje plastic onder het flatkabeltje gelegd, maar niks mocht tot op heden baten.
Nu zag ik bij het opnieuw wikkelen van het stuur dat het kabeltje naar de rechter shifter iets beschadigd was. Mijns inziens kan het hier niet aan liggen aangezien ik de Flightdeck wel nog kan bedienen vanaf de rechtershifter.
Zelf denk ik dus dat het probleem te maken heeft met het flatkabeltje in de shifter. Nu is mijn vraag of deze vervangen kan worden? En kun je dit zelf doen of moet de shifter opgestuurd worden?
Alvast dank voor de reactie,
Jim.
Nu ik toch aan het posten ben....
In 2009 komt de nieuwe Flightdeck uit. Volgens mij hebben de makers de kritiek in dit topic goed in hun oren geknoopt aangezien de nieuwe Flightdeck een hoogtemeter en hartslagmeter heeft.
Erg mooi ook:
[img=http://farm4.static.flickr.com/3093/254 ... 76f4ae.jpg]
In 2009 komt de nieuwe Flightdeck uit. Volgens mij hebben de makers de kritiek in dit topic goed in hun oren geknoopt aangezien de nieuwe Flightdeck een hoogtemeter en hartslagmeter heeft.
Erg mooi ook:
[img=http://farm4.static.flickr.com/3093/254 ... 76f4ae.jpg]
Ik ben heel benieuwd of die hartslag gecodeerd is, zo niet hebben we er alsnog niets aan.
http://www.cyclestore.co.uk/productDeta ... &catID=964
net onder de EU100 dus in het huidige koopjesparadijs Engeland. En dan nog de kabeltjes erbij OF de chipjes voor de draadloze versie, alleen moet je er dan ook meteen nog even EU1100 bijleggen voor de hele 7900 groep! als je toch bezig bent.....
net onder de EU100 dus in het huidige koopjesparadijs Engeland. En dan nog de kabeltjes erbij OF de chipjes voor de draadloze versie, alleen moet je er dan ook meteen nog even EU1100 bijleggen voor de hele 7900 groep! als je toch bezig bent.....