Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

roro27
Forum-lid

roro27 19 okt 2010 18:25

Bikemotion= kijken, kijken en niet kunnen kopen..... Op een Hiswa (volgens mij altijd in Rai en in IJmuiden) kan je wel kopen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

wheely
Forum-lid

wheely 19 okt 2010 18:27

Maar gaan jullie, als het natuurlijk wel droog is, ook in de winter nog fietsen?
Of echt alleen maar vanaf apri weerl?

groetjes

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 19 okt 2010 18:29

Oei, stomme fout, Hiswa is natuurlijk in de RAI. En Kees, misschien moeten we eens een zeil/fietsdag houden, want ook mijn 1e hobby is eigenlijk zeilen, hoewel het begint te kantelen...

Maar goed, bedankt voor de (zeer snelle) reacties. Dan weet ik nog niet of ik ga, ik heb namelijk deze zomer m'n eerste nieuwe racefiets gekocht en daar ben ik wel van plan nog een aantal jaren op te fietsen.

trudie
Forum-lid

trudie 19 okt 2010 19:38

Wheely schreef:Maar gaan jullie, als het natuurlijk wel droog is, ook in de winter nog fietsen?
Of echt alleen maar vanaf apri weerl?

groetjes

Nee hoor, hier zitten alleen maar bikkels. en die fietsen in de winter door. Maar als ik voor mezelf spreek....liever niet meer zo'n winter als vorig jaar want dat was niet leuk meer.

wheely
Forum-lid

wheely 19 okt 2010 19:51

nee oké, ik begin net met wielrennen... maar als het aan mij ligt en het is droog en er ligt geen sneeuw ga ik gewoon fietsen hoor.

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 21 okt 2010 12:43

Grappig topic. Ik verbaas me er juist altijd over hoe snel mensen naar winterkleding grijpen bij een lichte temperatuurdaling. 17 graden en de been, armstukken, helmmutsen en winterjacks komen meteen te voorschijn. Als je een beetje doortrapt ben je zo warm. Pas de laatste 2 weken vind ik het weer om arm- en beenstukken aan te trekken.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 okt 2010 12:52

Il Cobra schreef:Grappig topic. Ik verbaas me er juist altijd over hoe snel mensen naar winterkleding grijpen bij een lichte temperatuurdaling. 17 graden en de been, armstukken, helmmutsen en winterjacks komen meteen te voorschijn. Als je een beetje doortrapt ben je zo warm. Pas de laatste 2 weken vind ik het weer om arm- en beenstukken aan te trekken.

Voor sommige fietsers is het hip om met lange benen/armen en liefst ook met muts op te fietsen. Dat straalt uit "ik ben een serieuze (wedstrijd-) renner die nu een rustige duurtraining van 6 uur aan het afwerken is". Dat zijn de mensen die je met 25 graden nog in dikke kleding ziet.

Daarbij moet ik toegeven dat ik zelf een onwijze koukleum ben en alleen in korte broek fiets als het echt lekker warm is. Rond de 10 graden gaan ook de lange handschoenen aan. Daarnaast staat het m.i. ook wel een beetje knullig om met kou in korte broek te rijden...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

foosho
Forum-lid

foosho 21 okt 2010 14:31

Kees0251 schreef:Beetje jammer van deze standaardreactie.....
Hoezo? Je kunt ook een vuilniszak aantrekken, ben je ook warm.. (en zeiknat). 't Punt is dat ik in m'n echte outfit droog en warm ben. Het lidl/aldi spul is simpel polyester, daar is de prijs dus ook naar.

Maar anyway, ik deel gewoon mijn ervaring (in een enthousiast moment had ik een lidl shirt, korte broek, lange broek en jas gekocht, dus ik heb zeker recht van spreken), doe er mee wat je wilt..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2010 15:29

Il Cobra schreef:Grappig topic. Ik verbaas me er juist altijd over hoe snel mensen naar winterkleding grijpen bij een lichte temperatuurdaling. 17 graden en de been, armstukken, helmmutsen en winterjacks komen meteen te voorschijn. Als je een beetje doortrapt ben je zo warm. Pas de laatste 2 weken vind ik het weer om arm- en beenstukken aan te trekken.
Bij 17 graden en een rustige duurtraining worden de voorkanten van mijn knieën gewoon behoorlijk koud. Rij ik veel liever met iets om m'n knieën heen zodat ze wel warm blijven, kans op blessures is daarmee ook gewoon kleiner.

Met de huidige temperaturen doe ik regelmatig al gewoon een lange broek aan ipv beenstukken. En mits ik maar rustig rij is een thermojack gewoon lekker warm ;) Overschoenen en lange handschoenen heb ik bij dit weer met 10 graden bijna altijd aan met trainen. Krijg anders gewoon koude voeten en handen. Enkel als er een lekker zonnetje schijnt wil ik wel eens overschoenen en/of handschoenen thuis laten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 okt 2010 15:56

Temperatuurbeleving is iets heel persoonlijks, het is heel lastig om daar iets over te zeggen.

Ik beweerde laatst op het duikforum dat iedereen die in een 5mm duikt in tropisch water een (enorm) mietje is, je wil niet weten wat ik allemaal over me heen kreeg Afbeelding Er waren zelfs forumleden die hun droogpak meenamen met vakantie Afbeelding

jorisb
Forum-lid

jorisb 21 okt 2010 16:10

Begin van het jaar eens samen met iemand gereden, temperatuur zal een 15 graden zijn geweest, hij in korte broek, ik met beenstukken. Maar nee hoor, hij had het niet koud, je trapt je benen wel warm. Toen ik hem vroeg aan zijn knieen te voelen toen voelde hij ook dat die ijskoud waren.

Je hoeft niet te voelen dat je het koud hebt, maar dat wil niet zeggen dat het niet te koud is.

kees0251
Forum-lid

kees0251 21 okt 2010 19:09

Foosho schreef:
Maar anyway, ik deel gewoon mijn ervaring (in een enthousiast moment had ik een lidl shirt, korte broek, lange broek en jas gekocht, dus ik heb zeker recht van spreken), doe er mee wat je wilt..

De inhoudelijke mededeling ging over nat worden tijdens spinning en ik vond dat geen relevante ervaring.
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie