metalfan schreef:zoiets ja 4, hooguit 5 mm.
ik moet dus niet panikeren. bedankt voor je reactie.
4-5mm is normaal. 1mm is veel te laag.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
markba schreef:Wat wel een probleem is bij mijn Pascal, is dat bij gebruik van een standaard bidonhouder (een klassieke Tacx bijvoorbeeld), de bidons tegen elkaar komen. Daarom moet ik bij het kopen van de houders op letten dat deze 'hoog' gemonteerd kunnen worden. Zal wel te maken hebben met de kleine maat van mijn frame (49cm), maar is toch slordig.
metalfan schreef:(maat 49 ? hoe groot ben jij eigenlijk?)
metalfan schreef:ik vind het frame qua afwerking ook maar zo en zo - idd hier en daar zelfs slordig.
metalfan schreef:'t is niet dat ik je niet geloof maar waarom schrijft Shimano dan zoiets voor?
markba schreef:metalfan schreef:(maat 49 ? hoe groot ben jij eigenlijk?)
Nou, ik ben geen kabouter of zo , ben 1.68. Had een groter frame gepast bij de FM (meen 54), maar de balhoofbuis was te groot waardoor ik 2 cm hoger dan de Trek kwam te zitten. Ontoelaatbaar, dus uitgeweken naar de kleinste maat.
metalfan schreef:vroeg dit omdat ik ff begon te twijfelen aan mijn keuze (= 54). mijn vrouw is ook 1.68 maar ik denk dat voor haar de grotere maat beter zal passen: minder spacers en zo. bovendien is het ook niet haar bedoeling om wedstrijden te gaan rijden.
Amclassic-fan schreef:@Markba, je hebt wel wat opvallende keuzes gemaakt. Een kleiner frame aanschaffen omdat de balhoofdbuis te lang is maar dan de stuurpen in eerste instantie wel omhoog laten wijzen.
Amclassic-fan schreef:Als je meer lengte in de fiets nodig hebt kun je er toch ook gewoon een maatje langere stuurpen opzetten, want je hebt nu een 11 of 12 cm pen.
Amclassic-fan schreef:De konische spacer zou je ook nog door een plattere kunnen vervangen als het stuur verder omlaag moet.
Amclassic-fan schreef:@Metalfan, ik ben bang dat die 54 een beetje erg groot is voor je vrouw. De 54 heeft een bovenbuislengte van 54,5 cm, dat is waarschijnlijk wel erg lang voor iemand van 1m68. Ze zit dan iig aan een 10 cm stuurpen, daar is op zich niets mis mee. Maar korter moet een stuurpen niet worden en 11 of 12 cm stuurt al wat rustiger dan 10 cm. Ik zou voor een maatje kleiner gaan als het nog kan. Isaac heeft toch al absurd lange balhoofdbuizen. Met de 51 blijft de hoeveelheid spacers nog wel beperkt tot een cm of 3 (voor een niet te sportieve zit) en kan er een 11 cm stuurpen op. (Ervan uitgaande dat je vrouw een beetje gemiddelde binnenbeen lengte heeft voor haar lengte)