Pagina 9 van 18

Ridley

Geplaatst: 26 feb 2006 14:42
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 26 Februari 2006

En als men in de mogelijkheid is voor een bepaalde wedstrijd een bepaalt type fiets kan kiezen is dat aleen maar mooi. Ik verwacht dat bepaalde renners in andere wedstrijden dan wel met een damocles zullen rijden. Andere verkiezen dan weer alu boven carbon. Net zoals bij de colnago's gebeurt. de een rijdt liever een c50 dan een een cristallo. Neemt niet weg, dat als een complete pro-tour ploeg zijn fietsen teruggeeft, er toch iets is.maar nogmaals, hoe bekijk je het, pos of neg.


Maar zeg eens, waar haal je dat eigenlijk?!
Blijkbaar zie je selectief niet wat er met de Ridley's gebeurt, maar momenteel is het wel degelijk de ploeg (niet de renners!) die aan het beslissen is de Damocles niét in te zetten.
 

Ridley

Geplaatst: 26 feb 2006 15:45
door amclassic-fan
Goed dat renners kunnen kiezen??? Zou toch echt niet nodig hoeven zijn. Zijn niet veel ploegen waar dit gebeurd. En is het niet een beetje raar dat renners een "instapmodel" verkiest boven het topmodel wat 3x zoveel kost?

Ridley

Geplaatst: 26 feb 2006 20:21
door kuiper
Wat ik vandaag hoorde op de Belgische Radio toen ik naar Opwijk ging, was dat een groot deel van de Nieuwelingen/Junioren ploegen die Ridley sponserde (in 2005), dit jaar Ridley als sponser kwijt zijn, zoude ze Lotto meer moeten betallen, om de Lotto rijders  te blijven laten rijden op Ridley's?

Ridley

Geplaatst: 26 feb 2006 20:25
door dutchflandrien
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Februari 2006
Goed dat renners kunnen kiezen??? Zou toch echt niet nodig hoeven zijn. Zijn niet veel ploegen waar dit gebeurd. En is het niet een beetje raar dat renners een "instapmodel" verkiest boven het topmodel wat 3x zoveel kost?


moet zijn dat het instapmodel evenveel race-kwaliteit bezit als de duurdere modellen, en dat zelfs de goedkoopste ridley racewaardig is.

Ridley

Geplaatst: 26 feb 2006 21:06
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 26 Februari 2006

moet zijn dat het instapmodel evenveel race-kwaliteit bezit als de duurdere modellen, en dat zelfs de goedkoopste ridley racewaardig is.


Voor de niet-naïevelingen onder ons: ieder in de koerswereld in Vlaanderen weet dat de dure Damocles een uitermate problematisch frameset gebleken is.
@ Kuiper, tja, Ridley is zelfs de jeugdploeg van Davitamon-Lotto kwijtgespeeld, alsook de jeugd van QuickStep. Ook in mijn ploeg (alle jeugdreeksen) is een verandering overwogen, maar om een m.i. behoorlijk domme reden heeft de ploegleiding het net niet gedaan. Mbt een profploeg heb ik wel wat info over wat er gaande was, maar dat hoeft niet meteen op het net gegooid te worden.
 

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 00:19
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 26 Februari 2006

>de fiets met no 15 heeft wel een merkwaardig zadel, wie weet welk dat is?
een klassieker:  selle san marco rolls due


Steels houdt daar al jaren in z'n carrière aan vast.
  

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 01:09
door be.rt
Quoten: Origineel geplaatst door wouterd op 26 Februari 2006


Hier een plaatje van enkele Lotto fietsen vóór de start van de Omloop


De fiets met nr. 11 is de Scandium. Sinds gisteren rijd ik ook met dit model, ter vervanging van mijn vorige Scandium, die zwaar werd beschadigd tijdens een val. De nieuwe versie heeft meer oversizede buizen en is voelbaar nog stijver aan het bracket, terwijl mijn vorige al superstabiel was bergaf. Het"officieuze" topframe van Ridley, aan de helft van de prijs van een Damocles?

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 01:47
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 27 Februari 2006

De fiets met nr. 11 is de Scandium. Sinds gisteren rijd ik ook met dit model, ter vervanging van mijn vorige Scandium, die zwaar werd beschadigd tijdens een val. De nieuwe versie heeft meer oversizede buizen en is voelbaar nog stijver aan het bracket, terwijl mijn vorige al superstabiel was bergaf. Het"officieuze" topframe van Ridley, aan de helft van de prijs van een Damocles?


Dat kan je gerust stellen... Renners van de QuickStep-belofteploeg hadden vorig jaar de keuze tussen de Damocles en de Scandium; de meesten kozen de laatste; bij Bodysol-JongVlaanderen reden ze op 1 renner na met de Scandium. ndertussen rijden beide ploegen op een ander merk.
Ook bij Unibet.com werd er dit weekend veel voor de alu Ridley's gekozen, ter vervanging van de Excalibur die normaal door Ridley als gesponsorde fiets voorzien was!


 

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 09:45
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Februari 2006


Toch vreemd... eerder in deze topic kwam iemand melden dat Wim De Vocht (blijkbaar een goede kennis) zo te spreken was over zijn Damocles!
Waarom is hij dan bij de kerels (foto hierboven) die opteert voor een alu Ridley??!!
 


??? toevallig weet ik wat De Vocht's mening is over de Damocles en ik zal ze hier maar niet neerschrijven. Om toch een subtiele hint te geven ivm de stijfheid van het bracket. De Vocht trainde zonder voorderailleur en heeft er een shimano DA10 Hollowtech trapas in gezet ....zegt genoeg niet ?
Casran , wie beweerde dat dan ?

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 10:41
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 27 Februari 2006

Casran , wie beweerde dat dan ?


't Was nu niet precies dat... maar guidoke zei dit:
Quoten: Origineel geplaatst door guidoke op 16 Februari 2006

Uit de eerste hand, van Wim De Vocht (Lotto-Davitamon)dus: "In 2005 heb ik géén enkel kader gebroken, wel enkele kaders in 2004. De modellen '05 hebben een andere treksterkte van carbon dan die van '04."En Wim is nu niet meteen een lichtgewicht type Mc Ewen ! Dus hem hoor je niet klagen, ... maar misschien ook niet "stoefen" of "opscheppen" voor onze Noorderburen  !!


 

Ridley

Geplaatst: 27 feb 2006 15:21
door guidoke
@ Carsran
Inderdaad, uit de eerste hand: zowel mondeling als schriftelijk (mail) vernomen van de Wim himself ! Maar NERGENS heb ik, noch Wim De Vocht gezegd, geschreven dat hij "zo te spreken is over de Damocles" zoals jij schrijft ! Hieronder lees je nog eens wat ik schreef en misschien moet je eens goed die laatste zin lezen ...
Uit de eerste hand, van Wim De Vocht (Lotto-Davitamon)dus: "In 2005 heb ik géén enkel kader gebroken, wel enkele kaders in 2004. De modellen '05 hebben een andere treksterkte van carbon dan die van '04."En Wim is nu niet meteen een lichtgewicht type Mc Ewen ! Dus hem hoor je niet klagen, ... maar misschien ook niet "stoefen" of "opscheppen" voor onze Noorderburen  !!
Het probleem met zogezegde stijfheid, heeft NIETS te maken met het frame. Zowel de Damcoles van Lotto als de Time van Quick-step zijn afgemonteerd met Chorus. En net bij de trapas van Campagnolo lag HET probleem ! Want ook met de Time van zijn collega's van Quick-step trapte Wim de ketting eraf. Tot iemand de trapas verwisselde met een Shimano-exemplaar. Resultaat: probleem met aftrappen/afduwen van de ketting (op den 11) verholpen ! Vandaar dat Wim met shimano DA10 Hollowtech trapas rijdt ! Voilà !
En waarom hij op een Scandium reed zaterdag, vraag ik hem beslist nog wel en laat jullie het antwoord weten !