Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Valpartijen

riherm1
Forum-lid

riherm1 03 mar 2006 19:32

fietspad katwijk-scheveningen wordt het wegdek vernieuwd.
vrijdag 13 jan 2006, tegen een uur of 5 dus bijna donker:
ik zie voor me een spiegelglad grijs oppervlak en denk bij mezelf, mooi schitterend nieuw asfalt, en zet nog wat extra aan.Blijkt het gewalst zand te zijn om steentjes in te leggen, mijn voorwiel zakt meteen 30 cm in het zand en ik vlieg met fiets en al over de kop, kom uit m'n pedalen en kom meters verder terecht.
Gelukkig in datzelfde zachte zand, er was niks aan de hand, zlfs fiets had geen krasje, maar het moet een uiterst curieus gezicht geweest zijn, er waren gelukkig geen toeschouwers.

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 04 mar 2006 12:26

Haha, dan voel je je wel lullig denk ik ja!
Gelukkig maar dat er geen schade was...
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

conomorales
Forum-lid

conomorales 27 mar 2006 14:29

Begin februari was het bij mij flink raak. Op een natte dag besloot ik toch wat te gaan trainen. De AGR zit er immers aan te komen.
Ik had er zo'n 50 km opzitten toen ik weer terugkeerde in Breda. Ik wilde een kruispunt oversteken en daarna meteen de hoek om richting huis te keren. Door de gladheid, en te hoge snelheid (50km/h) remde ik niet genoeg af en gleed onderuit. Een busje van rechts, die zojuist aan het oversteken was, merkte mij te laat op en ik gleed tegen zijn linkervoorkant aan. Gelukkig had ik wel een helm op, anders had ik het zeker niet na kunnen vertellen. Mijn helm was in tweeen gebroken, net als mijn stuur.De bekende schaaf en schuurwonden waren het gevolg. Voor de rest een gebroken hand,  en een lichte hersenschudding. De 3 hechtingen in mn kin waren de slagroom op het toetje!
Inmiddels weer volop aan het trainen. Al waren de eerste kilometertjes wel wat onwennig.
Klimmen is (een) kunst!

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 29 mar 2006 22:14

Ai, veel beterschap!Gelukkig had je idd een helm aan. Het zou er wel eens slechter kunnen uit gezien hebben!
Excuse me while I kiss the sky

conomorales
Forum-lid

conomorales 01 apr 2006 01:19

Dank je, ik ben ook blij dat ik gewoon nog vrolijk op de fiets kan zitten. Dat besef heb ik wel meer gekregen.
Klimmen is (een) kunst!

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 01 apr 2006 03:37

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 09 Augustus 2005

Hoe vaak zijn jullie al gevallen en hoe erg was het dan?
Ik ben al 2 maal gevallen. De eerste maal op 30 december. Een jaar of 2 geleden zijn we naar de Paterberg gereden en toen ben ik daar uit de bocht gevlogen en ben ik met een salto in een dijk terecht gekomen. Toen ik thuiskwam was mijn gat bevroren.
Vorige week ben ik ook gevallen. Op Col de Vence in het zuiden van fr. ben ik uit de bocht gevlogen en had ik de keuze om de afgrond op te zoeken of om de weg eens van dichtbij te bekijken. De bocht draaide namelijk plotsklaps zeer kort weg en ik kon hem niet meer houden en toen ban ik beginnen te slippen. De keuze viel nogal snel op het 2de. Ik heb nog geprobeerd om mij recht te houden maar dat lukte niet. Gans mijn rechterflank is geschaafd(van kuit tot elleboog zelfs mijn oklsel is geschaafd!)mijn knie moest genaaid worden en ze moesten met schaartjes en tangen de stenen uit mijn knie halen. Nu zal ik zeker nog 1 week niet kunnen fieten. Ik zal dan in totaal 2 weken niet gefietst hebben ! Ik hoop dat ik niet teveel last ondervind als ik de trainingen terug zal hervatten.

Het ergste wat mij is gebeurd, is het breken van een sleutelbeen. Ik moet uitwijken voor een auto en gleed weg op de tramrails, dit was met een sporthybryde fiets. De andere 2 keren was op de racefiets, een keer uit de bocht gevlogen, geschaafd tot het bot maar verder gereden. De tweede keer ook uit de bocht en tot voorkant frame ontzet, moest toen een nieuw frame kopen. Al met al valt het wel mee, in 20 jaar dat ik op de fiets zit.

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 01 apr 2006 03:57

Vergeet ik nog een val te melden hier. Ik huur een fiets in Portugal, op het plaatje in de folder leek het heel wat (maar het was een wrak), het was een oude mountainbike. Dus ik die fiets terug brengen omdat de remmen slecht waren en het ding er niet uit zag. Toen een volgeveerde Giant genomen, die was zo goed als nieuw met V-Brakes. Dus ik daar fietsen in het nogal heuvelige gebied. Ga ik ergens hard naar beneden en is er een rand asfalt, remde te hard en gleed in die rand. Daarna kwam ik ten val en viel in de cactussen. Ik had een bebloed been en met armen zatten onder de ontstekingen en stekels van de cactussen. Toen kwam die vent de fiets terug halen en ik zei in het Engels "the breaks are very good". Terwijl mijn been nog onder het bloed zat, mijn schouder was ook nog gekneusd. Dat was de eerste dag van mijn vakantie. Gelukkig is het daarna snel over gegaan anders had ik mijn vakantie verziekt. Ik was dus een beetje te onvoorzichtig.
Nog een verhaal is dat ik aan kwam rijden op het fietspad en de auto naast mij de parkeergarage in wilde. Toen kwam ik klem te zitten tegen de stoep en zijn auto. De auto was beschadigd maar ik reed gewoon door, moet ik maar ruimte overlaten, het is tenslotte een fietspad, had het wat verkeerd ingeschat.
Heb ook een keer zo hard moeten remmen dat mijn achterkant van de racer omhoog kwam. Die vent wilde er niet uit komen en deed alles op de deurvergrendeling. Toen ben ik maar verder gereden, als ik niet had geremd zo hard, had ik mooi in zijn auto geboord. Verder was er niet aan de hand.

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 01 apr 2006 04:05

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 13 September 2005

familiale is echt iets, als jij betrokken bij het ongeval in welke omstandigheid dan ook, Word het door je familiale terugbetaald. Maar als je het zelf veroorzaakt hebt moet je wel zelf de eerste 204 euro betalen van alle kosten. De familiale "geeft" dan de rest. Daar ik het ongeluk niet veroorzaakt heb, krijg ik normaal alles terug van de Familiale verzekering.

Heb jij je fiets wel eens laten lassen, bijvoorbeeld als de voorderailleurnok afgebroken is??? Of het frame gescheurd??

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2006 22:48

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 01 April 2006

Heb ook een keer zo hard moeten remmen dat mijn achterkant van de racer omhoog kwam. Die vent wilde er niet uit komen en deed alles op de deurvergrendeling. Toen ben ik maar verder gereden, als ik niet had geremd zo hard, had ik mooi in zijn auto geboord. Verder was er niet aan de hand.

Voorrang moet je krijgen en niet nemen. Als ik alle keren tijdens training gewoon door was gereden waar ik voorrang had gehad was ik nu allang morsdood of een kamerplantje geweest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 02 apr 2006 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 01 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 13 September 2005

familiale is echt iets, als jij betrokken bij het ongeval in welke omstandigheid dan ook, Word het door je familiale terugbetaald. Maar als je het zelf veroorzaakt hebt moet je wel zelf de eerste 204 euro betalen van alle kosten. De familiale "geeft" dan de rest. Daar ik het ongeluk niet veroorzaakt heb, krijg ik normaal alles terug van de Familiale verzekering.

Heb jij je fiets wel eens laten lassen, bijvoorbeeld als de voorderailleurnok afgebroken is??? Of het frame gescheurd??

Neen, dat heb ik nog nooit gedaan.

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 02 apr 2006 19:56

Gisteren heb ik in de ronde ook nog eens gevallen. Op de Koppenberg! Ik was het steilste stuk al voorbij, wanneer mijn achterwiel plots vanonder mij wegslipte (door teveel macht te zetten natuurlijk) en ik omviel. Ik heb er geen schade aan overgehouden, zowel aan de fiets als aan mezelf niet.

jeroen85
Forum-lid

jeroen85 03 apr 2006 18:14

Vorig jaar ben ik vlak na de AGR aangereden door een auto die mij geen voorrang gaf. Dit voorval heeft mij geleerd ook tijdens rustige trainingen (om de beentjes even los te fietsen) een helm te dragen. Ik had een lichte hersenschudding. Heb toen een paar dagen in bed gelegen.

Plaats reactie