gezocht: tijdritframe
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 Oktober 2005
casran, jij had het over een dicht achterwiel van Pro. zou jij mij een dealer kunnen geven die deze heeft? en heb je misschien ook een prijslijst? op google en de site van pro vind ik er ook geen specs van. dus misschien dat iemand die heeft?
Hoi Trek OCLV, je kan beginnen met het even na te gaan (1) bij je Shimano-verdeler: ik vermoed dat deze die Pro-wielen kan leveren. Daarnaast weet ik dat ze zeker op stok zijn (2) bij Sportivo in Bavikhove (B). Vrienden van me kochten ze (3) bij de bekende Belgische wielenbouwer Gilbert Cattoir, toen voor dik 500€. Ik stel voor dat je eerst eens optie (1) en (2) probeert, en dat ik je dan het gsm-nr van Cattoir geef (via email) (hou me dan ook op de hoogte of je hem contacteerde; sommigen doen dit niet en ben dus niet zo happig meer om die nummers door te geven).Succes met je zoektocht. Is vast en zeker het beste prijs/kwaliteit vol wiel op de markt!
@ .marcel.: ik denk er ook aan om er de witte stickers op te hangen.
casran, jij had het over een dicht achterwiel van Pro. zou jij mij een dealer kunnen geven die deze heeft? en heb je misschien ook een prijslijst? op google en de site van pro vind ik er ook geen specs van. dus misschien dat iemand die heeft?
Hoi Trek OCLV, je kan beginnen met het even na te gaan (1) bij je Shimano-verdeler: ik vermoed dat deze die Pro-wielen kan leveren. Daarnaast weet ik dat ze zeker op stok zijn (2) bij Sportivo in Bavikhove (B). Vrienden van me kochten ze (3) bij de bekende Belgische wielenbouwer Gilbert Cattoir, toen voor dik 500€. Ik stel voor dat je eerst eens optie (1) en (2) probeert, en dat ik je dan het gsm-nr van Cattoir geef (via email) (hou me dan ook op de hoogte of je hem contacteerde; sommigen doen dit niet en ben dus niet zo happig meer om die nummers door te geven).Succes met je zoektocht. Is vast en zeker het beste prijs/kwaliteit vol wiel op de markt!
@ .marcel.: ik denk er ook aan om er de witte stickers op te hangen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02
@ Casran, hoe staat het met je zoektocht naar het dichte achterwiel? Kunnen we je fiets al helemaal definitief af (dus incl. wielen) aanschouwen?
Quoten: Origineel geplaatst door Uphill only op 07 Oktober 2005
@ Casran, hoe staat het met je zoektocht naar het dichte achterwiel? Kunnen we je fiets al helemaal definitief af (dus incl. wielen) aanschouwen?
Da's even niet zo dringend. Er volgt geen tijdritcompetitie voor maart, dus ik kan wel even wachten... belangrijkste lijkt me nu mijn wintertraining, dus een SRMetje, een trainingsfiets ed. hebben nu voorrang.
De tijdrithelm koop ik zodra hij op de markt komt.
@ Casran, hoe staat het met je zoektocht naar het dichte achterwiel? Kunnen we je fiets al helemaal definitief af (dus incl. wielen) aanschouwen?
Da's even niet zo dringend. Er volgt geen tijdritcompetitie voor maart, dus ik kan wel even wachten... belangrijkste lijkt me nu mijn wintertraining, dus een SRMetje, een trainingsfiets ed. hebben nu voorrang.
De tijdrithelm koop ik zodra hij op de markt komt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 Oktober 2005
casran, jij had het over een dicht achterwiel van Pro. zou jij mij een dealer kunnen geven die deze heeft? en heb je misschien ook een prijslijst? op google en de site van pro vind ik er ook geen specs van. dus misschien dat iemand die heeft?
Deze bedoel je?
casran, jij had het over een dicht achterwiel van Pro. zou jij mij een dealer kunnen geven die deze heeft? en heb je misschien ook een prijslijst? op google en de site van pro vind ik er ook geen specs van. dus misschien dat iemand die heeft?
Deze bedoel je?
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Jee-eS, net als T-Mobile, Rabobank, Euskaltel,.. tal van Pro Tour ploegen rijden met het Pro achterwiel!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
waarom wordt voor een Tijdrit fiets eerder een klein(er) frame genomen.
Waar om juist niet iets groter. Heb je alleen een kortere stuurpen nodig.Maar je kan je houding toch hetzelfde aanhouden.
Maar als ik het zo lees kan het niet het gewicht zijn wat de keuze bepaald.HOuding ook niet echt lijkt me.
Zie ik iets fundamenteels over het oog ?
Waar om juist niet iets groter. Heb je alleen een kortere stuurpen nodig.Maar je kan je houding toch hetzelfde aanhouden.
Maar als ik het zo lees kan het niet het gewicht zijn wat de keuze bepaald.HOuding ook niet echt lijkt me.
Zie ik iets fundamenteels over het oog ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Op een tijdritfiets wil je diep en kort zitten, voor een aerodynamische houding waar je ook nog veel kracht kan zetten. De zadels staan ook altijd ver naar voren om vlak boven het BB te kunnen zitten. Ofzo...
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 17 November 2005
Op een tijdritfiets wil je diep en kort zitten, voor een aerodynamische houding waar je ook nog veel kracht kan zetten. De zadels staan ook altijd ver naar voren om vlak boven het BB te kunnen zitten. Ofzo...
Maar diep en kort is eigenlijk minder earodynamisch dan diep en lang.
Je zou gestrekter naar vooren kunnen zitten en dus platter, maar misschien wel helemaal niet meer comfortabel.
Wat me nu opvalt is dat de rijders met hun hoofd onderhand met hun hoofdvoorbij hun voorwiel komen ( wat overdreven..)misschien kan je ander je lichaam niet goed opvangen ( nu rust je op je ellebogen)..
is er nog meer ?
Op een tijdritfiets wil je diep en kort zitten, voor een aerodynamische houding waar je ook nog veel kracht kan zetten. De zadels staan ook altijd ver naar voren om vlak boven het BB te kunnen zitten. Ofzo...
Maar diep en kort is eigenlijk minder earodynamisch dan diep en lang.
Je zou gestrekter naar vooren kunnen zitten en dus platter, maar misschien wel helemaal niet meer comfortabel.
Wat me nu opvalt is dat de rijders met hun hoofd onderhand met hun hoofdvoorbij hun voorwiel komen ( wat overdreven..)misschien kan je ander je lichaam niet goed opvangen ( nu rust je op je ellebogen)..
is er nog meer ?
Belangrijkste op een TT-fiets is dat je comfortabel zit en toch zo aerodynamisch mogelijk. Dat zijn 2 dingen die niet combineren.Er is echter 1 groot verschil ten aanzien van je normale weghouding en dat is het feit dat je niet wendbaar hoeft te zijn op de TT-fiets.Zit je op de wegfiets vrij lang om zo goed te kunnen manouvreren en om zo je armen en rug wat te ontlasten. Zo kan je op de TT-fiets korter gaan zitten waardoor je als het ware je rug maximaal laat buigen en dan op het moment dat je rug net niet verder kan maak je op dat punt gebruik van je armen om op te rusten. De hoek met armen en rug is dan ook 90 graden.
Lance Armstrong heeft hier heel veel onderzoek naar gedaan. En een van zijn opvallende uitkomsten, is dat niet de diepte van de zit belangrijk is, maar de breedte van je armen en lichaam.En dat klopt ook wel, want je bent eigenlijk een soort van langwerpig vierkant (als je je lichaam en fiets als een geheel beschouwt). de wind wil daarom juist zo snel mogelijk langs je lichaam i.p.v. zo snel mogelijk erover heen.
Dat zou volgens hem ook de reden zijn waarom Jan Ullrich (met evenveel vermogen als Lance) toch de tijdritten altijd verliest, terwijl zijn rug hem in staat stelt veel aerodynamischer te zijn. Ik denk persoonlijk zelfs dat Jan Ullrich een paar keer de tour heeft verloren, omdat hij niet naar zijn houding heeft gekeken. Daar waar Lance tot in detail zijn houding heeft geprefectioneert.
Maar nu houdt ik echt op, want er is zoveel over te vertellen.Ik laat alleen deze foto nog even zien. De ''perfecte zit van Lance''
Lance Armstrong heeft hier heel veel onderzoek naar gedaan. En een van zijn opvallende uitkomsten, is dat niet de diepte van de zit belangrijk is, maar de breedte van je armen en lichaam.En dat klopt ook wel, want je bent eigenlijk een soort van langwerpig vierkant (als je je lichaam en fiets als een geheel beschouwt). de wind wil daarom juist zo snel mogelijk langs je lichaam i.p.v. zo snel mogelijk erover heen.
Dat zou volgens hem ook de reden zijn waarom Jan Ullrich (met evenveel vermogen als Lance) toch de tijdritten altijd verliest, terwijl zijn rug hem in staat stelt veel aerodynamischer te zijn. Ik denk persoonlijk zelfs dat Jan Ullrich een paar keer de tour heeft verloren, omdat hij niet naar zijn houding heeft gekeken. Daar waar Lance tot in detail zijn houding heeft geprefectioneert.
Maar nu houdt ik echt op, want er is zoveel over te vertellen.Ik laat alleen deze foto nog even zien. De ''perfecte zit van Lance''
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 17 November 2005
Belangrijkste op een TT-fiets is dat je comfortabel zit en toch zo aerodynamisch mogelijk. Dat zijn 2 dingen die niet combineren.Er is echter 1 groot verschil ten aanzien van je normale weghouding en dat is het feit dat je niet wendbaar hoeft te zijn op de TT-fiets.Zit je op de wegfiets vrij lang om zo goed te kunnen manouvreren en om zo je armen en rug wat te ontlasten. Zo kan je op de TT-fiets korter gaan zitten waardoor je als het ware je rug maximaal laat buigen en dan op het moment dat je rug net niet verder kan maak je op dat punt gebruik van je armen om op te rusten. De hoek met armen en rug is dan ook 90 graden.
Lance Armstrong heeft hier heel veel onderzoek naar gedaan. En een van zijn opvallende uitkomsten, is dat niet de diepte van de zit belangrijk is, maar de breedte van je armen en lichaam.En dat klopt ook wel, want je bent eigenlijk een soort van langwerpig vierkant (als je je lichaam en fiets als een geheel beschouwt). de wind wil daarom juist zo snel mogelijk langs je lichaam i.p.v. zo snel mogelijk erover heen.
Dat zou volgens hem ook de reden zijn waarom Jan Ullrich (met evenveel vermogen als Lance) toch de tijdritten altijd verliest, terwijl zijn rug hem in staat stelt veel aerodynamischer te zijn. Ik denk persoonlijk zelfs dat Jan Ullrich een paar keer de tour heeft verloren, omdat hij niet naar zijn houding heeft gekeken. Daar waar Lance tot in detail zijn houding heeft geprefectioneert.
Maar nu houdt ik echt op, want er is zoveel over te vertellen.Ik laat alleen deze foto nog even zien. De ''perfecte zit van Lance''
Maar dat zou toch inhouden dat als je er voor zorgt dat je je armen iets meer naar voren zou kunnen doen, iets gestrekter zitten, dat je misschien je armen meer voor je kan houden, je ellenbogen meer naar voren.volgends de theorie van Lans zou je dus inderdaad iets hoger kunnen zittenals je daarmee bereikt dat je " smaller " wordt .. hmm...
Is volgens de UCI ook bepaald hoe je zadel moet staat tov je bracket ?de terugstand ?
Belangrijkste op een TT-fiets is dat je comfortabel zit en toch zo aerodynamisch mogelijk. Dat zijn 2 dingen die niet combineren.Er is echter 1 groot verschil ten aanzien van je normale weghouding en dat is het feit dat je niet wendbaar hoeft te zijn op de TT-fiets.Zit je op de wegfiets vrij lang om zo goed te kunnen manouvreren en om zo je armen en rug wat te ontlasten. Zo kan je op de TT-fiets korter gaan zitten waardoor je als het ware je rug maximaal laat buigen en dan op het moment dat je rug net niet verder kan maak je op dat punt gebruik van je armen om op te rusten. De hoek met armen en rug is dan ook 90 graden.
Lance Armstrong heeft hier heel veel onderzoek naar gedaan. En een van zijn opvallende uitkomsten, is dat niet de diepte van de zit belangrijk is, maar de breedte van je armen en lichaam.En dat klopt ook wel, want je bent eigenlijk een soort van langwerpig vierkant (als je je lichaam en fiets als een geheel beschouwt). de wind wil daarom juist zo snel mogelijk langs je lichaam i.p.v. zo snel mogelijk erover heen.
Dat zou volgens hem ook de reden zijn waarom Jan Ullrich (met evenveel vermogen als Lance) toch de tijdritten altijd verliest, terwijl zijn rug hem in staat stelt veel aerodynamischer te zijn. Ik denk persoonlijk zelfs dat Jan Ullrich een paar keer de tour heeft verloren, omdat hij niet naar zijn houding heeft gekeken. Daar waar Lance tot in detail zijn houding heeft geprefectioneert.
Maar nu houdt ik echt op, want er is zoveel over te vertellen.Ik laat alleen deze foto nog even zien. De ''perfecte zit van Lance''
Maar dat zou toch inhouden dat als je er voor zorgt dat je je armen iets meer naar voren zou kunnen doen, iets gestrekter zitten, dat je misschien je armen meer voor je kan houden, je ellenbogen meer naar voren.volgends de theorie van Lans zou je dus inderdaad iets hoger kunnen zittenals je daarmee bereikt dat je " smaller " wordt .. hmm...
Is volgens de UCI ook bepaald hoe je zadel moet staat tov je bracket ?de terugstand ?