OM van het gezeur af te zijn hier voor mij belangrijke zaken waarom ik nu een Ridley rij:
1. Ziet er gewoon er mooi uit qua kleur en spuitwerk
2. Strak frame en mooi afgewerkt
3. Fietst heerlijk en is lekker licht (volgens mij rond de 7,5 kg) maar ben dan ook maar 1.69 m
4. Stijfheid etc. zal best goed zijn maar hij rijdt gewoon heerlijk!!!!!
Zo bij deze tevreden dan?????
Ridley
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
wisten jullie dat race productions behalve ridley bikes ook spuitwerk en kaders voor derden maakt. Allee zo zijn ze immers begonnen. Het zou me dan ook niet verbazen dat een de rosa gewoon in Tessenderlo gemaakt is.
RIDLEY the speed weapon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
weet ik ook wel, is ook een grapje
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door dutch flandrien op 17 Februari 2005
Enkele bedenkingen bij het voorgaande en andere topics:
De Ridley Damocles behoorde in de Tourtest van 2004 tot de middelmaat, ook qua meetgevens: niet zo goed als de Scott, maar toch veel beter als de Orbea bv.
Of het verhaal over de vele framebreuken bij Ridley klopt weet ik niet. Het enige gebroken wielertoeristframe dat met eigen ogen zag was een duur aluminium frame van Colnago, met een langs alle kanten gebarsten balhoofdbuis. Gelukkig was het frame nog geen jaar oud, of de eigenaar mocht uit eigen zak betalen. Hij heeft 4 maand moeten wachten op een nieuw. Ridleyeigenaars genieten 5 jaar garantie op hun frame.
Als voor je ,zoals voor Blehh, de definitie van een goede fiets is, een frame met een STW hoger dan 90 (zoals de Scott) en stijve Lightweight wielen (ja, er bestaan ook slappe), kan je 99 van alle fietsen rommel (in het Vlaams: brol) noemen.
De De Rosa Merak had een glansrol in het meest ridicule Fietsartikel dat ik ooit heb gelezen: Dromen van de Marmotte, juni 2004.
3 fietsen: voor de mensen die de Marmotte louter wilden uitrijden volstond een Koga, voor degenen die "dromen van goud maar met zilver tevreden zijn" een alu-carbon Isaac Pascal, en voor degenen die "met twee vingers in de neus goud halen" was alleen een De Rosa gepast.
Wat leren de testgevens: de Merak is veruit het zwaarste frame (niet de vork) uit de test (1610 g voor een frame van 2000 euro, jawel), maar ook het minst stijve.
In het Hollands: hallo kroket!?!
Enkele bedenkingen bij het voorgaande en andere topics:
De Ridley Damocles behoorde in de Tourtest van 2004 tot de middelmaat, ook qua meetgevens: niet zo goed als de Scott, maar toch veel beter als de Orbea bv.
Of het verhaal over de vele framebreuken bij Ridley klopt weet ik niet. Het enige gebroken wielertoeristframe dat met eigen ogen zag was een duur aluminium frame van Colnago, met een langs alle kanten gebarsten balhoofdbuis. Gelukkig was het frame nog geen jaar oud, of de eigenaar mocht uit eigen zak betalen. Hij heeft 4 maand moeten wachten op een nieuw. Ridleyeigenaars genieten 5 jaar garantie op hun frame.
Als voor je ,zoals voor Blehh, de definitie van een goede fiets is, een frame met een STW hoger dan 90 (zoals de Scott) en stijve Lightweight wielen (ja, er bestaan ook slappe), kan je 99 van alle fietsen rommel (in het Vlaams: brol) noemen.
De De Rosa Merak had een glansrol in het meest ridicule Fietsartikel dat ik ooit heb gelezen: Dromen van de Marmotte, juni 2004.
3 fietsen: voor de mensen die de Marmotte louter wilden uitrijden volstond een Koga, voor degenen die "dromen van goud maar met zilver tevreden zijn" een alu-carbon Isaac Pascal, en voor degenen die "met twee vingers in de neus goud halen" was alleen een De Rosa gepast.
Wat leren de testgevens: de Merak is veruit het zwaarste frame (niet de vork) uit de test (1610 g voor een frame van 2000 euro, jawel), maar ook het minst stijve.
In het Hollands: hallo kroket!?!
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Persoonlijk vind ik De rosa ook een beetje overroepen. ik vind het iets te opvallend en te wulps. Maar dat vind ik ook van die nieuwe ridley hydroforming techniek, maar het stoort mij daar niet zo. Ik zou nog altijd een ridley boven een De Rosa nemen.
Wat die gescheurde kaders betreft, Ik heb daar nog niets van gehoord. Een collega wielertoerist van mij heeft een Merckx gekocht en na een maand of 3 was de kader al aan het scheuren. Merckx wou zijn frame niet vervangen. De lokale handelaar heeft het frame hersteld, maar in de 3 maanden daarna heeft hij nog 3 scheuren gehad en dat op allemaal verschillende plaatsen. En merckx zei dat het frame niet meer in garantie was. Over een slechte service en slechte kaders gesproken. En het frame was ook niet van de goedkoopste. Het kostte 1500euro.
Een handelaar die Flanders verkocht, had in een jaar tijd 20 gebroken kaders. Daar hij dit niet meer wou meemaken heeft hij overgeschakeld naar Ridley en daar heeft hij sinds dien geen enkel probleem mee gehad.
Dus Ridley is goed en helemaal niet slecht zoals ze beweren. Het is ook niet moeilijk om ze van slechte kaders te beschuldigen als ze er zoveel verkopen en als er dan toevallig een keertje 1 scheurt!
Wat die gescheurde kaders betreft, Ik heb daar nog niets van gehoord. Een collega wielertoerist van mij heeft een Merckx gekocht en na een maand of 3 was de kader al aan het scheuren. Merckx wou zijn frame niet vervangen. De lokale handelaar heeft het frame hersteld, maar in de 3 maanden daarna heeft hij nog 3 scheuren gehad en dat op allemaal verschillende plaatsen. En merckx zei dat het frame niet meer in garantie was. Over een slechte service en slechte kaders gesproken. En het frame was ook niet van de goedkoopste. Het kostte 1500euro.
Een handelaar die Flanders verkocht, had in een jaar tijd 20 gebroken kaders. Daar hij dit niet meer wou meemaken heeft hij overgeschakeld naar Ridley en daar heeft hij sinds dien geen enkel probleem mee gehad.
Dus Ridley is goed en helemaal niet slecht zoals ze beweren. Het is ook niet moeilijk om ze van slechte kaders te beschuldigen als ze er zoveel verkopen en als er dan toevallig een keertje 1 scheurt!
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
helemaal met je eens. Ik kijk trouwens iedere dag op de website van davitamon-lotto en als ik dan lees over hun prestaties tot nu toe dan kun je toch stellen dat men goed aan het fietsen is op hun ridley. Want 1 ding is zeker , op een slechte fiets presteer je niet. Alhoewel ik denk dat er tegenwoordig geen slechte fietsen bestaan
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 17 Februari 2005
Persoonlijk vind ik De rosa ook een beetje overroepen. ik vind het iets te opvallend en te wulps. Maar dat vind ik ook van die nieuwe ridley hydroforming techniek, maar het stoort mij daar niet zo. Ik zou nog altijd een ridley boven een De Rosa nemen.
Een fietsvriend van mij heeft net een nieuwe phaeton gekocht. Mooie fiets, niets mis mee. Maar toen hij mijn nieuwe de rosa dual zag gaf hij wel toe dat zijn frame in vergelijking hiermee in elkaar gemetseld was.
Ik denk dat als je niet geeft om emotie van een merk Ridley een prima fiets is. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, mooie frames. Maar voor echte emotie moet je toch bij de italianen zijn. De rosa, Pinarello. bella italia...
Persoonlijk vind ik De rosa ook een beetje overroepen. ik vind het iets te opvallend en te wulps. Maar dat vind ik ook van die nieuwe ridley hydroforming techniek, maar het stoort mij daar niet zo. Ik zou nog altijd een ridley boven een De Rosa nemen.
Een fietsvriend van mij heeft net een nieuwe phaeton gekocht. Mooie fiets, niets mis mee. Maar toen hij mijn nieuwe de rosa dual zag gaf hij wel toe dat zijn frame in vergelijking hiermee in elkaar gemetseld was.
Ik denk dat als je niet geeft om emotie van een merk Ridley een prima fiets is. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, mooie frames. Maar voor echte emotie moet je toch bij de italianen zijn. De rosa, Pinarello. bella italia...