Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano WH-R550

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mei 2006 22:02

Ik heb er 25 km mee gereden in een wedstrijd en nadien nog een km of 25.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 01 mei 2006 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006


Ik heb er 25 km mee gereden in een wedstrijd en nadien nog een km of 25.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.

Jesus, overdrijven kan je ook wel, voor geen goud op willen trainen, je doet alsof je een prof of iets dergelijks bent. Terwijl je af en toe net een top 20je neerzet. ZO slap als een vaatdoek, misschien was het wel een zeer oud en slecht gespaakt wiel. Je zegt het gwoon veel te algemeen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mei 2006 23:22

Wat hebben mijn prestatie ermee te maken? Die dit seizoen overigens prima zijn.
Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hovie
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

hovie 02 mei 2006 00:10

Als wij met onze wielen al redelijk mee kunnen fietsen,
kan dat nog wat worden met met goed materiaal.
fiets met mijn onstabiele wielen nog steeds zonder zijwieltjes.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2006 00:37

@michiel Voor je mij aanvalt op resultaten van een seizoen waarin eindexamens had en 3 maanden ziek ben geweest zelf 1e betere resultaten neerzetten als 2e jaars? Jij de Michiel uit Beverwijk die ik bij de knwu vind...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mei 2006 01:58

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006

@michiel Voor je mij aanvalt op resultaten van een seizoen waarin eindexamens had en 3 maanden ziek ben geweest zelf 1e betere resultaten neerzetten als 2e jaars? Jij de Michiel uit Beverwijk die ik bij de knwu vind...

Zoiezo kom ik niet uit Beverwijk . Ik ga ook wel trainen op welke wielen dan ook, als ze maar niet piepen en kraken . En ik heb niks tegen je uitslagen hoor, alleen de manier waarop je tegen een set wielen aanzeikt vind ik gewoon ergelijk

ericc
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2006 18:32

ericc 12 mei 2006 18:37

Ik heb ze nu ruim één maand en wil m'n vorige wielen (rigida) niet meer terug. Rijden fantastisch!

heinrich
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2006 20:04

heinrich 14 mei 2006 21:45

heb 2e hands cube litening gekocht met ook wh-r550. Ik merk wel dat de naaf meer wrijving geeft (als ik ze gewoon ronddraai met de hand) dan de wielen die onder mijn oude fiets zaten met ultegra naven. Verder reed het wel lekker (hoop nog heel veel kms)

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 14 mei 2006 23:50

Mijn vader rijdt er nu zeker 1 1/2 jaar mee en hij is er zeer over te spreken. Voordien reed hij altijd met handgespaakte wielen met cxp33 velgen (naven weet ik niet) maar hij beweert dat hij nog nooit een beter setje wielen heeft gehad. Ik rij nu tijdelijk op zijn fiets i.v.m. het upgraden van mijn fiets (zie topic ergens bij racefietsen) en moet zeggen dat ze inderdaad zeer lekker bollen.Ik kon wel merken dat de velgranden wel al aardig aan het slijten zijn maar m'n pa rijdt dan ook het hele jaar door vossenjacht in regen en blubber.
Ik denk gewoon dat er zoveel van die wielen gemaakt zijn dat ze mischien in verschillende fabrieken geproduceerd worden en dat er in de diverse oplagen een enorm kwaliteitsverschil zit.Bij sommige auto's heb je dat ook. Kan er zomaar een serie van tussenzitten met maandagmorgenmonsters.

greyhound
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2004 12:37

greyhound 06 jun 2006 15:03

Na ruim een jaar en drie keer spaakbreuk hoeft het voor mij ook niet meer. Misschien ben ik toch te zwaar met mijn 87kg. Ook hier geldt waarschijnlijk goedkoop=duurkoop.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 jun 2006 02:38

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006
Wat hebben mijn prestatie ermee te maken? Die dit seizoen overigens prima zijn.Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.








Weet niet wat voor wedstrijd het is maar meestal krijg je dan gewoon bagger wielen ingestoken, met wat voor spul rij je eigenlijk? (Ik hoor je naam overigens nergens)
enigste wat ik in dit topic gemerkt heb is dat je negatieve dingen te melden heb misschien aan te raden dat je zelf eens zo'n wielset haalt en dan de conclusie trekt. (en nee niet wat je van andere gehoord heb)

Op WH-R500 heb ik het DK gereden (ook erheen gefietst en terug), 3 Trainingsritjes en 1x voorwiel WH-R500 met Lightweight achterwiel reedt prima.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jun 2006 12:21

Het was Belgische interclub klassieker Korbeek Loo, dus krijg je gewoon wielen van je ploegleider en wij hadden met district midden weer eens de laatste auto geloot, dus kregen wij onze wielen van de Volharding.
Ik rij bijna altijd met Open Pro velgen, alles 3 over kruis in gespaakt met Sapim Race. Enkel een achterwiel met een chorus naaf dat met Hoshi spaken is ingespaakt. Staan bij m'n ouders thuis in totaal 4 sets wielen met Open Pro velgen... Bevalt me echt prima, spaak breken is me nog nooit meer gebeurd (enkel toen er nog Sapim Race spaken in het Chorus wiel zaten zijn er een paar gebroken omdat de vorm niet goed pasten) als ik er lomp mee heb gedaan in een wedstrijd is het een kwartiertje wielrichten en boel is weer netjes recht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie